Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Mönster och klädsömnad > Mönster och mönsterkonstruktion
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Notiser

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2014-05-06, 22:00   #16
SannaS SannaS är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2006
Inlägg: 30
Tack Pipett för sidan med "Your-look-for-less"! Hittade genast både fina sommartoppar och byxor.
SannaS är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-06-16, 10:11   #17
smickra smickra är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2012
Inlägg: 7
Det är så intressant att höra större personer klaga på mönster och kläder, de flesta håller med om att kläderna är tält och sitter dåligt, men alla klagar på olika saker.
Kan detta bero på att skillnaderna, så att säga, blir större när vi blir det? Jag menar, har man lite extra stor rumpa men i övrigt drar storlek 38 så kanske det innebär att man behöver 2-3 cm extra, men om man är storlek 52 i övrigt så kanske man helt plötsligt behöver 10 cm extra och det är klart att det märks ännu mer då. Bara en tanke.
Själv har jag börjat sy mer och mer för att jag är trött på tältformen. :P Har de senaste veckorna sytt fyra Moneta-klänningar från Colette. Jättebra mönster upp till storlek 3XL.

Om jag skulle lista problemen jag har när jag försöker köpa kläder så är de största:
-midjan. Jag har storlek 52 på byxor för att få ner mina jättelår, men få är midjan ofta minst 10 cm för stor. Måste då använda bälte för att byxorna ska stanna uppe. Detta resulterar in att jag får som "fickor" ner i linningen. Byxorna (speciellt jeans) sticker liksom ut från bältet så att man kan se ner till trosorna, lagom kul. :P
-brösten. Jag vara bara B-kupa, så allting bara fladdrar framför bysten och får den att se ännu mindre ut. Jag förstår att folk med stora bröst kan tycka att kläderna är för små där, men för mig känns det som om allt är designat för H-kupa.
-längden. Jag är 177 cm och det är det inte många kläder som är anpassade för. :P

Varför kan vi inte ha lite fler sorters storlekar? Män har ju alla möjliga mått att gå efter när de handlar, varför finns det inte fler för kvinnor?

Det var mina tankar.
smickra är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 10:29.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons