Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler
Gammal 2014-02-21, 14:53   #1
Ma-lou Ma-lou är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: apr 2011
Inlägg: 243
Quiltprogram

Det finns en del quiltprogram i varierande priser t e x Q7, men vad jag främst vill kunna göra är att se hur den färdiga quilten kommer att se ut i olika färger såsom vad händer om jag lägger in en rosa ruta hur tar sig quilten ut då, eller om jag tar en annan färg på ramen hur blir det då, jag vill visuellt se den guilt jag tänker göra i olika färgsättningar eftersom det blir en helt annan quilt om man väljer annan färg. Så mönster o färgbyten är det jag främst vill ha. Vilket program skulle jag kunna använda?
Ma-lou är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-02-21, 20:23   #2
bila bila är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2010
Inlägg: 1 848
EQ (Electic Quilt) har massor av tyger i programmet och du kan lägga in egna tyger
Du ser hur quilten ser ut och du kan skriva ut mallar eller skärmått.
Du kan jobba i flera lager. Det finns massor av olika block du kan välja mellan och du kan göra egna. Du väljer själv storleken på blocken och hur många block du vill ha.
Du kan lägga till bårder.
Eq har ett en kurs hur man använder programmet i i programmet.
bila är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-03-22, 17:40   #3
Nima Nima är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jun 2005
Inlägg: 523
Det finns enklare och billigare program också. Jag har ett som heter 123 quilt, men det säljs inte längre. Hittade däremot ett annat program som verkar vara ungefär likadant

I mitt program finns en massa färdiga block. Det finns ett antal olika sätt att lägga ut dem på och man kan sitta och ändra färger i det oändliga. Sen kan man skriva ut anvisningar, block för paper piecing eller mallar som man vill. Kul program, passar mig som inte kan så mycket och det var billigt.
Nima är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-03-30, 13:05   #4
Ma-lou Ma-lou är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: apr 2011
Inlägg: 243
Nu är jag väldigt sent ute men stort tack för svar! Jag reargerar alltid på folk som inte har vett att tacka och nu gjorde jag likadant
Inte kul, men jag tror Quilt Design Wizard skulle kunna vara något det är billigt jag vill inte ha något dyrt program eller med hög inlärningskurva för det har jag redan i 5D Pro brodyrprogram och det går väl sådär. Tiden och orken räcker inte ibaland.
Ma-lou är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-03-30, 13:11   #5
Nima Nima är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jun 2005
Inlägg: 523
Precis så resonerade jag när jag valde mitt billiga quiltprogram. Jag har också andra program jag inte hunnit lära mig och som jag absolut inte använder så mycket som jag tänkt från början. Då känns det bra med något som inte kostat skjortan.
Nima är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i detta ämne
Sök i detta ämne:

Avancerad sökning
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 10:51.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons