Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Övriga forum > Fritt Forum
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Visa resultat för omröstning: Hur länge kommer jag att alltid använda kjol eller klänning?
Mindre än 1 vecka 5 16.67%
1 vecka 3 10.00%
2 veckor 2 6.67%
1 månad 5 16.67%
1 halv år 2 6.67%
1 år 0 0%
1 år eller mer 2 6.67%
alltid men kommer att fuska ibland 9 30.00%
alltid utan ann fuska 2 6.67%
Antal röster: 30. Du får inte rösta i den här omröstningen

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2006-11-25, 10:44   #1
madde_madde madde_madde är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2006
Inlägg: 206
Jag har slutat använda långbyxor

Jag har alltid varit em byxmänska och nästan alltid använt det. Häromdagen fick jag en idé att jag skulle testa hur länge jag kan vara utan långbyxor dvs enbart använda kjol eller klänning.

Föresten är det någon som aldrig använder byxor här.

Hur länge tror ni jag klara det?
madde_madde är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-11-25, 13:57   #2
deliana deliana är inte uppkopplad
Forumvärd
 
Medlem sedan: dec 2004
Inlägg: 533
Förutom i situationer då det är absolut nödvändigt, såsom när man ska röja upp i vindsförråd hos föräldrarna på landet och sådannt så använder jag enbart kjol.

1999 var när jag sist använda byxor på regelbunden basis och gångerna jag använd byxor sen dess är lätträknade.

För mig så var det inget sådär jag bestämde mig för så, jag är mer en kjolmänniska helt enkelt och byxorna försvann ur garderoben allt efter som jag själv rådde mer och mer över klädinköpen istället för mamma.
deliana är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-11-25, 14:30   #3
Birgitta-L Birgitta-L är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 500
Problemet med kjol är att man måste ju ha strumpbyxor eller så på den kalla = större delen av året o dylika tingestar är det läbbigaste som finns ! tajta i midjan, för korta i benen ...
Annars är kjol/klänning helt perfekt så kan nån hitta en bra lösning på det andra problemet så säg till
Birgitta-L är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-11-25, 14:43   #4
Banshee Banshee är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2005
Inlägg: 149
Jag har alltid kjol, och nästan alltid långkjol, jag äger endast ett par byxor, för nödfall, och det är vida vida omlottbyxor som är mer kjol än byxor...
När det blir kallt tar jag höga stövlar med knäsprumpor och ett par underkjolar extra.

Vet inte om jag tror att man kan bestämma sig sådär, det går nog lite fram och tillbaks för olika människor. Jag vet att jag sprang nästan alltid i byxor för 8-10 år sedan.
Banshee är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-11-25, 15:07   #5
madde_madde madde_madde är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2006
Inlägg: 206
Citat:
Birgitta-L skrev:
Problemet med kjol är att man måste ju ha strumpbyxor eller så på den kalla = större delen av året o dylika tingestar är det läbbigaste som finns ! tajta i midjan, för korta i benen ...
Annars är kjol/klänning helt perfekt så kan nån hitta en bra lösning på det andra problemet så säg till
har du testat underkjol?
madde_madde är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-11-25, 15:24   #6
madde_madde madde_madde är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2006
Inlägg: 206
Citat:
Banshee skrev:
Jag har alltid kjol, och nästan alltid långkjol, jag äger endast ett par byxor, för nödfall, och det är vida vida omlottbyxor som är mer kjol än byxor...
När det blir kallt tar jag höga stövlar med knäsprumpor och ett par underkjolar extra.

Vet inte om jag tror att man kan bestämma sig sådär, det går nog lite fram och tillbaks för olika människor. Jag vet att jag sprang nästan alltid i byxor för 8-10 år sedan.
Långkjol är ju snyggt.
madde_madde är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-11-25, 16:44   #7
MadWomanInBlack MadWomanInBlack är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2004
Inlägg: 724
Birgitta-L: Långa strumpor, så kallade overknee, är ovärderligt under den kalla årstiden. Själv har jag en knälång flamenco-kjolsvariant i bomull, mina låga skor och ett par långa strumpor, plus en fotsid kappa. Det blir inte sommarvärme men väl uthärdligt Just ja, glömde att jag har ett par korta byxor (litegrann underställ över dem) under kjolen också.

/Från en som älskar värme


Ni som använder kjol väldigt ofta, vad har ni för typ av kjolar? Är det bohemiska saker med fransar och rynk eller enkla, raka pennkjolar? Själv skulle jag mer än gärna gå i kjol så ofta jag kunde, men nu äger jag inte många kjolar och jag har inget kjolskydd på min cykel heller...
MadWomanInBlack är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-11-25, 16:56   #8
madde_madde madde_madde är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2006
Inlägg: 206
Ni som använder kjol väldigt ofta, vad har ni för typ av kjolar? Är det bohemiska saker med fransar och rynk eller enkla, raka pennkjolar? Själv skulle jag mer än gärna gå i kjol så ofta jag kunde, men nu äger jag inte många kjolar och jag har inget kjolskydd på min cykel heller... [/B][/QUOTE]

Jag har vanliga kjolar oftast men kan öven ha med fransar och en massa rynk men de beror ju på vad man skall göra. kort kort är inte min stil så långa kjolar blir den mest här.
madde_madde är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-11-25, 17:37   #9
Banshee Banshee är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2005
Inlägg: 149
Jag har långa kjolar, 110 cm oftast, så de släpar (nästan) i backen om jag går utan klackar. Mycket vidd nertill, jag föredrar enkla skärningar och har en del omlottkjolar(som går mycket omlott) i våder och lite halvcirkelkjolar.
Har inte mycket kort, det händer någon gång när jag ska ut och det passar min outfit, eller så. Har dock kjolar som är knälånga i fram och hellånga i bak ganska ofta.
Banshee är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-11-25, 17:49   #10
hultan hultan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2005
Inlägg: 8
kjol

Japp, jag är en sån där du efterlyser.. en sån som mer eller mindre alltid bär kjol. Undantaget är dock när jag tränar, mjukisbyxor och pyjamasbyxor.

Jag önskar dock att det inte vore ett traditionellt kvinligt plagg och det är absolut inte för att reproducera könsroller som jag hellre går i kjol. tvärtom önskar jag att jag inte reproducerade, men det vet jag ju att jag tyvärr gör. Jag ser fram emot den dan (snart?) då någon törs genomföra en kollektion kjolar och klänningar för män och män törs bära dem!

Till er som har problem med strumbyxor och underkjolar och allt vad det är..
Dagens mode är ju kjolbärarens dröm! Under varmare årstider finns leggings utan fot, eller som slutar på vaden och nu under vintern är ju TIGHTSEN helt perfekta! Det är ju plötsligt legitimt att gå runt med "långkalsonger" under kjolen och med stövlar till. Snyggt sörru! Du hittar tights för en hundring på närmsta H&M eller Lindex!

MVH. Lina
hultan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-11-25, 17:51   #11
hultan hultan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2005
Inlägg: 8
Glömde säga att det även finns täck-kjolar, som fungerar som täckbyxor fast i kjolmodell! Vanligt i Sveriges norrare delar..
/Lina
hultan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-11-25, 18:30   #12
Alvan Alvan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2004
Inlägg: 4 168
Jag använder nästan aldrig kjol, fast jag vill Orsaken är att jag är lång och har tjocka lår. Mina lår går ihop vilket gör att jag måste ha antingen strumpbyxor eller korta/långa tights, annars får jag skavsår. Men eftersom jag är just både lång och kraftig är det i omöjligt att hitta strumpyxor eller tights i bra storlek.

Jag har testat att sy tights och de är okej, men jag har inte hunnit med att sy fler. Dessutom blir det väldigt varmt på sommaren, och det är då jag helst skulle vilja ha kjol Ska försöka hitta bättre material att sy tights i till nästa sommar.
Alvan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-11-25, 18:40   #13
lilyofthevalley lilyofthevalley är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2004
Inlägg: 68
Jag använder aldrig byxor. Jag hatar byxor!
lilyofthevalley är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-11-25, 20:05   #14
axyzvslut axyzvslut är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2006
Inlägg: 1 377
Jag har nästan alldrig kjol. Thits är bra den kalla årstiden till kjol.
axyzvslut är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-11-25, 20:11   #15
idamarja idamarja är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jun 2006
Inlägg: 74
hehe...ja jag såg dom där täckkjolarna på den lokala sportbutiken, men ja har bara sett en enda människa använda en sådan. dom e ju inte direkt fina, om ja ska ha en åsikt om saken

Jag går en hel del i kjol, men när det e för kallt drar ja på mig täckbyxor. I princip det enda tillfället då jag har klänning när det är kallt är när jag har kolt, o då finns det några olika lösningar, som borde funka till kjol också. Benholkar av bällingar e ju det varmaste, men det e kanske inget alternativ. Annars kör jag med ullkalsonger eller strumpbyxor, o fleecemamelucker, som är helt oslagbara när det är kyligt. Underkjol är också varmt o skönt. o höga ullsockar e ju också värmande
idamarja är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 20:39.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons