Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Tekniker > Maskinbroderi

Notiser

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2011-06-30, 22:23   #1
Englavitt Englavitt är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2007
Inlägg: 86
Det går troll i den här maskinen...

Jag slänger allvarligt ut den snart...
Efter många mödor så har jag fått över broderiet på USB't...men det går inte att sätta text till...när jag skriver en bokstav så blir det ett helt gäng i en lång radda...och inte går det att sammanföra broderi och text...

Den här maskinen är antingen för avancerad för mig eller så är det något fel på den...
Nu går jag och lägger mig...lite ledsen eftersom jag skulle brodera ett kul broderi till en kille som fyller år på lördag...nu blir det ingen handduk till honom utan får köpa något ist...TRIST!!!

Kramen...Lee
Englavitt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-07-01, 07:27   #2
avslutatmedlemskap111129 avslutatmedlemskap111129 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2010
Inlägg: 153
Föreslår att du i första hand kontaktar personen som du köpte den av för genomgång / instruktion om det är oklart hur du ska jobba med den.
Spalta också ner alla frågor till säljaren så blir det enklare för
säljaren att instruera.

Följ också instruktionerna i häftet och likaså instruktionsboken.
Där finns det övningar som du kan lära in dig av.

Som tidigare sagts - extremt sällan att det är fel på maskinen.
avslutatmedlemskap111129 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-07-01, 07:38   #3
bila bila är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2010
Inlägg: 1 848
Fick ingen utbildning där du köpte den? Du kan gå tillbaka till butiken och fråga. Eller ringa dit. Broderimaskiner kan vara lite krångliga, det är lite pyssel att få över saker.
Jag känner inte till ditt program, men jag tror att det du ska skriva texten på datorn och göra broderiet klart där och sedan överföra det till USB.minnet.
Har formaterat USB-minnet i symaskinen?
bila är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-07-01, 08:27   #4
gullum gullum är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2005
Inlägg: 901
Har haft en designer 1 men kommer inte riktigt ihåg hur den funkar. Men jag TROR att du inte kan kombinera bild text på samma gång det måste du nog göra i datorn först. Brodera motivet först och rensa sedan skärmen sedan fyller du på med text och börjar brodera igen. Är det en font som kom med maskinen?
gullum är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-07-02, 13:21   #5
FannyN FannyN är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2009
Inlägg: 207
Citat:
gullum skrev: Visa inlägg
Har haft en designer 1 men kommer inte riktigt ihåg hur den funkar. Men jag TROR att du inte kan kombinera bild text på samma gång det måste du nog göra i datorn först. Brodera motivet först och rensa sedan skärmen sedan fyller du på med text och börjar brodera igen. Är det en font som kom med maskinen?
Jo det kan man. Det finns en tydlig steg för steg beskrivning hur man gör!
FannyN är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-07-02, 13:22   #6
Ma-lou Ma-lou är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: apr 2011
Inlägg: 243
Brodyrprogram

Jag förstår dig så väl, har också köpt en designer av något nyare modell och ska nu lära mig först maskinen och sedan 5 D prof. och trots att jag är någorlunda datavan så är det här en helt ny värld. Det tar tid jag har massvis med frågor som jag ska fråga när jag ska gå kurs i butiken. Jag tolkar det som du har köpt din privat och då behöver du om det är möjligt få en utbildning av säljaren är inte det möjligt så fixar du det ändå men det tar lite tid. Jag tror det är viktigt att man accepterar att det tar tid att lära sig och försöker lära sig i lugn och ro trots att man vill kunna allt på en gång och helst igår. Tänk istället på den här killens nästa födelsedag då kan du allt och kan fixa många läckra personliga presenter till alla du känner
Kram
Ma-lou är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-07-02, 13:22   #7
FannyN FannyN är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2009
Inlägg: 207
Var bor du englavitt? Jag hjälper dig gärna om vi får ihop det praktiskt!
FannyN är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i detta ämne
Sök i detta ämne:

Avancerad sökning
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 09:13.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons