Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Allmänt forum

Notiser

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2009-09-29, 12:34   #16
Tygtokig Tygtokig är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2004
Inlägg: 110
Angry Lättförtjänta pengar?

Jag är också prenumerant sedan flera år och hade också undrat var min tidning tagit vägen Sedan hann jag läsa här igår och idag fick jag mina två "nya" tidningar.
Jag vet inte vad jag ska säga, men det första som jag kommer att tänka på är vilken genial idé att tjäna mera pengar, suck... Jag ser att den nya sömnadstidningen kommer kosta 56,50 precis som innan och att den nya sticktidningen kommer kosta 59.50. Varför prisskillnaden förstår jag inte... Den är ju dessutom tunnare och har färre modeller än sytidningen. Nog för att jag kan få den till 39.50 om jag är prenumerant redan, men det innebär ju att jag ändå får betala mer! Nej, det var ändå bättre förut tycker jag. Nu känns det som de fyller ut tidningarna med ointressanta modeller. Vem behöver tex 5 olika sorters sydda benvärmare för barn? Om jag inte hade betalt för ett år så skulle jag sagt upp den idag.
Tygtokig är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-09-29, 15:52   #17
stenbeckan stenbeckan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2005
Inlägg: 1 118
Flytta disskusionen ????'

Jag vet inte hur jag ska göra får se prenumerationen ut.. Men jag håller med Tygtokig...
Hur jag än väljer att göra så känns det som om jag är den som förlorar på det..

Kanske dags att flytta denna disskusionen till Leverantörsforumet så Allt om Handarbete kan svara!!!
Men med tanke på att ni inte kommer i kontakt med dom via mail så tror jag inte vi kommer få svar här inne i alla fall.

/Lena
stenbeckan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-09-29, 18:30   #18
monicka monicka är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2007
Inlägg: 335
Det gick faktiskt bra att klicka tidningen på deras hemsida (som jag för övrigt inte tycker är så snygg...)

Konstig som jag är och trots att jag inte gillade hemsidan, hmm, så nog lyckades jag hitta tyg jag ville ha och beställde

Tog det på faktura, har ju läst att det kan ta tid med leveransen ibland.

(Egentligen behöver jag inte mer tyg, utan mer sy-tid...)

/M
monicka är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-09-29, 19:45   #19
Katy Katy är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2006
Inlägg: 2
Bekräftelse på tidningsvalet

Citat:
MiaL skrev: Visa inlägg
Är det nån som lyckats få en bekräftelse på tidningsvalet på den angivna hemsidan? Jag hamnar bara tillbaka på samma sida fast med bägge tidningarna markerade istället för bara sömnad.
Hoppas verkligen de skärper till sig...för det här var ännu ett sömnpiller.

Mia
Hej
Jag har också försökt att skicka en bekräftelse på den angivna hemsidan. Fick ringa dit, satt länge i kö. Väl framme fick jag beskedet att man skall inte slå in punkterna i prenumerationsnumret. Det kunde de ju meddelat. Tjejen hjälpte mig så nu får vi som om det fungerar. Har bestämt mig att endast att ha sömnadsdelen, men det känns inte riktigt bra eftersom tidningen känns tunn och man betalar lika mycket som innan. Skall man ha sticktidningen också så blir prenumerationen mycket dyrare än vad det varit tidigare.
Ha det bra.
Katy är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-09-29, 19:54   #20
MiaL MiaL är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2003
Inlägg: 410
Jag lyckades också alldeles nyss få bekräftelse, men inte förräns jag tog bort bindestrecket i telefonnumret. Jag hade heller inte punkterna med i prenumerationsnumret, för det kom jag ihåg från när man loggade in på hemsidan förr.

/Mia.
MiaL är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-09-29, 20:36   #21
perlemor perlemor är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2009
Inlägg: 140
Även jag har fått min "nya" tidning. Modellmässigt, vet jag inte om jag tycker det var sån stor skillnad, men jag tycker deras modeller ändå är rätt ok... Tycker det är helt ok, att dela upp tidningen i två varianter.
Angående tidningsvalet, så hade jag inga som helst problem med att välja variant. Jag skrev t o m in punkterna i pren-numret, och fick ändå en bekräftelse...
perlemor är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-09-29, 21:30   #22
Victoria_AB Victoria_AB är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2005
Inlägg: 87
Halva tidningen + Full betalning = Lurendrejeri

Jag måste säga att jag också tillhör skaran som är besviken på "Allt om Handarbete". Under ganska lång tid nu har det klagats på tidningens ganska trista och ofta omoderna symodeller. De har under en period samlat in åsikter om vad folk tycker om en del av de modeller som publicerats. Alla prenumeranter som avslutat sin prenumeration har uppmanats att tala om varför. Jag hade därför ganska stora förväntningar på en förbättring när det ramlade ner TVÅ specialtidningar i brevlådan istället för EN. Det här skulle då vara resultatet av klagomålen.

Och vad blev då resultatet...? Enligt min mening, ingen som helst skillnad. Kanske till och med lite sämre än vanligt, eftersom jag denna gång inte kunde hitta ett enda klädmönster som jag skulle vilja sy. Jag brukar kunna hitta ETT mönster i varje tidning som jag tänker att detta skulle jag gärna sy någon gång.

För mig känns det lite konstigt att den enda synliga förändringen man har gjort med tidningen efter alla dessa klagomål, är att göra layouten lite annorlunda samt dela på tidningen men ta betalt för varje del som om den vore "hel". Det här känns faktiskt som ett fall för Sverker. Halva tidningen + Full betalning = Lurendrejeri. OM de verkligen hade gjort en märkbar förbättring av sina klädmodeller hade jag kunnat ta denna otroliga prishöjning, men det här är verkligen inte ok.

Hade de varit smarta så hade de sänkt priset lite grand på vardera tidningsdel, så att om man bara är intresserad av den ena tidningen skulle det i alla fall bli en aning billigare varje månad. Att ta ett sådant beslut har de tydligen varit alldeles för näriga för.
Victoria_AB är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-09-30, 12:57   #23
Rutis Rutis är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2005
Inlägg: 433
Vet någon om de tar bort kreativ stickning nu eller hur kommer det bli?
Rutis är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-10-03, 14:54   #24
linjo985 linjo985 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2008
Inlägg: 7
Ändra prenumeration på den danska sidan

Jag lyckades heller inte göra mitt val på den svenska sidan, men gick jag in på den danska så fungerade det bra och jag fick en bekräftelse.

http://www.ingelise.dk/Forside-DK.1844.aspx

För övrigt så tyckte jag att detta nummer var riktigt tråkigt. Hittade inget jag ville sy till mig själv, och barnmodellerna var för stora för min lilla och för intetsägande för min stora...

Undrar för övrigt var min rabattkupong är som jag skulle fått när jag testade en prenumeration till att börja med... för typ ett halvår sedan! Synd att man inte kan maila
linjo985 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-10-14, 07:32   #25
Tiri Tiri är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2009
Inlägg: 2
Anna Handarbeten 05

Hei
Jeg er en dame som holder på med Frivoliteter,men har lite mønster på dette. Jeg fikk et utklipp fra Anna Handarbeten 05/88 med nydelig Frivoliteter. Det viser seg at det i dette bladet har vært en Handarbetsskola på Frivoliteter.Denne skolen skal vist ha vært i flere nr av Anna Handarbeten, over flere år. Er det noen som vet hvor jeg kan få tak i dette? Har prøvd å finne adresse til bladet,slik at jeg kan skrive til dem - men finner ingen adresse eller E-post.
Tiri är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-10-16, 15:44   #26
ankan ankan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2004
Inlägg: 728
Angry

Nej nu är jag riktigt sur. Jag skickade in mitt val med snigelpost eftersom jag inte lyckades logga in på sidan. Vilket jag för övrigt fortfarande inte kan.

Men jag lyckades i alla fall komma in på "min prenumeration" och där står att min prenumeration är uppsagd!

Givetvis var telefontiden slut när jag upptäckte det idag.
ankan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-11-13, 11:25   #27
ankan ankan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2004
Inlägg: 728
Är det någon som fått nr 11 än? Jag hade ingen fått igår i alla fall, men den finns att bläddra i på nätet nu.

De hade ju tagit bort min prenumeration vilket jag ringde och ändrade.
ankan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-11-13, 13:40   #28
solingnes solingnes är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2005
Inlägg: 100
Jag vet inte om jag kapar tråden nu...men en liten undran ang Allt om Handarbete: Har dom ingen E-post adress?
Hela veckan har jag försökt komma i kontakt med kundtjänst men inte lyckats. Jag har säkert provat 20 gånger per dag, endast upptaget ton.
Är det nån som har nån aning om hur man kan komma i kontakt med dom?
solingnes är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-11-13, 13:50   #29
ulindh ulindh är inte uppkopplad
admin
 
Medlem sedan: sep 2003
Inlägg: 792
Nej de verkar inte ha någon e-postadress så att man kan skriva till dem direkt utan man kan bara logga in och sköta sina prenumerationsärenden på den här sidan: http://www.somnadsmagasin.se/Kundservice.2125.aspx

Annars hänvisar de bara till telefonnummer.
ulindh är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-11-13, 14:01   #30
MariLoise MariLoise är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2008
Inlägg: 1
Unhappy Svåra att kontakta!!

Jag har också försökt att kontakta dem idag. Jag har fått två sticktidningar hemskickat, fast jag anmält att jag vill ha sytidningen. Det är värdelöst att det inte går att kontakta dem. Telefontiderna är ju när man jobbar!
MariLoise är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i detta ämne
Sök i detta ämne:

Avancerad sökning
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 13:13.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons