Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Symaskiner > Overlock / Coverlock
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Notiser

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2010-08-18, 18:58   #1
Ireth Ireth är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2009
Inlägg: 61
Då var det dags igen...

Jag är inte nöjd med min overlockmaskin! Därför har jag bestämt mig för att byta den (har 1 års bytesrätt) men frågan är till vilken maskin? Jag har nu en janome 644 som helt enkelt inte känns rätt.

Funderar på en janome 1100D om dom har den kvar men om dom inte har den, vad köper jag då? Några tips?

MVH

Tiger
Ireth är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-08-18, 20:39   #2
Sotis Sotis är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2007
Inlägg: 1 332
Vad är det som gör att den du har inte känns bra? Om man vet vad det är du är ute efter eller inte gillar blir det lättare (,indre svårt) att svara.
Sotis är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-08-19, 07:49   #3
Ireth Ireth är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2009
Inlägg: 61
Den syr löst vilken trådspänning jag än har den på b.la. annars så är det bara en känsla av att den inte är rätt för mig...

Hoppas på att dom har 1100D inne annars kanske det blir en 1200D eller en bernina 1150. Mycket svårt det här!
Ireth är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-08-19, 14:28   #4
Sotis Sotis är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2007
Inlägg: 1 332
Det är jätteviktigt att en maskin känns rätt tycker jag. Att man trivs tillsammans, liksom...
Men om din maskin syr löst oavsett trådspänning måste det ju vara något som inte är som det ska. Maskinen verkar ju ganska ny, så det ska ju handlaren fixa åt dig!
Jag har ingen erfarenhet av de maskiner du nämner, mne själv har jag en Bernina 1100 och den är kanon! (Så 1150 torde vara minst lika bra eller bättre!) Den har visserligen ingen automatisk trådspänning, men man kunde baske mig tro det ibland, för det spelar ofta ingen roll vilket tyg jag syr i, det blir bra i vilket fall!
Sotis är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-08-19, 17:43   #5
Ireth Ireth är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2009
Inlägg: 61
Idag bestämde jag mig för en Janome 1200D Professional. orginalpris 15000, jag får den för 9000 så jag är nöjd som få! Väntar bara på en del som symaskinsaffären ska få in. *kan knappt vänta*
Ireth är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 09:20.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons