Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Allmänt forum

Notiser

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2011-09-20, 06:59   #1
Lottan Lottan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2006
Inlägg: 983
Förvaring

Är lite nyfiken på hur ni fått till förvaringen på alla de sorters mellanlägg, och vadd och underlägg som man handlar på sig. Har allt i två lådor nu men jag skulle vilja hålla isär sorterna mer så jag lättare kan få fatt i det jag ska använda och inte behöva stå och känna och klämma och fundera först vilket som är rätt. Alla tips mottages tacksamt
Lottan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-09-20, 07:46   #2
symamsell symamsell är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2004
Inlägg: 286
När jag köper mellanlägg tar jag i. Vill alltid vara säker på att jag har rätt saker hemma när andan faller på. Köper minst 5 m, eller en hel "bolt" om jag kan få tag i det.

Stora bitar rullar jag ihop och har i ett gammalt vinställ. Rullen hålls ihop av egenhändigt gjorda "resårband": Jag klipper resåren av kasserade nylonstrumpor. Den är bred och mjuk, lämnar inget märke på mellanlägget som en vanlig gummisnodd kan göra. Den torkar heller inte som gummisnoddar! Sätter fast en lapp med knappnål eller ett gem (beroende på tjocklek) som talar om vad det är, om den inte hade ett omslag som kan sparas.

Mindre spillbitar som blir över har jag i ziplock-påsar i ca A4+ storlek. Till varje påse har jag gjort en fin A4-sida i datorn med namet på mellanlägget (och lite krusiduller förståss...). Dessa har jag i en byrålåda, mycket lätt att bläddra bland påsarna och lätt att direkt hitta det man söker.

Samma sak med vadd.
symamsell är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-09-20, 08:09   #3
Delfintua Delfintua är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2006
Inlägg: 3 987
Hängmappar kan väl va nåt?
Delfintua är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-09-20, 09:30   #4
Lottan Lottan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2006
Inlägg: 983
Kanske man kunde ha sådana papprör som man har när man gjuter betong och göra en installation med en del sådana rör och ha rullar i och sen kanske hängmappar till småbitar. Får fundera vidare. Men det är alltid kul och se hur ni andra löst saker och ting.
Lottan är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i detta ämne
Sök i detta ämne:

Avancerad sökning
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 04:28.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons