Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler
Gammal 2006-04-03, 12:57   #46
Alvan Alvan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2004
Inlägg: 4 168
Jag har också följt diskussionen. Jag har ju en Janome 300 E och det är bara två saker jag ibland saknar. Det ena är att den inte säger till när undertråden är slut det andra automatisk trådklippning. Båda dessa saker kan jag leva utan med tanke på det lägre priset, annars så har jag inte hittat någon anledning till att skaffa något dyrare. Janomen är en jättebra maskin tycker jag och jag tror du blir väldigt nöjd.
Alvan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-04-03, 13:35   #47
Dahlia Dahlia är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2005
Inlägg: 4 350
Andy.Ja, vilken häftig maskin. Men den här gången vart den inte min!!
Lilla Orchidean för väl "tröska vidare", den är mig trogen. Och nu då i slutet av veckan så kommer Lilla Nykomlingen hem. Ja det ska bli skoj!
Skaffa inte en "för liten" nålpengsportmonä det kan bli en del i den!!!!
Jag har i stort sett sydd ihop till "min uppätna tand", men det hade varit skojigare att lägga den slanten på nåt skojigare!! Men tur att jag har den, "slutpriset" på den vet jag inte riktigt än, så här långt har jag betalt 13 000,-
Min tandläkare "har inte gjort rätt" för allt än, jag har ju gjort en operation ocskå, för nästan 3000,-
På torsdag ska jag iväg till tanddoktorn igen, få se om det ska bli avtryck för kronan! Så jag har lite annat den här veckan ocskå
Ja skoj ska det bli, med nya lilla hjälpredan.
Aina
Dahlia är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-04-03, 13:44   #48
Dahlia Dahlia är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2005
Inlägg: 4 350
Gunilla Så roligt att höra hur många som följt den här "historien".
Jodå jag tror nog att jag kommer att bli väldigt nöjd.
Automatiskt trådklipp kan jag nog leva utan, det är jag inte van, Orchidean har inga såna finesser! Och att se när undertåden tar slut är väl en fråga om att hålla koll på maskinen. Orchidean ska ju tala om när undertåden är slut, men det gör den inte alla gånger, (så jag har lite vana att hålla koll) Antagligen är det en massa damm som jag inte kommer åt att få bort vid censorn.
Bara tandläkarbesöket är gjort på torsdag, väntar bara skojiga saker, förhoppningsvis så ska Janomen komma torsdag el fredag. 3-4 dagar sa han att det skulle dröja, han skulle beställa en idag.
Jag kanske kan få lite råd och annat sedan, om jag "kör fast" med något?
Aina
Dahlia är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-04-03, 20:44   #49
mariaanneli mariaanneli är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2003
Inlägg: 47
Hej!
Jag har oxå en Orchidea som jag köpte -96. Det är den bästa maskin jag har. Jag har oxå köpt en D1, men jag bytte inte in Orchidean, för att när jag broderar på min D1 är alltid broderierna så stora ( för att det är så kul) och då tar det lång tid. Då sitter jag och syr på den andra symaskinen samtidigt som jag broderar. Det är helt suveränt.
Vänliga syhälsningar
Anneli
mariaanneli är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-04-03, 20:52   #50
Dahlia Dahlia är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2005
Inlägg: 4 350
Jag fick "halva" Orchidean med broder-enhet i 50-årspresent -98. Det var mina fosterbröder som förärade mig den.
Dahlia är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-04-12, 21:58   #51
kickie kickie är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2006
Inlägg: 8
Jag tycker du ska försöka sälja den privat. Jag hade en husqvarna 1200 Datamaskin finns alla mönstersömmar som man måste köpa till på de nyare symaskinerna, finns fortfarande kort att köpa till den. Jag skulle få 2000 kr för den i inbyte genomgången och servad av husqvarna. De tyckte den såg ut som ny. Om jag köp en liknande maskin som var ny skulle priset vara 6-8 tusen då jag bytte. Har också varit kund på husqvarna i många år
Jag gav den till min son istället.
kickie är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-04-12, 22:12   #52
Dahlia Dahlia är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2005
Inlägg: 4 350
Jag fick så bra inbytespris + kundrabatt så jag bytte in den, när jag köpte de här 2 nya maskinerna. Men jag har några tillbehör kvar som jag ska sälja privat, lite brodyrmönster, kortläsare, ramar och en pressarfot
Dahlia är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i detta ämne
Sök i detta ämne:

Avancerad sökning
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 07:39.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons