Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Mönster och klädsömnad > Mönster och mönsterkonstruktion

Notiser

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2010-04-24, 08:32   #1
Samigabriell Samigabriell är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2007
Inlägg: 586
Question mallar för att pressa?

vet inte om det här ska ligga här på denna avdelning men...
är det någon som vet hur man gör mallar där man ska formpressa? tex så att en kragsnibb blir fin eller något som är 3 dimensionellt får sin form? Vid dessa tillfällen är ju en pappmall inte till mycket nytta efter en stund. hur gör man då?
Jag har en grej som jag syr upprepat och det tar en himla tid att få alla hörn snygga och framförallt att sitta där de ska. Att ha någon sorts mall när man pressar undrar jag hur man gör. det är även så att det är lite mindre så om man har en tjock kartong så blir inte delen platt med en skarp kant utan den har då en kartonghög sida..
så just nu använder jag en linjal för att forma och den måste jag ju då dra ur innan jag pressar alltså så håller jag allt vad jag orkar och försöker stryka till den innan jag inte kan hålla den på rätt ställe längre eller jag bränner mig för tusende gånger på strykjärnet..känns som om det borde gå att göra på annat sätt?
Samigabriell är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Taggar
formpressa, krage, mallar, pressa, stryka-snygga-snibbar

Ämnesverktyg Sök i detta ämne
Sök i detta ämne:

Avancerad sökning
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 20:58.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons