Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Tyger och tillbehör
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2006-01-02, 14:10   #1
HelenD HelenD är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 354
Köpa Hugin ångstation?

I dagens reklamblad från Coop Extra finns det en Hugin strykstation TU-H6180 för 299kr (ord pris 699kr) Jag har funderat på att köpa ett "strykjärn med mer ånga" än det som jag har nu. Är detta en bra ångstation? Jag ångstryker en hel del tyger som inte kan tvättas i vattentvätt innan jag syr eftersom tygerna ändå kan krympa. Mitt nuvarande ångstrykjärn är 7 år gammalt och jag vill inte lägga ner hur mycket pengar som helst på ett strykjärn/ångstation men inte heller köpa något med halvtaskig kvalitét.

1100ml avtagbar vattentank som enkelt kan fyllas också utan att ångstationen är kall, torrstrykning, konstant ånga och 3 ångmöjligheter på upp till 90g/min. Lodrätt ånga, anti-dropp, auto-avstängning, anti-kalk system och justerbar termostat. Effekt 2200 Watt.
HelenD är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-01-03, 06:45   #2
plannthinmaria plannthinmaria är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2005
Inlägg: 51
detta var en bra fråga, jag har oxå undrat, vill gärna införskaffa en ångstation men vet inte vilket märke man skall satsa på. Vad är skillnaden på dem
plannthinmaria är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-01-03, 12:41   #3
Quiltlisa Quiltlisa är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2004
Inlägg: 61
Hej!

Med det priset tycker jag inte att det är så mycket att fundera över. Köp och prova. Den kostar ju inte mer än hälften av vad ett bra vanligt ångstrykjärn går på.
Jag har själv köpt en ångstation från Philips med nr 6107 för kr 1395,00 på extrapris före julen. Jag tycker att den är suveränt bra och kan inte tänka mig att ta fram mitt gamla ångjärn.

Lycka till båda två

Quiltlisa
Quiltlisa är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-01-04, 08:21   #4
Anni Anni är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2004
Inlägg: 101
Jag köpte en Hugin strykstation i förrgår.Tycker att den verkar jättebra, i alla fall om man jämför med mitt andra vanliga strykjärn!(som är ganska nytt och dyrt) Med tanke på priset så tyckte jag inte att det var något att tveka om, ett vanligt ångstrykjärn kostar ju mer!
hälsn. Anni
Anni är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 20:02.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons