Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Symaskiner > Allmänt om symaskiner

Notiser

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2006-09-15, 09:43   #1
deliana deliana är inte uppkopplad
Forumvärd
 
Medlem sedan: dec 2004
Inlägg: 533
Vart köper ni era symaskiner som billigast?

Att det är billigt med symaskiner utomlands har man ju helt klart vaknat för. I england kan man betlaa hälftena v vad samma maskin kostar i Sverige vilket är rent ut sagt skrämmande.


Nu skulle jag vilja ha era bästa tips på vart man köper billiga symaskiner och gärna personliga erfarenheter av ställena.
deliana är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-09-15, 10:11   #2
Maya Maya är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2004
Inlägg: 119
Pruta

Hej,

När jag köper symmaskin, ringer jag till flera affärer och frågar efter lägsta pris. Ofta säger jag att jag vill ha 15% rabatt. Jag betalar kontant ,vilket är en bra förhandlingsposition när man vill pruta.
Man skall komma ihg att dom priser som finns idag i affärerna enbart är riktpriser. Säger dom något annat är det fel.Man skall ju inte heller basunera ut att man fått köpa en billig symaskin någonstans eftersom det verkar som att det är ett känsligt ämne mellan olika försäljare.
Man får alltid lägre pris om man prutar åtminstone skall Du ha 10%, ge Dig inte!!!

Kolla också att det finns service och var.

Med mig hände det, att Min Bernina inte funkade och man svarade , att servicemannen,tydligen en enda i Sverige ,hade semester och skulle vara borta 4 veckor.
Tänk er bara om bilen skulle gå sönder och man fick detta svar!!!

Nä, symaskinsbranchen är stockkonservativ och senfärdig, vi kvinnor ,oftast kvinnor ,måste sätta mycket större press på våra leverantörer ,annars kommer det att fortsätte.

Lycka tll
Gunilla
Maya är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-09-15, 10:14   #3
deliana deliana är inte uppkopplad
Forumvärd
 
Medlem sedan: dec 2004
Inlägg: 533
Jag tror att ett rätt effektivt sätt att sätta press på symaskinsbranschen is verige är att uppmana alla att köpa från Danmark och England. Förr eller senare måste ju branschen i sverige få sig en törn och inse att det dom håller på med inte fungerar, inte idag när de står inför konkurrans från hela världen iom internets möjligheter istället för konkurrans från närliggande städer endast.

Det känns som att branschen i sverige försöker utnyttja oss och ärligt talat tycker jag att det får faktiskt var anog med det snart. Varför ska det vara så mycket dyrare här än i våra grannländer?
deliana är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-09-15, 12:58   #4
Alice Alice är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2003
Inlägg: 593
Håller fullständig med om att vi kvinnor behöver bli tuffare och att vi många gånger behandlas illa. Exemplet med bilen är bra. Skulle vilja se den mansdominerade branch som skulle behandla sin kunder så som vi blir behandlade. Ofta köper vi enormt dyra maskiner men kunskapen och servicen är urusel hos dom som säljer. Nä handla utomlands tills dom tar sig i kragen här hemma i svedala.
Alice är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-09-15, 13:47   #5
millsing millsing är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 832
En till som håller med fullständigt!

Har många gånger fått rådet att ringa upp igen när jag velat få information om dyrare symaskiner hos återförsäljarna. Och det passar mig inte alls, jag ska inte be om ursäkt för att få handla som kund - och speciellt inte när det rör sig om dyra varor! Ett sådant ställe ringer jag aldrig till igen.

Stå på dig och ge dig inte i förhandligen! Man får inte visa att man är "kär" i grejorna, även om man redan fallit pladask för den där superdupermaskinen....
millsing är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-09-15, 15:49   #6
Tripteaser Tripteaser är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2005
Inlägg: 169
Haha, jag fick min symaskin när jag fyllde år runt juletiderna 2005.. Det är en HUGIN Veronica o den är köpt på City Gross för 1500:-

Numera finns de tydlingen Overlockmaskiner på Coop för 1000:-

Min födelsedagspresentmaskin funkar alldeles utmärkt för min del! Inge strul (mer än att jag klantat till de då ch då).. Den är lätt att förstå och lätt att använda..

Lätt båda tummarna upp
Tripteaser är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-09-15, 15:54   #7
millsing millsing är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 832
Såg att JYSK säljer en bassymaskin Husqvarna för 1250:-. Den hade 19 olika sömmar, 5 knapphålssömmar, 5 pressarfötter m.m.

Kom bara inte ihåg vilken modell det var men den verkade helt OK.
millsing är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-09-15, 18:49   #8
gavagai gavagai är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2005
Inlägg: 510
http://www.sewingmachinesdirect.co.uk skall väl vara bra enligt tidigare diskussioner på sysidan. Jag tänkte beställa därifrån senare, om jag inte hör något negativt om dem.
gavagai är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-09-17, 16:37   #9
heba heba är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2004
Inlägg: 39
Vad säger ni om denna handlare - någon som köpt via honom/henne?
http://www.symaskine.dk/
/Helene
heba är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-09-24, 13:07   #10
KnapModern KnapModern är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2006
Inlägg: 13
hur är det med engelska och danska elkontakter? Går de att plugga in i jordade uttag i sverige? Går ju iofs att köra med adapter.
KnapModern är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-09-25, 13:59   #11
aaaaaa aaaaaa är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2006
Inlägg: 447
Det är till att byta till ett svensk uttag om den är från England. DK är samma. Jag har köpt från England och en Janome 6600P på Bugano i Årjäng till ett bättre pris än i England. Han är vål den enda svensk som har fattat att man måste ha bättre priser om man skall handla maskin i Sverige. Tyvärr ingen hemsida.
aaaaaa är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-09-25, 14:03   #12
Dahlia Dahlia är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2005
Inlägg: 4 350
elise,, lite nyfiken bara, vad fick Du ge för Din 6600P?
Dahlia är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-09-25, 14:08   #13
aaaaaa aaaaaa är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2006
Inlägg: 447
10 tusen och sen fick jag en del tyg och spolar och lite av varje, därför att han sa att han tyckte att det skulle vare lönt att åka 80 mil för attt hämta den.
aaaaaa är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-09-25, 14:13   #14
Dahlia Dahlia är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2005
Inlägg: 4 350
Vilket kanonpris, jag gav 11 495,- för min + att vi "kastbytte" 40 spolar, och så fick jag en dryg meter broderunderlägg. Jag köpte en 300E samtidigt
Dahlia är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-09-26, 11:25   #15
bwear bwear är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2006
Inlägg: 87
Hej,
Jag beställde i fredags två maskiner ifrån England, en Janome 744D och en Coverstitch. Inklusive frakt fick jag betala 6700 kronor för båda och de kommer imorgon. De är jättetrevliga att prata med och väldigt tillmötesgående. Tyvärr är det ju så att de kan gå sönder och är det ett fel som ska gå på garantin, då får jag bekosta frakten till England själv, men å andra sidan kan jag skicka dem fram och tillbaka många gånger för att komma upp i den kostad som jag skulle få betala för bara en maskin här hemma. Det bästa priset jag kunde få för dessa två under mässa i våras var 11500 tillsammans.
Sedan har jag ju aldrig behövs lämna in någon av mina andra maskiner på garanti så jag hoppas ju peppar peppar.......
Och servicen gör man ju här hemma precis som vanligt.

Bodil
bwear är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i detta ämne
Sök i detta ämne:

Avancerad sökning
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 08:58.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons