Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Symaskiner > Allmänt om symaskiner
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Notiser

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2010-03-05, 17:16   #1
aboantar aboantar är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2010
Inlägg: 2
husqvarna 3600. Går inte att sy

tjena..morsans symaskin har börjat strula. Nålen får inte med sig tråden som sitter där nere och så syr den inte. Alltså nålen åker upp och ner men de händer inget. husqvarna 3600
aboantar är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-03-05, 18:09   #2
ichigo ichigo är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 3 988
Är nålen alldeles ny och färsk?
Passar nålen till tyget? (använd hellre speciella nålar för olika material än universalnålen)
Är maskinen rätt trädd? (båda uppe och nere, konsultera manualen)

Reagerar det på samma sätt på olika material?

Oftast är det "skit bakom spakarna" eller "skit bakom symaskinen" som ställer till det, men ibland kan det vara så att symaskinen har gått och blivit ur synk och behöver servas och ställas in. Men det är inte vanligt.
ichigo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-03-05, 18:51   #3
aboantar aboantar är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2010
Inlägg: 2
Citat:
ichigo skrev: Visa inlägg
Är nålen alldeles ny och färsk?
Passar nålen till tyget? (använd hellre speciella nålar för olika material än universalnålen)
Är maskinen rätt trädd? (båda uppe och nere, konsultera manualen)

Reagerar det på samma sätt på olika material?

Oftast är det "skit bakom spakarna" eller "skit bakom symaskinen" som ställer till det, men ibland kan det vara så att symaskinen har gått och blivit ur synk och behöver servas och ställas in. Men det är inte vanligt.
Nålen är inte ny och maskinen är rätt trädd,det är jag säker på. Jag har hållt på med den ett tag och nu börjar den ta med den nedre tråden fast de händer inget när man syr..jag ska prova och rengöra få se ifall det hjälper.
aboantar är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-03-05, 19:33   #4
ichigo ichigo är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 3 988
Byt nålen, det är ofta nålen som är problemet vid hoppstygn (att maskinen inte bildar stygn).

Nål blir sliten fort, speciellt om man syr över knappnålar och sånt. Så fort nålen slår i någonting skall man helst byta. (eller vara medveten om att om det blir problem så är det förmodligen nålen)

Jag ber om ursäkt om jag kanske använt dålig uttryck, med "skit bakom spakarna" menas alltså att det ofta är personen bakom spakarna som är problemet, inte maskinen själv. alltså, att det är personen som gjort misstag och att det inte är fel på själva maskinen.
Men rengöra symaskinen skall man göra, men jag tror inte det är problemet i just hoppstygn, det brukar vara nålen i såfall.
ichigo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-03-07, 23:20   #5
PiaT PiaT är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2004
Inlägg: 22
Gripar/nålstångs justering

Din maskin måste justeras. Det är nålstång och griparen som måste justeras. Lämna in den till din symaskinsreparatör så kommer den att fungera bra efter det. Pia:
PiaT är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-03-07, 23:23   #6
PiaT PiaT är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2004
Inlägg: 22
Ett inlägg till bara..... hoppstygn är att maskinen syr vissa stygn och sedan blir de längre eller inte alls OCH de är i de flesta fall beroende på nålen. Inte i alla fall men oftast
PiaT är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 23:53.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons