Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Symaskiner > Allmänt om symaskiner
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Notiser

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2013-09-01, 13:14   #1
Ma-lou Ma-lou är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: apr 2011
Inlägg: 243
Återköpsgaranti 2 År!!!

Såg detta hos en symaskinshandlare:

"Vill du byta symaskin så kan du göra det inom 2 år förutsatt attt maskinen är i gott skick och inte trasig och givetvis komplett med alla tillbehör. Du får då betala mellanskillnaden på den symaskinen du köpt mot den dyrare modellen. Denna bytesrätt gäller bara byte till dyrare modell. Kostnaden för detta år 15% av priset på din symaskin.

Exempel: din symaskin kostar 2000:- du får 1700:- tillbaka att handla för.

Detta erbjudande gäller både i butik och på webben."

Jag har inte sett detta tidigare det är ett helt fantastiskt erbjudande speciellt för de lite dyrare brodermaskinerna som verkar ha samma problem som en ny bil det vill säga har maskinen/bilen lämnat butiken har varan tappat sitt värde en hel del.
Detta skulle vi ställa som krav på våra handlare kan den här handlaren ge denna Återköpsgarnati på 2 år så kan väl fler.
Ma-lou är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-09-01, 17:55   #2
syfantasten syfantasten är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2010
Inlägg: 878
När jag köpte min första brodérmaskin för en...massa år sen hade hon ett sånt erbjudande fast jag tror det var inom ett år, verkligen fördelaktigt! Har man köpt en ny maskin och inser hur kul det är vill man gärna ha mer sömmar och större maskin.
Tror att det är en bra affärsidé men jag tror inte att det är något man kan kräva...
syfantasten är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-09-02, 22:55   #3
ichigo ichigo är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 3 988
Det är nog bara vissa märken som kan erbjuda det, kanske avtalat med leverantören, så leverantören tar över de årsgamla och fräschar upp dem och säljer igen? Hualigen.

Kanske är det ett sätt att byta upp sig till värstingmaskinen om man har tålamod och väntar 30 år.... nejdå, det går fortare att spara pengar med bra ränta...
ichigo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-09-03, 11:47   #4
syfantasten syfantasten är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2010
Inlägg: 878
Jag tror att du har bättre vinstmarginal på de dyrare maskinerna och dessutom så ser du till att behålla dina kunder. Inbytesmaskinen servas och säljs som begagnad
syfantasten är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-09-03, 14:02   #5
Talla Talla är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2012
Inlägg: 135
Det är otroligt bra om man kan göra så. Jag köpte en maskin i december och det återköpsgaranti på några månader. Jag tänkte inte så mycket på det då, trodde att jag skulle vara nöjd med maskinen. Men det visade sig att jag var van vid mer avancerad maskin och kunde inte nöja mig med mindre Då var det guld värt att kunna uppgradera sig till den maskin jag behövde. Så ska jag köpa maskiner igen (never say never) så ska jag kolla med återköpsgaranti, man lär sig
Men två år är helt fantastiskt. Om man inser att man behöver "mer" så slipper man bekymra sig om att sälja själv.
Talla är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-09-03, 14:16   #6
ichigo ichigo är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 3 988
De flesta butiker tar emot gamla maskiner men då till mycket ringa belopp. Mina föräldrar bytte bort sin gamla pfaff 332 som krånglade (ja jag har en nu, nostalgiköp sen några år...) och fick 500 kr rabatt på en spillrans ny symaskin åt mig som present när jag var sådär 12-13. De är snälla. Har maskinen kvar än, en trotjänare.

Men 500 är inte mycket visserligen. Kanske om man har en urkass maskin.

Ja blev lite off-topic men ja om man ska köpa symaskin åt ens barn så säger jag att man ska köpa riktig symaskin av bra kvalité annars blir barnet bara frustrerad och tappar intresset. Så det så.
ichigo är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 03:29.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons