Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler
Gammal 2016-01-08, 01:21   #1
Belli Belli är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2007
Inlägg: 32
Question Begagnad Babylock imagine 2 var?

Jag drömmer om en Babylock imagine 2 men har inte råd att köpa en ny. Jag har en gammal stående här som jag i princip aldrig använt köptes för 5000 kr minns jag, en Husqvarna Viking Huskylock 905, men har aldrig förstått hur man ska trä den utan att det krånglar hela tiden för mig. Jag har nu hört att denna Babylock imagine 2 ska vara så enkel att just trä så därför... Någon som vet var man kan ha chans att hitta en sådan begagnat? Eller alternativt finns det någon som vet någon maskin med motsvarande egenskaper som är lite billigare. Denna kostar ju 12 000 kr ny. Lite för dyrt för en glad amatör tyvärr.

Senast redigerad av Belli den 2016-01-08 klockan 01:41. Anledning: Husqvarna Viking Huskylock 905 heter min overlock!
Belli är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-01-12, 13:07   #2
Joppen Joppen är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2012
Inlägg: 164
Den maskinen är mycket känslig av att den träds i rätt ordning annars slits trådarna av. Om du trär trådarna i ordningen 3-4-1-2 så hamnar alla i rätt läge. Syr den inte då behövs någon justering.
Joppen är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i detta ämne
Sök i detta ämne:

Avancerad sökning
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 09:41.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons