Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler
Gammal 2014-11-05, 13:19   #1
lillafroeken lillafroeken är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2007
Inlägg: 8
Kandbandare till Pfaff Coverstyle?

Har nu letat mig tokig både här på Sysidan och på nätet efter kantbandsapparat till Pfaff Coverstyle. Är det någon som vet om någon sån existerar, och var man kan köpa en?
lillafroeken är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-11-05, 14:24   #2
Novisan Novisan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2013
Inlägg: 34
Hej!

Jag kan tyvärr inte hjälpa dig men jag har en likadan maskin och har just också börjat leta efter pressarfötter i allmänhet till den. (Jag skulle tex. vilja ha en blindsömsfot) Har du hittat något ställe som säljer pressarfötter till coverstylen?

Och om inte, är det någon som vet om man kan använda någon annan typ av pressarfötter från pfaff eller annat märke till en coverstyle?

När jag studerar infästningsanordningen på min maskin och jämför med andra pfaff-fötter ser de ju väldigt lika ut, men jag vågar inte beställa en modern fot utan att veta om den passar (de är ju ganska dyra).
Novisan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-11-05, 16:58   #3
Ma-lou Ma-lou är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: apr 2011
Inlägg: 243
När det gäller Pfaff symaskiner så kan man sätta på en fästanordning (vad den nu heter) så du kan använda alla Husqvarnas pressarfötter, bandkantare.
Ma-lou är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-11-05, 17:27   #4
Novisan Novisan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2013
Inlägg: 34
Tack för svar!

Passar en sån mojäng även till en coverlock-maskin alltså? Om någon vet vad den lilla grejen heter vore jag helt klart tacksam!
Novisan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-11-16, 21:31   #5
lillafroeken lillafroeken är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2007
Inlägg: 8
Har nu kollat lite mer på detta, på ex Tygfinessen finns 3 o 4 viks bandkantare, men enligt den passar den inte till Coverstylen eftersom de inte finns skruvhål i plattan man använder vid täcksöm. Frågan är om man kan tejpa fast den, eller helt enkelt borra hål... Nån som provat?
lillafroeken är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-11-17, 07:53   #6
suskal suskal är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2009
Inlägg: 627
Genom Ebay kan man köpa bandkantare till olika täcksömsmaskiner. Tydligen kan man tejpa fast grejen om inte skruvhålen passar. Firman heter Sharp (Sewing utensils?)
Folk verkar mycket nöjda med dem.
suskal är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-11-28, 21:00   #7
lillafroeken lillafroeken är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2007
Inlägg: 8
Citat:
suskal skrev: Visa inlägg
Genom Ebay kan man köpa bandkantare till olika täcksömsmaskiner. Tydligen kan man tejpa fast grejen om inte skruvhålen passar. Firman heter Sharp (Sewing utensils?)
Folk verkar mycket nöjda med dem.
Det går långsamt framåt för mig, men är det inte en sån här då?

http://cart.payments.ebay.com/sc/add...20918212,qty:1

Maken menade att han kunde ordna med skruvål och skruvar så jag slipper tejpa Annars hittade jag faktiskt en på

http://tonje.no/products/kantbandsfot-40mm-tape-binder

som faktiskt ser ut att vara exakt rätt grej till Coverstyle men den är ju snordyr (dryga 1000-lappen för allt inkl skruv och arm)... tror det blir tejp/hemmafix ändå!
lillafroeken är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-11-29, 07:37   #8
suskal suskal är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2009
Inlägg: 627
Ja det är den jag menar. Den är komplett med platta som man fäster på maskinen. Den finns med olika fästen som ska passa till olika täcksömsmaskiner och som 3-vik och 4-vik.
Folk verkar jättenöjda med den och har till och med tejpat fast den på den vanliga symaskinen. Tejp och häftmassa hjälper till med mycket,
suskal är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i detta ämne
Sök i detta ämne:

Avancerad sökning
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 11:21.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons