Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler
Gammal 2012-07-09, 11:39   #1
Ma-lou Ma-lou är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: apr 2011
Inlägg: 243
MacCalls Quilting magasine

Hi
Jag har tittat på denna tidning på nätet på deras hemsida är det någon som vet om tidningen är bra. Tänkte eventuellt börja prenumerara det finns tydligen E-tidning men det är ju inte riktigt vad jag vill ha utan ett magasin att hålla i. Finns det möjligtvis någon som har Mars/April numret butik eller privat som kan tänka sig sälja detta nummer till mig? Jag är främst intresserad av ett mönster i tidningen Kathedral window det fanns även med ritade mallar vilket man behöver för att göra mönstret. Vet jag lägger in en annons på köpes men vill gärna ha lite info om tidningen
Är nybörjare och har nu lyckats sy ihop o quiltat dukar med mönstret Summer in the Park efter video från Missouriquiltcompany. Det som jag hakade upp mig på blev pressningen så en grundkurs vore nog inte fel.
Ma-lou är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-07-09, 18:23   #2
Ann-Marie Ann-Marie är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2003
Inlägg: 1 649
Jag har den digitala tidningen, började nyss, och där kan jag skriva ut vad jag vill ha och så är den billigare. Annars hade jag inte prenumererat på den för det tar sån tid innan man får den första tidningen. När jag pren på Quiltmaker tog det ett halvår att få den första tidningen, så var deras rutiner!
Ann-Marie är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-07-10, 19:27   #3
Ma-lou Ma-lou är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: apr 2011
Inlägg: 243
Tack för svar, man kanske ska satsa på den digitala varianten väldigt miljövänligt.
En fråga med den digitala har du gjort någon utskrift av mönstermallar och i så fall stämmer storleken?
Ma-lou är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-07-10, 19:43   #4
Ann-Marie Ann-Marie är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2003
Inlägg: 1 649
Hej
nej det har jag inte provat än.
Ann-Marie är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i detta ämne
Sök i detta ämne:

Avancerad sökning
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 20:54.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons