Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler
Gammal 2013-04-26, 11:51   #1
minikanin minikanin är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2011
Inlägg: 39
pfaff coverlock 3.0 andrahandsvärde??

funderar på att sälja min pfaff coverlock 3.0, köpt i dec förra året så bara använd 4 mån, vad är rimligt andrahandsvärde på den?
jag vill helst köpa en billigare OL tex brother plus en covermaskin typ janome el elna, så vill ju iaf att det ska gå på ett ut helst när jag säljer min pfaff......
minikanin är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-05-01, 07:56   #2
kaviar kaviar är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2005
Inlägg: 173
halva nypriset

jag köpte min Coverlock 3.0 för halva nypriset och prutade 500 kr till. Den var knappt använd, så jag tyckte jag gjorde ett bra köp.
Varför vill du redan sälja den? Tycker Du att det är för jobbigt att trä om den? Jag förstår det och hoppas på att det är en vanesak och att ju mer jag använder maskinen desto lättare blir det. Ska bara få tid till att använda den mera.
kaviar är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-05-01, 13:37   #3
minikanin minikanin är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2011
Inlägg: 39
Citat:
kaviar skrev: Visa inlägg
jag köpte min Coverlock 3.0 för halva nypriset och prutade 500 kr till. Den var knappt använd, så jag tyckte jag gjorde ett bra köp.
Varför vill du redan sälja den? Tycker Du att det är för jobbigt att trä om den? Jag förstår det och hoppas på att det är en vanesak och att ju mer jag använder maskinen desto lättare blir det. Ska bara få tid till att använda den mera.
ja jag syr så pass mkt att jag vill ha två maskiner istället att flytta plagget mellan, hinner inte trä om varje gg... skla köpa en janome 1000CPX och en brother 1034 D har jag bestämt.
det var ju väldigt billigt att köpa för halva nypriset, vilken tur du hade! jag kommer nog försöka få ut iaf 7000 eftersom den kostade 8900 ny för 4 månader sen.
minikanin är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-05-01, 15:04   #4
gullum gullum är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2005
Inlägg: 901
Tror att du kommer att få svårt att få ut så mycket för den. Vill man lägga så mycket pengar går man hellre till en affär och köper med garanti. Garantin är personlig och följer inte med maskinen. Varför behåller du den inte och köper en maskin till? Har haft en likadan maskin och en coverpro. Pfaffen var mycket mera driftsäker än coverpron. Annars kan du ju köpa coverpro och använda Pfaffen som overlock bara.
gullum är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-05-02, 11:42   #5
Gumpan58 Gumpan58 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: apr 2007
Inlägg: 2 459
Att garantin är personlig borde gå att lösa om du åtar dig att
lämna in maskinen vid ev fel.

Det är knäppt att det skall var personlig. Det spelar ju ingen
roll vem som äger maskinen. Ett garantifel är alltid ett garanti-
fel.

Om de nu skulle fråga efter namn. Har aldrig varit med om
det.
Gumpan58 är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i detta ämne
Sök i detta ämne:

Avancerad sökning
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 01:07.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons