Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler
Gammal 2012-03-07, 15:09   #1
EnSyModeBloggerska EnSyModeBloggerska är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2012
Inlägg: 21
Question hitta rätt tyger i butiken?

Efter att ha besökt ett antal tygaffärer har jag märkt att det är ganska få som har en klar fördelning mellan de olika sorters tygerna... eftersom jag är nybörjare har jag då väldigt svårt att hitta passande tyg till det jag vill sy. någon som har något tips om hur man kan avgöra vilket tyg som passar till vad? Känner mig så dum när jag springer efter personalen och ställer miljarder frågor...
EnSyModeBloggerska är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-03-07, 15:37   #2
bila bila är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2010
Inlägg: 1 848
Att svara på frågor är det personalen är till för. Var inte rädd att fråga och be om hjälp. Det är på så sätt man lär sig. Genom frågor skapar man relationer till personalen och det är jättebra att ha.
bila är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-03-07, 16:52   #3
väskan väskan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2009
Inlägg: 243
Du ska inte känna dig dum när du frågar. Det ingår i personalens jobb att svara. Jag brukar fråga om material ibland.
Säg som det är; att du är nybörjare och behöver hjälp med.............
väskan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-03-07, 20:30   #4
Cina66 Cina66 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2010
Inlägg: 68
Vad passar till vad!!??
Rulla ut lite tyg och håll upp de på kroppen till de du tänkt sy så ser du om materialet uppför sej som du önskar
Cina66 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-03-07, 22:46   #5
EnSyModeBloggerska EnSyModeBloggerska är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2012
Inlägg: 21
Citat:
Cina66 skrev: Visa inlägg
Vad passar till vad!!??