Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler
Gammal 2014-03-18, 19:37   #1
ichigo ichigo är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 3 988
Jag och min ärm - igen. (bilder)

Hej igen.

Här har jag äntligen satt ärmar i 1885-talsliv. Livet i sig är "färdigt", dvs inget toile. Det är ärmarna som är "toile" så att säga. Jag ska klippa ut de riktiga ärmarna senare.

Jag kom fram till att den högra ärmen sitter bättre och känns bättre. De båda två är samma mönster men sitter lite olika mot livet (pga felaktig markering så fick jag prova fram).

Framtill ser den helt ok. Men baktill ser den inte så snygg ut.. Eller har jag för höga krav och borde ignorera det?

Just nu är jag plus 2-3 kg för klännningen faktiskt och korsetten sitter lite väl hårt för att det ska vara bekvämt. Kanske ha det i åtanke. Ja jag vet det är dumt att sy nu egentligen, ni kan övertala mig att lägga åt sidan och vänta med tills jag nått rätt vikt?

Men nu över till bilderna. Har filmat mig själv när jag snurrar och piruetterar och sedan tagit skärmbilder från filmen. Fiffigt va? Jag censurerade lite på botten och ni förstår nog varför... Hade inte bemödat mig sätta på alla kjolarna bara för att kolla ärmen..

Här hittar du bilderna!
http://www.funnybunny.se/files/sleeve/

Vad tror ni? Om ni har förslag på justeringar är jag tacksam över det för jag är som sagt självlärd och är inte lika bra på allt så att säga. Tidigare har jag ju fuskat med att bara göra 1895-överdelar med stora puffärmar som ju är lite förlåtande.

Vad tycker ni förresten om längden? Längden är ju egentligen med sömsnån så det är 1.2 cm extra. Men kanske är det lite för kort då? Vet inte riktigt.
ichigo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-03-18, 22:04   #2
ichigo ichigo är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 3 988
Har fått svar av Heather, hon som gör mönstret. Hon säger att det ser bra ut och att vecken bak är till för rörelsen..
ichigo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-03-22, 16:15   #3
gullum gullum är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2005
Inlägg: 901
Jag har inte så mycket att tillföra förutom att den kommer att bli grymt snygg! Kanske att ärmen behöver vara lite längre. Måste ha missat att du börjat sy "stora" kläder. Har bara sett dina fantastiska dock kläder förut.
Jag är imponerad!
gullum är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-03-22, 17:40   #4
ichigo ichigo är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 3 988
Tack snälla du!

Jag ska förmodligen lägga till lite på längden. Nu klurar jag ut hur manschetten och fejkblusdelen ska se ut.
ichigo är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i detta ämne
Sök i detta ämne:

Avancerad sökning
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 16:29.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons