Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler
Gammal 2006-07-09, 18:45   #1
deliana deliana är inte uppkopplad
Forumvärd
 
Medlem sedan: dec 2004
Inlägg: 533
Elaka kommentarer :/

jag blir så less. KOlla kommentaren som är skriven till denna bilden:

http://www.sysidan.se/albums/viewpic.htm?ID=14840


Personen som skriver kommentaren rackar ner på tjejen som har klänningen på sig. Jag blir så f*rbannad. Varför ska man hålla på sådär? Personen ifråga har dessutom laddat upp två bilder varav ingen av dom innehåller något hon tillverkat, ena bilden är en frisyrbild på hennes hår!


Jag _kan_ ha missuppfattat kommentaren, men det betvivlar jag.

Vi behöver två knappar här på sysidan tycker jag. "Anmäl kommentar" och "Anmäl bild".
deliana är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-07-09, 18:47   #2
christel christel är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2003
Inlägg: 299
Hej !
jag reagerade som du , skrev i hennes gästbok om saken . Gör det ni med .
christel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-07-09, 18:50   #3
Alvan Alvan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2004
Inlägg: 4 168
Såg det jag också, inte kul!

Skriv ett mejl till Ulrika (moderator) så kan hon kolla upp det och vidta lämplig åtgärd.
Alvan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-07-09, 18:51   #4
deliana deliana är inte uppkopplad
Forumvärd
 
Medlem sedan: dec 2004
Inlägg: 533
Citat:
Alvan skrev:
Såg det jag också, inte kul!

Skriv ett mejl till Ulrika (moderator) så kan hon kolla upp det och vidta lämplig åtgärd.

Det är exakt därför det skulle avra fiffigt med en "anmäl kommentar" och "Anmäl" bild knapp så att även de som inte är så bra på internet och communities på ett lättbegripligt sätt kan skicka iväg en anmälan till Ulrika.
deliana är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-07-09, 18:57   #5
Alvan Alvan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2004
Inlägg: 4 168
Ja, jag håller med. Tyvärr tycker jag att elaka komentarer ökat sedan jag blev medlem, det är inte jätte ofta men mer än förut.
Alvan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-07-09, 18:59   #6
deliana deliana är inte uppkopplad
Forumvärd
 
Medlem sedan: dec 2004
Inlägg: 533
Man undrar ju hur svårt det ska vara att hålla sig civiliserad och ge _konstruktiv_ kritik.. Tappar ju tron på mänskligheten..
deliana är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-07-09, 19:25   #7
MadWomanInBlack MadWomanInBlack är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2004
Inlägg: 724
Tyvärr kommer tråkiga personer alltid att finnas, men det vore ännu sämre om vi inte hade några moderatorer som kunde ta hand om sådant
MadWomanInBlack är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-07-09, 19:36   #8
christel christel är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2003
Inlägg: 299
Vi borde egentligen inte bry oss så mycket om den flickan , hon varken syr eller gör något handarbete . Hon är en sådan som ger oss andra negativ energi , vi som har varit med länge vet ju att då och då dyker en sådan person upp . Men de har ju aldrig varit länge här . nästa gång hon loggar in sig och läser våra inlägg så kanske det blinkar till i hennes hjärna . Hon kan då välja mellan att bli lika trevliga som alla vi andra här eller att avstå från sysidan .
Hon växer väl upp och inser hur livet ska levas .
christel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-07-09, 20:51   #9
adora adora är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2005
Inlägg: 116
Kanske fel att ta upp det här nu men jag har varit borta i några dagar å undrar vad det är för typ av kommentar det handlade om? Gissar att den blev bortplockad.

Ang det som deliana skrev så har det dykt upp en del konstiga bilder på skor, frisyrer och dyligt. Man får väl skaffa en blogg eller hemsida om man känner ett behov av att visa upp såna saker.
adora är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-07-09, 20:53   #10
deliana deliana är inte uppkopplad
Forumvärd
 
Medlem sedan: dec 2004
Inlägg: 533
KOmmentaren är kvar, det är den med betyget 1 och där hon i princip säger att modellen är ful men klänningen är fin. Det tycker jag verkligen inte är okej.


Ser inget fel i att det dyker upp bilder på skor, dom syr man ju faktiskt.
deliana är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-07-09, 21:01   #11
adora adora är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2005
Inlägg: 116
Jag tolkade faktiskt inte den där kommentaren som elak när jag läste den men jag läste nog inte så noga.
Jag menar självklart inte de skorna folk gör men jag har sett skor som folk bara har köpt å vill visa upp för att de är snygga.
adora är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-07-09, 21:44   #12
axyzvslut axyzvslut är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2006
Inlägg: 1 377
När vi har satt ut att vi vill ha betyg får man nog tolerera att det går att sätta 1 såväl som 5.
Men det är tråkigt att en del tycker det är så viktigt att sätta en 1:a att dom inte bryr sej om det sårar.Men jag har faktiskt också lagt ut en bild som inte handlade om mina alster,utan en rolig bild bara på mitt husdjur.
Jag har inte uppfattat det som det skulle vara otillåtet.
axyzvslut är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-07-09, 22:09   #13
morra morra är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2005
Inlägg: 31
Att avgöra av bilderna är den flickan som skrev kommentaren inte speciellt gammal så tyvärr vet hon väl inte bättre.
morra är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-07-09, 22:33   #14
deliana deliana är inte uppkopplad
Forumvärd
 
Medlem sedan: dec 2004
Inlägg: 533
Det vore ju en sak om ettan sattes för att hon inte gillade klänningen, men hon uttryckte ju i sin kommentar att klänningen var fin, men modellen inte var en höjdare. Det är som sagt var inte okej, vare sig här eller någon annanstans tycker jag.
deliana är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-07-09, 23:02   #15
idamarja idamarja är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jun 2006
Inlägg: 74
jag kollade just upp kommentaren för att hänga med i diskussionen. men jag förstår inte riktigt kommentaren, den kanske är redigerad eller sencurerad efteråt? Så här såg den ut när jag läste den "vilken fin modell du fick då men fin kläning" det ser ju ut som nått e borttaget, eller så.

nåväl, det är ju så eftersom det finns en möjlighet att rösta, och man kan väl välja om man vill kunna få röster o kommentarer på sina alster, har jag för mig. men, fortfarande ska det ju vara konstruktiv kritik, och om man ska lägga en röst får man ju gärna motivera den. det är ju inte kul o då en 1:a o sen ingen motivering till varför.

Vad gäller bilder på annat än ens alster är jag lite kluven, eller, snarare inte benhård. jag tycker det är okej att man lägger ut bilder på tyger, annat material, saker som man har blivit inspirerad av, sin syhörna som en del lagt upp osv. det här är ju ett forum för sömnadsintresserade (ja, stickning, virkning, vävning osvosv) det finns forum för det mesta.hela poängen känns ju som att det ska vara bilder inom det ämnet som läggs ut.
idamarja är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i detta ämne
Sök i detta ämne:

Avancerad sökning
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 11:48.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons