Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler
Gammal 2009-04-02, 21:51   #1
pysseltjejen pysseltjejen är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2008
Inlägg: 182
Jag bliiir gaaaalen!!

Sitter och syr en klänning till mig själv, har förlängt ett toppmönster och syr i crinklad tunn trikå, får nåla väldigt tätt och hålla i tyget för det vill gärna fastna i maskinen.Får ihop klänningen så att bara fåll och armslut är kvar och jag provar den, och den sitter faktiskt bra. Mindre transparant än jag trodde och lagom åtsittande. Snurrandes framför badrumsspegeln med ett nöjt flin och tankar som virvlar iväg med funderingar vad jag ska pynta den med, (för det är ju det som är det roliga),kanske likadana blommor som på junis jacka, hämtar ett skärp som matchar. Tänker att jag kanske inte ska sy ärmsluten med tvillingnål som i topbeskrivningen utan kanske ha rynk, eller rent utav råa kanter som får rulla sig..men va f-n..de rullar ju sig åt olika håll??? Jag har sytt fast ena ärmen på avigan!!! Fast jag nålat så himla noga! Och sömmarna är sydda med tät kastande strechsöm i ganska ömtålig trikå så det är bara att klippa upp, men om jag ska dra in allt 1/2 cm på alla sömmar så kanske den blir som ett kassler nät istället? Så nu sitter jag och ångar av irritation, för det hjälper ju inte att försöka vara noggrann, ändå missar man nåt.. ( det är ju iof en tröst att tyget kosta 10 spänn metern men jag har ändå inte mer)
Grrrrrrr....
pysseltjejen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-04-03, 07:30   #2
monikaw monikaw är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2009
Inlägg: 351
Nej va jobbigt. Visst är det irriterande när man tycker sig varit så noga med allt å sedan fått någon bit på avigan eller luggen på fel håll eller liknande. Hoppas det löser sig.
monikaw är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-04-03, 07:55   #3
120404 120404 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2007
Inlägg: 508
Jag känner igen mig, så synd att du inte har mera tyg.
Det är farligt att vara nöjd och glad !!!!!!
120404 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-04-03, 10:54   #4
LottaW LottaW är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2006
Inlägg: 33
Jodå nog har man missat så där fast man varit så nooooooga. Man blir helt galen på sig själv när det händer och frågar sig hur kunde jag???? Likväl så händer det. Hoppas det löser sig för dig så du får ihop din skapelse.
LottaW är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-04-03, 11:03   #5
pysseltjejen pysseltjejen är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2008
Inlägg: 182
Smile

klippte upp alla sömmar och sydde om, och faktiskt satt iaf ärmarna bättre 1/2 cm smalare! håller på o pimpar den nu, sen kommer bild..
pysseltjejen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-04-03, 15:05   #6
chery chery är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2007
Inlägg: 1 053
Citat:
pysseltjejen skrev: Visa inlägg
klippte upp alla sömmar och sydde om, och faktiskt satt iaf ärmarna bättre 1/2 cm smalare! håller på o pimpar den nu, sen kommer bild..
Kunde inte låta bli att le. Jag upptäckte för många år sedan att misstag är till för att hitta förbättringar. Oftast när jag gör dundertabbar så visar det sig att jag får bättre idéer eller att resultatet blir mycket bättre när man tvingas göra om. Det är det som missödena är till för.
chery är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-04-08, 15:28   #7
Yo77 Yo77 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2009
Inlägg: 41
Vilken tur att det ledde till något gott!

Jag köpte tyg till ett par barnbyxor en gång, och insåg att jag nog kanske kanske skulle få ut en tröja av tyget med. Så jag pusslade febrilt i nästan en timma, ritade och klippte. För att komma på att tröjor ju vanligtvis har två ärmar - jag hade bara pusslat in en
Yo77 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-04-30, 12:09   #8
KringeliK KringeliK är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2008
Inlägg: 92
Citat:
Yo77 skrev: Visa inlägg
Vilken tur att det ledde till något gott!

Jag köpte tyg till ett par barnbyxor en gång, och insåg att jag nog kanske kanske skulle få ut en tröja av tyget med. Så jag pusslade febrilt i nästan en timma, ritade och klippte. För att komma på att tröjor ju vanligtvis har två ärmar - jag hade bara pusslat in en
Grattis! Det kan ju bli en riktigt intressant skapelse!
KringeliK är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i detta ämne
Sök i detta ämne:

Avancerad sökning
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 11:01.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons