Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler
Gammal 2017-02-28, 20:03   #1
Sysystemet Sysystemet är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2017
Inlägg: 2
Husqvarna 2000

Hej, har precis blivit med symaskin, fick den med vetskapen om att delar troligen saknas. Så nu börjar detektivarbetet. Initialt finns alla knappar o rattar. Dock låg sömbildaren löst, så tog ut den. Misstänker att kammen saknas,har dock aldrig sett någon hel, så nu undrar jag hur ser era ut bakom sömbildaren :-)
Bifogade bilder
 
Sysystemet är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-02-28, 21:28   #2
Sysystemet Sysystemet är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2017
Inlägg: 2
Glöm att jag fråga...

Efter litet googling har jag förstått att det som är "fel" är att kammen, som faktiskt finns därinne långt in, är spräckt vilket gör det svårt att få fast sömbildaren. Så nu bär det av till service!
Sysystemet är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-03-01, 07:52   #3
suskal suskal är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2009
Inlägg: 627
Just en sån olivgrön HQ 2000 hade jag för många år sedan. När den slutade fungera ordentligt dömdes den ut för det kostade för mycket att reparera en sprucken plastdel och jag fick köpa en annan maskin.
HQ såldes senare och alla gamla delar och manualer förstördes. Så jag tror inte att en vanlig reparatör kan hjälpa dig med maskinen.

Idag finns det en helt annan teknik och man kan tillverka de plastdetaljer som behövs. Det finns reparatörer som nog kan hjälpa dig, andra vill bara sälja en annan maskin till dig.
suskal är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-03-01, 17:23   #4
Pendlaren Pendlaren är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2010
Inlägg: 410
Jag hade samma problem med en HQ 6570 jag köpte på tradera för ca 4 år sedan. Vänd dig till en symaskinsrep. som servar HQ-maskiner de har ofta reservdelar hemma.
Pendlaren är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-03-05, 16:21   #5
Joppen Joppen är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2012
Inlägg: 164
Du har tur att det är en Colormatic typ E. Då passar de normala kamdreven. Hade det varit en annan modell av sömbildare med endast en pigg hade problemet varit lite större. Då hade någon varit tvingad att svarva ett spår i sömbildaren för den fjäder som skall hålla sömbildaren på plats.
Joppen är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i detta ämne
Sök i detta ämne:

Avancerad sökning
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 11:35.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons