Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Allmänt forum

Notiser

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2014-06-15, 12:21   #1
Nerthus Nerthus är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2010
Inlägg: 7
Angry få fast tryckknappar

Hur får jag fast PRYM knappar utan att bli gråhårig? Jag får fast de med "knoppen" utan några eg problem, men så när de andra ska i som "knoppdelen" ska knäppas ihop med är det kört. Jag gör som det står på instruktionerna och som jag fattat det går det väl inte att sätta dem fel i själva hjälpmedlet? Jag blir galen. Piggarna hamnar bredvid där det var tänkt att de skulle vara när jag bankar ihop dem (är ni med på hur jag menar?) och sen går det ju inte att få isär dem igen vilket i de flesta fall betyder att plagget är helt förstört :-/ Vad kan det bero på? Är det jag och min teknik när jag hamrar ihop dem, eller kan det vara tyget som är för "sladdrigt" så att det liksom glider iväg under själva momentet?

Finns det andra tryckknappar som är enkla att få fast?
Nerthus är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-06-15, 20:03   #2
AnnLindahl AnnLindahl är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2008
Inlägg: 269
Citat:
Nerthus skrev: Visa inlägg
Hur får jag fast PRYM knappar utan att bli gråhårig? Jag får fast de med "knoppen" utan några eg problem, men så när de andra ska i som "knoppdelen" ska knäppas ihop med är det kört. Jag gör som det står på instruktionerna och som jag fattat det går det väl inte att sätta dem fel i själva hjälpmedlet? Jag blir galen. Piggarna hamnar bredvid där det var tänkt att de skulle vara när jag bankar ihop dem (är ni med på hur jag menar?) och sen går det ju inte att få isär dem igen vilket i de flesta fall betyder att plagget är helt förstört :-/ Vad kan det bero på? Är det jag och min teknik när jag hamrar ihop dem, eller kan det vara tyget som är för "sladdrigt" så att det liksom glider iväg under själva momentet?

Finns det andra tryckknappar som är enkla att få fast?
Känner igen det där, du måste se till att delarna passar emot varann, så det inte är snett, jag har fått tagit till en avbitare för att få bort dem som hamnade fel och det är ju så frusterande
AnnLindahl är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-06-16, 00:50   #3
Semester Semester är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2004
Inlägg: 55
Hej

Hoppas, den här video hjälpa dig ...

fins olika system - titta också här
Semester är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-06-16, 10:44   #4
Nerthus Nerthus är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2010
Inlägg: 7
Är det enklare att få till det med tången? Det såg ju snuskigt enkelt ut på instruktionsvideon iaf :-)
Nerthus är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-06-16, 11:35   #5
Semester Semester är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2004
Inlägg: 55
Citat:
Nerthus skrev: Visa inlägg
Är det enklare att få till det med tången? Det såg ju snuskigt enkelt ut på instruktionsvideon iaf :-)

Hej
Ja med tången gör mycket bra - det Prym har dessa reservdelar för olika användning.
Jag föredrar att arbeta med tången - Hammer, är hanteringen inte så bra för mig.

- Hade du också informerade över " Snap - Tång + Knappar "...?
Semester är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i detta ämne
Sök i detta ämne:

Avancerad sökning
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 10:40.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons