Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Allmänt forum
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Notiser

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2015-01-24, 21:45   #1
duarm duarm är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2014
Inlägg: 6
Lady Valet storlek

Hej!
Jag är sugen på att köpa en provdocka då jag ska sy in min brudklänning i livet. Jag har läst runt i trådarna här och Lady Valet verkar vara den som är absolut bäst. Dock läste jag någon som skrev att den är lite större än måtten anger vilket bekymrar mig lite då den i small anges vara 84 cm i bysten och jag har liten byst. 83 cm utan bh och 85 med lite vadderad bh. Vad är det minsta måttet om man mäter med måttband på bysten? Midjan och höften är inte något problem men just bysten.. Midjan och höften är för breda för att köpa en i extra small (som ju inte Lady Valet verkar finnas i heller) men kanske en annan modell än Lady Valet blir nödvändigt om den är större än måtten anger?
duarm är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-01-25, 10:47   #2
sextiosexan sextiosexan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2008
Inlägg: 832
Tycker inte lady valet är större än vad det säger i beskrivningen utan måtten stämmer bra. Mätte min nu över bysten, och den var exakt 84cm, minsta måttet inställt.
sextiosexan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-01-25, 17:13   #3
duarm duarm är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2014
Inlägg: 6
Tack så jätte mycket! Då ska jag nog köpa en sån. Den verkar både bäst och snyggast. Så hoppas jag att jag kan ha den i många år och att den fungerar bra i storleken. Annars har de nog ganska bra andrahands värde.
duarm är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 16:40.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons