Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Tekniker > Quiltning
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2011-10-28, 01:41   #1
madeluc madeluc är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2007
Inlägg: 134
Qvilltex Mönster

Jag undrar om någon här på Sysidan har sytt Qvilltex Vepa Glöd och vad ni i så fall har fått för uppfattning av mönster konstruktionen.

Har fått detta mönster från en förtvilad väninna som fick känslan att hon var helt dum i huvudet för hon fatta inte överhuvudtaget ingenting mer än att det var paperpiecing på de flygande gässen sen slog det stop. Min väninna har sytt i flera år så hon är defenetivt inte nybörjare.

Jag har nu suttit och försökt reda ut hur denna ska sys, men vet ej om det kan vara så att det ev fattas någon sida. Mitt månster som jag fick består av 6 st A 4 ark alltså,

Första sidan med bild på Vepa Glöd

andra sidan som det står Börja med att förstora mönstret till naturlig storlek. se bilaga 1 (problemet har ingen bilaga 1)

tredje sidan fortsättning från föregående sida.

fjärde sidan Paperpieding.... alltså förklaring hur man syr paperpiecingen till flygande gässen.

femte sidan Tygplaceringsschema(man undrar ju hur viktigt det kan vara)

sjätte sidan Sömnadsschema

Ja, det var allt så jag undrar om någon kan svara mig på om det fattas något i mitt mönster eller inte. Det verkar ju inte vara något som hon säljer på sin hemsida längre i alla fall, trots att det står lappteknik.
Är det någon som vet så berätta så jag inte sitter och är förbannad i onödan, men man blir lite bortskämd här borta betydligt större krav på mönsterkonstruktion, kursledare och kurser, samt att jag har själv gjort mönster och är otroligt noga med att vem som helst ska kunna läsa och förstå mönstret. Tack på förhand och varma syhälsningar Marie.
madeluc är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-10-28, 15:10   #2
annemarlen annemarlen är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2003
Inlägg: 647
Qvilltex är väl svenskt.
Lättast måste väl vara att ta kontakt med dem och kanske tala direkt med konstruktören.
Låter nästan som om det fattas delar i mönstret.

Jag skulle kontakta Qvilltex.
http://www.qvilltex.se/
annemarlen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-10-29, 15:58   #3
madeluc madeluc är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2007
Inlägg: 134
Ja det ar svenskt, hon heter ju Majvor som gjort det. Har varit pa deras sida men det star bara att hon har lappteknik inget mer bara en massa sidenbands broderier. Problemet ar att jag ar bor ju i USA sa det ar ju inte helt enkelt att bara ringa, sa jag tankte att det kanske var nagon har som hade sytt den. Men jag far val prova att skriva och fraga pa quilt & lapptekniks sida istallet.
madeluc är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-10-29, 16:16   #4
Edvina Edvina är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2008
Inlägg: 385
Ägaren till Quilltex heter ju Majvor så maila henne!
Edvina är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-10-29, 17:10   #5
annemarlen annemarlen är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2003
Inlägg: 647
Längst ner på deras hemsida finns länka att kontakta dem.
annemarlen är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 00:20.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons