Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler
Gammal 2006-01-17, 22:40   #16
FiaFreak FiaFreak är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2005
Inlägg: 28
En sak jag undrar, läcker det inte igenom på fleecebyxorna?
FiaFreak är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-01-18, 13:30   #17
Mifflan Mifflan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2005
Inlägg: 69
Det går bra med fleece!

Hej!
Skicka även ett mail till tygvaruhuset
Jag har sytt blöjor i fleece och det fungerar alldeles utmärkt!



(Kolla min blogg
http://mifflan.blogsome.com
under fliken "hantverk")

Skicka även ett mail till tygvaruhuset:
info@tygvaruhuset.se

De skulle nämligen köra en marknadsundersökning för att eventuellt börja saluföra PUL-tyg.

Själv skulle jag inte välja vaxduk eller plastad frotté då jag tror att det är för tätt.
Mifflan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-01-22, 09:07   #18
ask ask är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2005
Inlägg: 524
såg att en som heter evelina333 säljer beg bjöjbyxor på tradera (tom 23 jan, tror jag)
ask är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-02-19, 09:44   #19
avsl0203 avsl0203 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2006
Inlägg: 1 918
Jag är nyfiken på hur det gick med tygblöjor och vilket material du valde i slutändan och trivdes bäst med?
avsl0203 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-02-19, 09:59   #20
avsl090 avsl090 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2007
Inlägg: 901
Hej

Jag undrar om inte jag har "tyg" att sätta i tygblöjsbyxor kvar sedan mina flickor var små. Det kan vara det som någon refererade till Pul. Det är tätt från ena hållet och andas från andra hållet. Om du vill kan jag skicka en bit så får du se själv. Den biten som jag har kan nog räcka till 3 blöjbyxor. Tyget är jättetunt och smidigt. Och jag håller med föregående talare/na att det är smidigare att vika blöjor varje gång och de torkar på ett kick. De är också super som fönstertrasor efter bebistiden. Mönster till byxor har jag också och ett par utklippta som aldrig blev använda. (jag gillade ullbyxorna bättre. Ytterligare enfördel med tygblöjor är att de (barnen) brukar bli torr fortare än barn som använder slängblöjor. De lär sej att känslan när de är kissnödiga och resultatet i blöjan (blött) orsak o verkan snabbare än med dessa "supertorra" blöjor som man i bland ser 3 åringar gå med. Oj nu blev det långt men jag är en passionerad persom och då blir det så. Men du maila mej din adress så kan du få en provbit så får du se om det är något som du vill ha.
avsl090 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-02-19, 10:08   #21
artesaan artesaan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2006
Inlägg: 163
Re: Tips

Citat:
karin_strand skrev:
Jag har sytt pocketblöjor av PUL-tyg. Jag beställde från USA, finns bara på ett ställe här i Sverige, och det var rätt så dyrt (www.babyheaven.se). Det finns att köpa från Finland också, men det är lite svårt med sida på finska tycker jag.
Det som är lite dumt med att köpa från USA är att det blir dyrare frakt, att det tar lång tid, och att man kan riskera att få betala tull.Jag slapp dock tull, och betalade då ca 120 kr/m inkl frakt.
Jag skulle inte rekommendera dig att använda plastad frotté eftersom det är helt tätt, till skillnad mot PUL-tyg som andas (men ändå håller tätt). Jag skulle inte heller använda något annat impregnerat tyg eftersom det ofta inte går att tvätta i 60 grader, något som är ett måste med tygblöjor för att döda alla bakterier. PUL-tyg ska gå att tvätta i 90 grader tom har jag för mig.
Oj vad långt det blev....
om du behöver hjälp med finskan så kan jag hjälpa dig!!
artesaan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-02-19, 10:15   #22
avsl0203 avsl0203 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2006
Inlägg: 1 918
Ojj.. vilken aktivitet det blev på denna tråden. Min fråga om vad för material det blev hon använde var att jag tänkte att då tråden var från januari 2006 hade testat nu.
avsl0203 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-02-19, 10:22   #23
avsl090 avsl090 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2007
Inlägg: 901
oops såg inte det ibland går det fortare att skriva än att tänka

Men finns det någon annan som är intresserad av blöjtyget så finns det kvar.
avsl090 är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i detta ämne
Sök i detta ämne:

Avancerad sökning
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 21:28.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons