Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Tyger och tillbehör
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2006-06-01, 12:40   #1
Avslut0801 Avslut0801 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: apr 2006
Inlägg: 335
"Fotbollströjetyg"

Min nioårige brorson har egenhändigt designat en tröja som han skall använda när han spelar innebandy. Nu vill han att jag skall sy upp den efter hans anvisningar. Han har inte gjort det lätt för mig, men jag kan inte gärna neka för hans syster får nya hemsydda kläder av mig varje vecka. Tvärtom är jag väldigt stolt både över honom och det faktum att han förutsätter att jag kan förverkliga hans önskemål.

Tyvärr är inte jag är lika säker. Men jag tänker slå knut på mig själv för att klara av det.

Var kan man köpa "fotbollströjetyg"?

Jag måste sy ihop olika "färgfält". Jag inbillar mig att det blir "buckligt" i sömmarna. Vad gör man åt detta? Jag har overlockmaskin och en symaskin med stretchsöm.

Tröjan skall ha både siffror och bokstäver. Kan man köpa stora sådana för påstrykning och var i så fall? Eller måste jag applicera med sicksack?

Har någon något tips?
Avslut0801 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-06-01, 13:25   #2
Alvan Alvan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2004
Inlägg: 4 168
Lite svårt att veta vad du menar med "fotbollströjetyg". Men det jag får som bild i mitt huvud när du skriver så är gjort av 100% polyester. Det kan du nog få tag på lite överallt men jag vet att Swelogent har i grönt, blått rött, gult, vit och svart. För att handla där måste man ha företag eller känna någon som har det och kan handla åt en.

Om färgfälten inte är allt för kurviga så borde det inte vara några större problem att sy ihop dem på overlocken. Tror inte du får problem med bucklor i sömmarna, men lite svårt att säga när man inte vet hur tröjan är tänkt.

När det gäller bokstäverna/siffrorna så finns det stryka på grejer men jag skulle sy dit dem på egen hand. Sätt vliesofix på baksidan och sy sedan langettstygn runt om. Här finns en beskrivning:

http://www.stahl.nu/239-7392/Applikation.html
Alvan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-06-01, 13:33   #3
Avslut0801 Avslut0801 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: apr 2006
Inlägg: 335
Thumbs up

Tack för svaret. Jag tror att du tänker på rätt tyg. Jag kan nog få tag på det genom kontakter med lämpligt företag. Skall kolla!
Avslut0801 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-06-01, 16:53   #4
ichigo ichigo är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 3 988
Tänker också på dessa tyg perforerade med hål. jag är inte sportintresserad, men jag tror jag har sett tröjor med hålperforering i, eller kanske det är hockey.
ichigo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-06-02, 07:52   #5
Delfintua Delfintua är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2006
Inlägg: 3 987
Jag skulle kunna tänka mig att Röda Tråden har. Dom är ju specialinriktade på sådana tyger.
http://www.rodatraden.com/
Delfintua är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 20:57.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons