Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler
Gammal 2018-03-28, 15:49   #1
LisaR_74 LisaR_74 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2013
Inlägg: 22
Husqvarna viking platinum 735

Hej!!!
Vad är er erfarenhet av Husqvarna viking platinum 735? Jag ska ha en symaskin till stugan. Hittade en annons på blocket igår kväll till en symaskinsbutik på föregångaren. Ringde upp och under samtalet kom hon på att hon precis fått in 735. Priset blev desamma som föregångaren 2500 kr.

Tycker jag får mycket för pengarna så jag slog till,Maskinen är nyservad när jag får den samt ett års garanti och inbyte. Är dock nyfiken på vad ni tycker om maskinen.

Mvh
Lisa
LisaR_74 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-03-29, 17:52   #2
Gumpan58 Gumpan58 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: apr 2007
Inlägg: 2 459
Jag har mycket begränsad erfarenhet av Husqvarna. Vilket är den tillverkad? Är det data eller en mekanisk maskin?

Alla mekaniska maskiner är bra. Rent generellt brukar man få mycket
för pengarna när man handlar begagnat.

Du har ju bra Garanti och återköpsmöjligheter. Det är ju en stor
trygghet när du köper begagnat.
Gumpan58 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-04-03, 22:14   #3
Edvina Edvina är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2008
Inlägg: 385
Jag har en 770, lite mer sömmar på än den du köpt. Är fullkomligt nöjd och har aldrig haft problem med den. Eftersom du skriver att det var en maskin till "stugan" så har du säkert nyare maskin(-er) hemma?
Priset är ju bra, den kostade nog c:a 9500 när den kom ut tror jag. Har du hunnit testa den nu och provat alla funktioner?
Edvina är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-04-03, 22:51   #4
LisaR_74 LisaR_74 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2013
Inlägg: 22
Gumpan58, jag tror den är runt 10 år gammal i modellen men inte säker. Den är datoriserad.

Edvina, jag har inte fått maskinen ännu. Får nog vänta 1-2 veckor innan jag får den. Den hade precis kommit in då jag ringde. Det är inte direkt bråttom då det känns länge tills det är stugsäsong. Ser fram emot att provsy den när den kommer. Oj, har den kostat så mycket?! Känns som jag får mycket maskin för pengarna. Har ingen tv i stugan, det känns inte som det behövs. Hellre en symaskin för regniga dagar. Vad roligt att du är nöjd med din maskin. Du har rätt, jag har en annan maskin hemma. Har en pfaff ambition 1,5. Nu kan jag släpa overlocken emellan.
LisaR_74 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-04-04, 09:20   #5
Gumpan58 Gumpan58 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: apr 2007
Inlägg: 2 459
Du får alltid mycket symaskin för pengarna när du köper begagnat. Har endast köpt ny maskin 2 ggr.Älskar att köpa begagnat och Bernina. 🤣😂🤣
Gumpan58 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-04-04, 15:20   #6
LisaR_74 LisaR_74 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2013
Inlägg: 22
Jag är förvånad att inte fler köper begagnade maskiner. Är med i flera grupper på fäjjan och de flesta vill inte ge mer än 1000-3000 för en maskin, men de vill ha en ny. Brukar kommentera och be dem kolla upp vad som finns begagnadt. Tror tyvärr de väljer en ny vid de flesta tillfällerna.

Jag hade sån tur när jag köpte min overlock. En tjej som inte kom överens med den skrev det i en grupp och la ut den på tradera. Min väninna hade nyss köpt en sån och gillade den. Då chansade jag. Gav max 1500 istället för 4000 på en Pfaff hobbylock 2.0. Det var inga problem alls med maskinen, så jag är jättenöjd. Min väninna bara suckade. Min andra symaskin Pfaff ambition, köpte jag ny.
LisaR_74 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-04-04, 16:50   #7
Gumpan58 Gumpan58 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: apr 2007
Inlägg: 2 459
Jag fattar inte heller det. Okej, data. Där är det pgm kort som är dyra och som kan bli svåra att få tag i. Men det finns i regel att få tag i delar till dem.

Jag köpte min brodyrmaskin bl a Bernina Artista 170 med alla ramar exkl
pgm vara. Betalade 2200 kronor. Ny... lägg till en nolla. Syr perfekt.
i USA gick de på runt 10 000 kr begagnade med likadana tillbehör.

Du får så mycket, mycket maskin för pengarna. Köper du dessutom av en symaskinsÅF så har du garanti. Varför tveka?
Gumpan58 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-04-05, 00:17   #8
G-son G-son är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2015
Inlägg: 61
Jag är en sån stolle som inte ens vill ha en modern maskin, jag vill ha något gammalt hederligt, mekaniskt, mestadels gjort av metall som håller en evighet och som jag själv kan reparera när något hänt. Har en Husqvarna Automatic från ~1955 nu, visst skulle det vara trevligt med lite mer än 4mm stygnbredd ibland men på det stora hela gör den allt jag behöver. Snubblar jag över en Husqvarna 2000 för rätt pengar kan det nog vara en trevlig uppgradering, mycket bättre än så tror jag inte det blir för mig med en hemsymaskin - nästa steg uppåt skulle bli någon variant av industrisymaskin för att hantera grövre material, men då är man inne i en helt annan liga på många sätt.

Om man är beredd att köpa begagnat, och särskilt om man är lite mekaniskt lagd så man kan serva maskinen själv kan man få väldigt mycket maskin per krona.
G-son är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-04-05, 16:03   #9
Gumpan58 Gumpan58 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: apr 2007
Inlägg: 2 459
Jag instämmer med dig G-son. Bär mekaniska maskin i hjärtat. De är bäst.
Däremot skulle jag satsa på en begagnad Bernina istället för en Husqvarna 2000 eftersom programpluggarna i plast blir sköra och går sönder.

En Bernina 830, 930 m fl mekaniska rekommenderar jag dig.

Har aldrig haft problem, behöver aldrig justera tryck på pressarfot
eller ngt annat. Tyst och fin. Jag älskar dem! Har aldrig träffat någon som klagat på dessa mekaniska maskiner. De är ljuvliga.
Gumpan58 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-04-13, 23:35   #10
LisaR_74 LisaR_74 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2013
Inlägg: 22
Hämtade symaskinen i onsdags. Provsytt en symaskinshuv som första projekt. Den hade ingen huv, då fick jag fixa det. Är jättenöjd hittills med maskinen. Kommer bli perfekt i stugan.
Bifogade bilder
 
LisaR_74 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-04-14, 18:49   #11
Gumpan58 Gumpan58 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: apr 2007
Inlägg: 2 459
Grattis vad fin!! Det kommer säkert att bli bra. Fin huv du gjort!!!
Gumpan58 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-04-15, 20:59   #12
Kina63 Kina63 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2018
Inlägg: 4
Smile

åhh vilken cool huv du gjort
Kina63 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-04-16, 08:22   #13
LisaR_74 LisaR_74 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2013
Inlägg: 22
Gumpan58, Kina63 - Tack!!!
LisaR_74 är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i detta ämne
Sök i detta ämne:

Avancerad sökning
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 15:25.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons