![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
Notiser |
|
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne | Betygsätt ämne | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
|
Vilken kul fjäder, vart satt den måntro?
Ofrivillig ägare till en trög Husqvarna 260 VIOLA - Lila!
nåväl, jag tar väl maskinen då! Trög som f-n, OAVSETT inställning - raksöm. Ett par varv på papper avslöjar att den dansar vals. 2 frammåt, 1 bakåt. Den är nog full med skit - kåpa av! Kliniskt rent! Men varför är den så trög? Hittar en skruv.... PJONGJÄNG!!!! (faaaaan! men nu funkar zickzack....) OK, "Z" formad fjäder (1,2,2.5cm), troligen centralt placerad i överarmen för att på något sätt fjäderbelasta en trekantig plåtbit. Verkar reglera zicksacket. => har någon möjlighet att fotografera innanmätet, baksidan, så jag kan se VART fjädern skall sitta? Det vore väldigt snällt - så lovar jag att inte pilla mera... Sedan är den trög igen, den vertikala huvudaxeln i metall till kamskivorna dras ju i underkant... Borde ju sitta en bussning under som håller upp den där. för nu är det ingen zicksack igen.... Jag får komma på något. *opps* //L |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne |
Visningsalternativ | Betygsätt det här ämnet |
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 07:52.