Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler
Gammal 2022-10-20, 18:59   #1
e.a.e.e e.a.e.e är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2022
Inlägg: 1
Problem Husqvarn 2000

Hej! Jag fick problem med min symaskin. Den har nyligen varit inne på service och då bytte jag den delen som man "kopplar in" sömnadsväljaren. Den funkade prima efter den här åtgärden. Idag sydde jag och nålen gick av. Jag bytte nål och efter det kan den inte sy sicksack. Det är även som att trådspänningen är för slapp. Jag har sett över inställningarna om jag råkat komma åt något men inte hittat något fel. Har någon tips, något jag missat på enkla lösningar jag kan testa innan jag lämnar in maskinen igen?
e.a.e.e är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2022-10-22, 11:38   #2
Gumpan58 Gumpan58 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: apr 2007
Inlägg: 2 459
Hej!

Eventuellt kan en arm som styr zig-zag hamnat i fel läge och den behöver den tryckas tillbaka. Har skruvat i många symaskiner dock inte i någon 2000 så jag har ingen aning om hur den ser ut. Troligtvis är det något mera också då den även tappat trådspänningen.

Då är du nog i behov av en servicemanual. Se bifogad länk. Det finns även filmer på youtube om att fixa en Husqvarna. Själv skulle jag vara försiktig med alla plastdetaljer då de med åren blir sköra.

Carlm och Aina Johansson här på Sysidan är duktig och kan nog hjälpa dig vidare.

Alternativt kontakta återförsäljare. Du kan söka dem under medlemmar, på deras personliga sida här finns det längst upp en tråd där du kan kontakta dem via mail.

På denna länk: https://www.sysidan.se/forum/search....archid=5621411 kan du läsa om problem med Husqvarna 2000 som taggat sina inlägg. Bra att du taggat ämnet. Då kan även fler söka fel på detta problem om de behöver. Jag har kompletterat taggningen. Lycka till!


https://www.google.se/search?q=husqv...client=gws-wiz
Gumpan58 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2022-10-29, 02:47   #3
NoraTeigen NoraTeigen är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2022
Inlägg: 4
Hvilket merke bruker du akkurat nå? Jeg er litt interessert i denne. I utgangspunktet har jeg hatt Toshiba lenge. Det har tjent meg godt så langt. LOL!
NoraTeigen är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Taggar
husqvarna 2000, problem, zig-zag ur funktion

Ämnesverktyg Sök i detta ämne
Sök i detta ämne:

Avancerad sökning
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 00:52.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons