Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler
Gammal 2012-08-09, 09:44   #31
Amopamo Amopamo är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2010
Inlägg: 20
Citat:
bila skrev: Visa inlägg
Det räcker inte med att sucka över orättvisorna här på sysidan.
Det sorgliga är att många suckar och gnäller över orättvisor men drar sig tillbaka så fort de märker att de själva måste göra något åt problemet.

Jag har precis fått min ELNA 3210 från England :-)
Jag lyckades till slut. Men det krävdes mycket jobb och energi och jag har nog inte ändrat ett dugg för övriga köpare. Jag kan tänka mig att delta i opinionsbildning mot Janome men kommer inte att driva frågan själv längre. Utan uppbackning från andra blir det för tungt.
Amopamo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-08-11, 10:13   #32
Ibanez2000 Ibanez2000 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2012
Inlägg: 13
Hur är det med dom andra märkena, t.ex Pfaff och Brother? Skickar dom fortfarande dem till Sverige?
Ibanez2000 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-08-11, 11:25   #33
Amopamo Amopamo är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2010
Inlägg: 20
Citat:
Ibanez2000 skrev: Visa inlägg
Hur är det med dom andra märkena, t.ex Pfaff och Brother? Skickar dom fortfarande dem till Sverige?
Ja, det gör dom. Det är bara Janome och ELNA som dom inte får sälja.
Amopamo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-08-11, 14:13   #34
SvandisRos SvandisRos är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2011
Inlägg: 109
Jag är gärna med och "bråkar"!

Citat:
Amopamo skrev: Visa inlägg
Det sorgliga är att många suckar och gnäller över orättvisor men drar sig tillbaka så fort de märker att de själva måste göra något åt problemet.

Jag har precis fått min ELNA 3210 från England :-)
Jag lyckades till slut. Men det krävdes mycket jobb och energi och jag har nog inte ändrat ett dugg för övriga köpare. Jag kan tänka mig att delta i opinionsbildning mot Janome men kommer inte att driva frågan själv längre. Utan uppbackning från andra blir det för tungt.
Du får gärna maila mig, hur man bäst går till väga!
svandis.ros@gmail.com
SvandisRos är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-08-11, 17:38   #35
Amopamo Amopamo är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2010
Inlägg: 20
Citat:
SvandisRos skrev: Visa inlägg
Du får gärna maila mig, hur man bäst går till väga!
svandis.ros@gmail.com
Jag var i kontakt med myndigheterna i Sverige och i England samt med några olika återförsäljare i England. För att inte sätta försäljaren i klistret kommer jag inte att skriva mer om detta. Dock är jag ganska säker på att desto fler som kontaktar OFT (Office of Fair Trading) och Konkurrensverket, desto större chans att man gör något åt detta. Mailadressen till OFT är enquiries@oft.gsi.gov.uk

Jag är samtidigt irriterad på att jag köpte en ELNA eftersom man borde bojkotta dom helt. Men gjort är gjort.
Amopamo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-08-11, 21:39   #36
beasfarmor beasfarmor är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2006
Inlägg: 529
Citat:
Amopamo skrev: Visa inlägg
Jag var i kontakt med myndigheterna i Sverige och i England samt med några olika återförsäljare i England. För att inte sätta försäljaren i klistret kommer jag inte att skriva mer om detta. Dock är jag ganska säker på att desto fler som kontaktar OFT (Office of Fair Trading) och Konkurrensverket, desto större chans att man gör något åt detta. Mailadressen till OFT är enquiries@oft.gsi.gov.uk

Jag är samtidigt irriterad på att jag köpte en ELNA eftersom man borde bojkotta dom helt. Men gjort är gjort.
Som du kan läsa i tidigare trådar så har jag i våras varit i kontakt med SMD (telefonkontakt med Russel), Konkurrensverket och OFT. Jag är helt överens med dig att vi borde göra en gemensam aktion. Som jag också skrev tidigare är det inte för prisskillnaden jag vill agera utan för mygel "bakom kulisserna".

Jag tror du blir nöjd med din ELNA men förstår din frustration
beasfarmor är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-08-12, 07:52   #37
Amopamo Amopamo är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2010
Inlägg: 20
Upp till kamp :-)

Citat:
beasfarmor skrev: Visa inlägg
Som du kan läsa i tidigare trådar så har jag i våras varit i kontakt med SMD (telefonkontakt med Russel), Konkurrensverket och OFT. Jag är helt överens med dig att vi borde göra en gemensam aktion. Som jag också skrev tidigare är det inte för prisskillnaden jag vill agera utan för mygel "bakom kulisserna".

Jag tror du blir nöjd med din ELNA men förstår din frustration
Jag håller med. Jag kör gärna ett varv till i denna fråga. Eftersom jag nu fått svaret att Janome och deras återförsäljare gör fel men att ärendet inte prioriteras varken på OFT eller Konkurrensverket känns det som att vi faktiskt kan få igenom en förändring om vi bara är tillräckligt många. Facebook är ett bra påtryckningsmedel. Använda detta kanske? Öppet brev till Janome, OFT och Konkurrensverket?
Amopamo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-08-12, 09:23   #38
Amopamo Amopamo är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2010
Inlägg: 20
Eu

Jag gick ett steg till och har vidarebefordrat mina mail till EU-kommissionens avd för konkurrens. Inte för att det kommer att göra någon skillnad men när jag ändå har allt på pränt så :-)
Amopamo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-08-12, 10:50   #39
beasfarmor beasfarmor är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2006
Inlägg: 529
Citat:
Amopamo skrev: Visa inlägg
Jag gick ett steg till och har vidarebefordrat mina mail till EU-kommissionens avd för konkurrens. Inte för att det kommer att göra någon skillnad men när jag ändå har allt på pränt så :-)
där stöttar jag dig gärna om du vill så!
beasfarmor är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-08-12, 11:07   #40
Amopamo Amopamo är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2010
Inlägg: 20
Tack

Citat:
beasfarmor skrev: Visa inlägg
där stöttar jag dig gärna om du vill så!
Tack. Det uppskattas!
Amopamo är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Taggar
symaskin england

Ämnesverktyg Sök i detta ämne
Sök i detta ämne:

Avancerad sökning
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 10:06.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons