Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Symaskiner > Allmänt om symaskiner
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Notiser

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2010-05-18, 19:27   #1
NinniDalarna NinniDalarna är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: apr 2008
Inlägg: 88
Janome Easy Jeans - Köpa i England

Jag har fått en fråga från en vän i england om rekommendation av symaskin. Den skall vara en enkel bruksmaskin, stark och pålitlig. Jag tänkte rekommendera en Janome Easy Jeans.

Jag har själv köpt Janome maskiner från SMD, men kan nu inte se att dom har en Easy Jeans i sortimentet.

Någon som vet om den har annan modellbeteckning i England, eller om den har utgått ?

/Ninni
NinniDalarna är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-05-18, 22:54   #2
anasuya anasuya är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2010
Inlägg: 7
2522 el med tilläggsfinesser 5124

Hej Ninni,

Är själv i kontakt med SMD ang köp av maskin som motsvarar Janome Easy Jeans. Som ofta, så har de andra nummer där och Janome 2522 verkar vara den modell som motsvarar vår svenska Easy Jeans:http://www.sewingmachines.co.uk/Janome22_info.htm

See Russell (SMD`s) answer regarding Easy Jeans and 2522:
"The Easy Jeans is a version of the Janome 2522 which is also called the MyStyle and MyStyle LE. All the models are the same with minor differences in graphics and colours."

Däremot har de ytterligare en modell, som jag är intresserad av att köpa,Janome 5124, vilken bygger på samma modell som Easy Jeans, har samma gjutning, är tillverkad i samma fabrik i Taiwan och har i stort sett samma maskineri och delar. Då de själva har köpt upp ett lager och kompletterat dessa maskiner med ytterlgare delar och finesser, så säljer SMD den som egen modell. Dock har Russell uppgivit att maskinen i stort sett är identisk med 2522 (mer finesser dock, som automatisk knapphålsfot), och bör utan problem kunna servas i Sverige.

See Russell (SMD´s) answer regarding Janome 5124:
"A similarly constructed model is the 5124, again from Janome. This model has all of the features of the MyStyle plus DC motor, speed limiter and needle up/down control and as it is exclusive to ourselves, we can offer it for the discounted price of gbp269.00.

http://www.sewingmachines.co.uk/Janome5124_info.htm"

Hoppas att detta var till hjälp! Jag kommer själv att beställa en Janome 5124 i dagarna, då Russell och SMD har fått god kritik av svenska kunder.

Lycka till med ditt inköp och pysslande!

Frid,
Maria
anasuya är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-05-19, 18:47   #3
NinniDalarna NinniDalarna är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: apr 2008
Inlägg: 88
Tack Maria för jättebra info.
Jag har läst mycket positivt om Janome EasyJeans och det verkar vara en toppenbra bruksmaskin för den som inte syr så mycket, men som behöver en pålitlig maskin.

Jag är dåligt uppdaterad på vilka modeller av Bernina, Brother etc som är bra bruksmaskiner och som skulle motsvara EasyJeans.

Jag ska rekommendera min vän att titta på en 2522 tror jag.

Tack igen.
/Ninni
NinniDalarna är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-10-16, 21:30   #4
Pssst Pssst är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: apr 2006
Inlägg: 444
Janomes Easy Jeans modell har säljs bara i Norden.
Pssst är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 20:17.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons