Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Tekniker > Maskinbroderi

Notiser

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2010-07-16, 11:07   #1
monica35 monica35 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2005
Inlägg: 234
brotherkort

Hejsan, jag har sökt i forumet, och på brothers hemsida, men hittar ingenstans om hur man får använda broderierna,, får man brodera motiv tex. disney,, som jag köpt från brother - på saker jag gjort och sälja mina alster senare ?? någon som vet eller hittar nåt jag missat,, broderi korten ligger i min externa hårddisk, med en kabel som det är glapp i, så jag kan inte gå in o se i mappen om det står något om det där
monica35 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-07-16, 11:44   #2
Lottan Lottan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2006
Inlägg: 983
http://www.sysidan.se/forum/showthread.php?t=5159
Jag tror du hittar ditt svar här.
Lottan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-07-16, 13:22   #3
monica35 monica35 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2005
Inlägg: 234
jo jag har tittat på det med,, men undrar just för brothers kort,, tillverkarna har ju olika regler,, oesd tex. där får man brodera deras motiv på olika saker och sälja produkterna, men hos några andra får man enbart använda för eget bruk,, vissa ska man mejla och fråga hur många ex man kan tillverka av ett visst broderi för att det ska vara ok för försäljning, så jag undrade just om någon vet vad brother har för "regler" med sina broderier, eller missade jag det när jag läste i forumet??
monica35 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-07-16, 14:08   #4
Lottan Lottan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2006
Inlägg: 983
Nej du missade säkert inte det. Jag trodde i min enfald att det var samma regler på alla broderier som är köpta hos tillverkare som Brothers, Husqvarna m.m
Tyvärr har jag inte några bättre svar till dej då, hoppas du får hjälp av nån annnan.
Lottan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-07-16, 15:30   #5
madeluc madeluc är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2007
Inlägg: 134
Vad jag vet så får du t ex brodera på handdukar och sälja men
enbart ta betalt för handuken och inte för broderiet speciellt vad det gäller Disney. Men eftersom du inte verkar ha en Brothermaskin som syr Disneykorten så ska du nog ligga lågt vad det gäller försäljningen av just dessa broderier. Just Disneykorten fungerar bara i vissa av Brothers maskiner som har Disney t ex min 3100D, så du har alltså crackade Disneybroderier annars så kan det inte funger i andra maskiner. Men generellt gäller visst att man kan brodera men man kan bara ta betalt för materialet och inte själva broderiet. Mvh Marie
madeluc är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-07-16, 15:47   #6
Amda_design Amda_design är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2005
Inlägg: 593
Citat:
madeluc skrev: Visa inlägg
Vad jag vet så får du t ex brodera på handdukar och sälja men
enbart ta betalt för handuken och inte för broderiet speciellt vad det gäller Disney. Men eftersom du inte verkar ha en Brothermaskin som syr Disneykorten så ska du nog ligga lågt vad det gäller försäljningen av just dessa broderier. Just Disneykorten fungerar bara i vissa av Brothers maskiner som har Disney t ex min 3100D, så du har alltså crackade Disneybroderier annars så kan det inte funger i andra maskiner. Men generellt gäller visst att man kan brodera men man kan bara ta betalt för materialet och inte själva broderiet. Mvh Marie

Om du går in på den här sidan http://www.brother.se/g3.cfm/s_page/76550/s_level/24020
kan du se att man numer kan köpa disneykorten utan att äga just disneymaskinerna från brother. Vilket gör det möjligt för alla oss som har maskiner som tar brothers format att även använda deras disney broderier. Så bara för att hon inte äger en brother så betyder inte det att hon har crackade filer.

Som svar på Monicas fråga: Tror du får skicka ett mail till dom och fråga vilka rättigheter som gäller på deras kort för jag kan inte hitta någon information om det heller.
Amda_design är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-07-16, 16:20   #7
madeluc madeluc är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2007
Inlägg: 134
Jag kan inte se på den sidan du nämner att man kan köpa
broderier i andra format, den visar bara vilka kort som Brother har gett ut. Efter som jag till och från har kontakt med en person på generalagenturen i Gtb så vet jag att det fortfarande
är så med just Disney korten oavsett vad du säger, jag förstår att även du broderar ut dessa broderier på din Husqvarna precis som jag gör på min Diamond, men dessa är crackade. Dessa broderier var just gjorda på kort som endast läses av Brothers maskiner med Disney, vilken den första var just 3100D t ex medans PR 600 inte kan läsa dem. Bara så du vet att det gör och säljer med Disney broderier är olagligt, inte för att det gör mig något men jag vet att det var mycket bråk om detta i början som jag har för med även ledde till polisanmälan.

Jag tycker inte Monica ska ringa eller maila dem angående detta, då jag vet att det finns personer på denna sida som har nära kontakt med Brother och som sagt dessa ska inte gå att brodera på Husqvarna. Mvh Marie

Senast redigerad av madeluc den 2010-07-16 klockan 16:24. Anledning: Tillägg
madeluc är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-07-16, 16:54   #8
monica35 monica35 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2005
Inlägg: 234
hej hej,, och oj oj jag har en granne som har en sån maskin som jag kunde få låna ibland om jag ville !!det va ju dumt att skriva ett exempel kanske, men dom är ju speciellt känsliga - men men,, disskusionen kom ju igång om crackade program mm mm.. nu var ju bara frågan om man kunde sälja produkter med broderierna på..(kanske får tillägga att jag köpte 2 kort med disney,, från brother,, för att jag lånade den maskinen 1 dag - för ATT kunna brodera dessa motiv,, dom är ju kodade på nåt sätt,,så fick hon ha dom att låna och det jag har i datorn är några andra brotherkort,, så det var där jag skulle kollat om det stod något i dom mapparna - har jag förklarat allt nu?? så det inte är några konstigheter kvar, frågan gällde alltså generellt brother!! -
monica35 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-07-16, 17:34   #9
monica35 monica35 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2005
Inlägg: 234
kan förresten tillägga att brother "taste of disney" funkar i andra maskiner
monica35 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-07-16, 18:38   #10
monica35 monica35 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2005
Inlägg: 234
efter att ha läst allt igen, så vill jag ändå tacka Lotta & Amanda för hjälpen och till Marie - Du ska inte anklaga andra för att göra olagliga saker, bara genom att läsa vad jag har i mitt syrum,, jag skriver ju knappast vad mina vänner o släktingar har i sina syrum, så det vet ju inte du!! och det va inte det frågan gällde
monica35 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-07-18, 20:57   #11
madeluc madeluc är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2007
Inlägg: 134
Jag vet inte var du fick det ifrån att jag anklaga någon, det får stå för dig. Jag skiter fullkomligt i vad du gör och inte gör, jag ville endast upplysa dig om detta. Jag broderar själv alla mina Disney broderier på min Husqvarna Diamond och det kan jag göra för jag har fått hjälp med att föra över dem från korten till datorn (inget jag kan själv) just för att kunna brodera dem på vilken maskin som helst. Men det man har gjort då är i sig en olaglig handling i och med att just dessa kort är kodade för att endast kunna användas i Disney maskinerna. Alltså de korten som är kodade och ligger på min hårddisk i datorn är alltså crackade.

Det som är lustigt med denna sysida är att man emellanåt är så stenhård på att upplysa folk om att inte dela mönster eller kopiera till varandra eller att den ryska sidan är olaglig, samtidigt som man sitter köra olika mönster i maskinern som egentligen är låsta till vissa maskiner, dubbelmoral tycker jag.

En annan sak som många kanske inte vet är att garantierna på våra hemsymaskiner inte gäller om det kommer fram att man använder dem för att sy kommersiellt. Denna fråga fick jag själv ställd till mig ifrån Husqvarna för ett antal år sedan. Säger även detta bara som en upplysning, om du sedan tolkar det som en
anklagelse så är det inte mycket jag kan göra.

Själv syr jag bara för nöjes skulle och har inte köpt mina maskiner för att tjäna pengar på. Jag ger bort mina saker till vänner och bekanta i stället för blommor t ex.

Tråkigt med så negativa attityder på denna sida men man får väl låta bli att svara och hjälpa till att upplysa folk. Mvh Marie
madeluc är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-07-19, 10:16   #12
monica35 monica35 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2005
Inlägg: 234
Citat:
madeluc skrev: Visa inlägg
Jag kan inte se på den sidan du nämner att man kan köpa
broderier i andra format, den visar bara vilka kort som Brother har gett ut. Efter som jag till och från har kontakt med en person på generalagenturen i Gtb så vet jag att det fortfarande
är så med just Disney korten oavsett vad du säger, jag förstår att även du broderar ut dessa broderier på din Husqvarna precis som jag gör på min Diamond, men dessa är crackade. Dessa broderier var just gjorda på kort som endast läses av Brothers maskiner med Disney, vilken den första var just 3100D t ex medans PR 600 inte kan läsa dem. Bara så du vet att det gör och säljer med Disney broderier är olagligt, inte för att det gör mig något men jag vet att det var mycket bråk om detta i början som jag har för med även ledde till polisanmälan.
Jag tycker inte Monica ska ringa eller maila dem angående detta, då jag vet att det finns personer på denna sida som har nära kontakt med Brother och som sagt dessa ska inte gå att brodera på Husqvarna. Mvh Marie
Nu har jag markerat med understrykning vad jag tyckte var anklagelser om olagliga saker
monica35 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-07-19, 17:19   #13
madeluc madeluc är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2007
Inlägg: 134
Detta var mer ett svar till Amanda, men ej menat som en anklagelse, jag skriver ju att jag själv också gör detta olagliga. Men man kan ju tolka och läsa in vad man själv vill om man nu är på det humöret. Detta inlägg var bara som en upplysning, dessa diskussioner om copyright m m har ju gått några omgångar, så vill man inte veta vad som gäller så kan man ju bara göra sina saker i god tro och ovetande. Fråga inte om inte vill ha ärliga svar. Jag har inget att tjäna på om någon råkar illa ut.

Finns ett inlägg av Pulvertrollet 2007-03-06 kl 7:50, som är mycket bra skrivet. Jag håller fullkomligt med henne, tråkigt men sant att det är så på denna sida.
madeluc är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i detta ämne
Sök i detta ämne:

Avancerad sökning
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 14:48.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons