Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Tekniker > Maskinbroderi
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Notiser

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2010-06-16, 20:54   #1
pysseltjejen pysseltjejen är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2008
Inlägg: 182
Mina maskin "drar ihop blocken"

Min maskin drar ihop blocken, dvs det kan på skärmen stå att det ska vara 13 block men när den lilla rutan sedan visas så är det bara 10 och några har blivit ihop satta. Den stannar då inte emellan utan kör bara på. Om det ska vara olika färger på blocken får jag då sitta och vakta för att kunna stoppa i rätt tid. På enklare mönster m få block går detta ju fixa men med fler färger etc kan det vara svårt att se för att stanna i tid. Tror inte den gjorde så i början. Köpt den begagnad och den fungerar super bra i övrigt, en singer futura är det. Ska jag installera om programmet? eller vad kan det annars vara som är fel?

Maria
pysseltjejen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-06-16, 21:09   #2
JoCarinaWolff JoCarinaWolff är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2007
Inlägg: 222
Vad menar du med "blocken"????
JoCarinaWolff är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-06-17, 01:05   #3
Syofta Syofta är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2005
Inlägg: 714
Du menar att den inte stannar vid färgbyte?
Syofta är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-06-17, 07:00   #4
pysseltjejen pysseltjejen är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2008
Inlägg: 182
På detta broderiet uppstod inte felet så det stämmer. men när det krånglar så ser jag broderiet uppdelat i (i detta fallet) 8 delar nere till vänster. Vid stjärnan. Men den lilla rutan till höger som dyker upp visar t ex att det bara finns sex block/delar. Den har då satt ihop en eller ett par av de delar man ser nere till vänster.Så den stannar inte vid de färgbyten som är tänkt utan jag får vakta oh försöka stoppa i rätt tidpunkt, Jag tror inte det är bara vissa mönster utan den har börjar göra så oftare och oftare och bara då och då. Detta sker både med köpta mönster oh nedladdade från tex ann the grand. Har för mig att det sker även med de mönster som ligger inlagda i maskinen men minns ej säkert då jag sällan använder dem.Då jag e helt kass på datorer har jag inte provat att installera om programmet. maken får göra det. Tror ni det kan hjälpa?
Bifogade bilder
 
pysseltjejen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-06-17, 11:12   #5
monica35 monica35 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2005
Inlägg: 234
vad har du för maskin,
monica35 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-06-18, 05:37   #6
pysseltjejen pysseltjejen är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2008
Inlägg: 182
en singer futura ce-250
pysseltjejen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-06-19, 10:15   #7
JoCarinaWolff JoCarinaWolff är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2007
Inlägg: 222
Detta har hänt även mig någongång. Jag har en Janome MC11000 och de mönster jag lägger in i Digitizern ändrar sig automatiskt till Janomes färgkarta.
Har jag ett mönster som är gjort i t.ex. Sulky så kan inte vissa färger konverteras till Sulky utan två olika Sulky färger blir en Janome..= en färg tas bort. Man måste komma ihåg att ändra färgkartan även i maskinen har jag upptäckt för att alla färger ska bli kvar.
Kan ditt fel bero på det??? Jag vet inte om jag lyckats förklara det tillräckligt bra för att du ska fatta vad jag menar? Annars kan du maila mig så dra jag en längre version om du vill.
JoCarinaWolff är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-06-19, 10:25   #8
Dahlia Dahlia är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2005
Inlägg: 4 350
Går det inte lägga in klippkoder, mellan färgpartierna i broderprogrammet?
Dahlia är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 02:05.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons