Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Allmänt forum
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Notiser

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2012-04-15, 12:08   #1
Awesomeeeee Awesomeeeee är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: apr 2012
Inlägg: 1
Balklänning - omsömnad - hjälp

Hej

Jag har köpt en skitbillig balklänning i marinblått (chiffong) som jag är rätt nöjd med. MEN. Jag vill hotta upp den lite, så att säga.

_____________

Beskrivning av min klänning:

Kjol:
Själva kjolen ser ut som den på klänningen i bild, på länken här. Kanske något nättare.
http://www.ramonadesign.se/wp/wp-con...A-673x1024.jpg

Överkropp:
Tajt kring bysten. Ingen urringning. Kring den tajtare delen sitter vågrätt veckad chiffong, runt om (även övre ryggen alltså). I midjan är den figursydd, verkligen inte snortajt.

Ett axelband på ena sidan, troligtvis lätt att ta bort.

Rygg:
Eftersom klänningen är tajt över bysten, är den tajt kring övre ryggen med. Dragkedja ner till ländryggen.

_____________
Den egentliga drömklänningen

Kjol
Vet inte vad det heter, men lite öppet på en sida vid ett ben.

Överdel
Jag har kommit på att jag verkligen skulle passa i en klänning vars överdel påminner lite om en vanlig "trekantsbikini", typ som på någon av dessa klänningar:
http://ezraproject.blogg.se/images/2...y_39855387.jpg
http://brudklanningar.nu/webshop/ima...l_cf_1131c.jpg

Rygg
Öppen. Provade att öppna dragkedjan på min klänning, det ser perfekt ut.
______________

Mina frågor till er:

Kan man öppna upp en sådan öppning vid ett ben på en chiffongklänning?

Tror ni det är möjligt att öppna upp ryggen, och på något sätt omforma urringningen till det som syns på bilderna?

Jag föreställer mig i alla fall att det går att skapa en liten v-ringning rätt lätt (dock inte som på bilderna kanske...), men jag undrar hur det blir med den öppna ryggen? Har ni några idéer? Tror nu detta blir dyrt hos en sömmerska?




SÅÅ TACKSAM FÖR SVAR!

Senast redigerad av Awesomeeeee den 2012-04-15 klockan 12:14. Anledning: skrev fel
Awesomeeeee är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-04-15, 17:16   #2
Åsa86 Åsa86 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2009
Inlägg: 305
Detta är helt omöjligt att svara på utan att ha sett klänningen i fråga (och då självklart insidan) och helst även dig i känningen.

Vissa av dina justeringar skulle säkert gå att utföra tex borde en slits gå att göra om klänningen har sömmar fram.
Ryggen är jag mer osäker på - kan bli svårt att få en djupare rygg att sitta bra och kommer nästan garanterat att kräva axelband. Även den bystform du tänkt dig kräver nästan alltid axelband, och om det är genomförbart beror på hur den ser ut från början.

Jag skulle ta med klänningen till en sömmerska och få råd direkt på plats. Även kostnad är helt omöjligt att sia om då det beror väldigt mycket på hur pass lätt/svårt det skulle bli att utföra justeringarna.

Lycka till med att få ordning på "drömklänningen"
Åsa86 är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Taggar
omsömnad balklänning


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 04:37.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons