Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Symaskiner > Allmänt om symaskiner
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Notiser

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2011-11-13, 15:05   #1
strumpan strumpan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2009
Inlägg: 582
Funderar pâ Husqvarna

Finns det nàgon som har erfarenhet av Husqvarna Topaz 30 och Husqvarna Ruby. Funderar lite pâ vad jag ska köpa nár inte min Designer 1 gâr att laga längre. Snart kan det vara svârt att hitta reservdelar. Vill ha en maskin jag kan lita pâ. Har en váninna som har Topaz 30 och det har varit játtemycket fel pâ den och vill helst bli av med den. Öppen för allt
strumpan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-11-13, 15:09   #2
Dahlia Dahlia är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2005
Inlägg: 4 350
Jag har en Ruby och är mycket nöjd med den.
Har också haft en Topaz 30, den var jag lika nöjd med
Dahlia är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-11-13, 16:24   #3
madeluc madeluc är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2007
Inlägg: 134
Varför inte fundera på att byta märke, kanske en Brother 4000D eller 4500 som det heter nu mer, betydligt mycket mer maskin för pengarna än Husqvarna. Har själv en Brother 3100D föregångare till 4000D och en HQ Diamond. Det jag fick med på Diamond var många saker jag redan hade på min 7 år gamla Brother. Har aldrig krånglat har aldrig varit på service och går som en klocka.

Anledningen att jag köpte en Diamond var att jag fick ett bra andra handspris och att jag ville ha större båge och automatisk pressarfots lyft.

Hade jag fått ett bra pris från någon på en Brother 4000D eller 4500 så hade jag aldrig tvekat att ta den istället.

Har redan lagt ut ca 3000 i reprationer på min Diamond och måste in med den igen för den tar ej emot uppdateringar via usb. Hade en Designer 1 när de kom, hade problem från första början med den. Efter ett antal resor till sydoktorn, så brann min maskin. Var efter det mycket skeptisk
till Husqvarna så jag har hållit mig bort från dem. Janome kommer aldrig in i mitt hus pga fd återförsäljare och generalagent.

Tycker du ska gå in på resp. hemsida och ladda ner broschyrer, läs och jämför vad du får för pengarna. Gå sedan och provkör maskinerna och kolla även in beg. marknaden även här på sysidan. Garanti kan man är inget man ska haka upp sig på, mycket pengar som kan läggas på annat t ex reprationer som i mitt fall, ha ha. Lycka till med ditt köp! Mvh Marie
madeluc är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-11-14, 14:03   #4
strumpan strumpan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2009
Inlägg: 582
Än fungerar min Designer 1, sâ funderar bara pà vad jag ska köpa efter den. Kanske ni som vurmar för Brother har rätt i att det är mycket maskin för pengarna. Har varit runt och läst och tittat pàq vad som skrivits om den. Tack för all hjälp
strumpan är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 00:49.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons