Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Allmänt forum
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Notiser

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2012-04-12, 13:48   #1
EsseHom EsseHom är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: apr 2012
Inlägg: 8
Presentation...

Tänkte jag skulle presentera mig som ny medlem, men hittade ingen avdelning för detta så jag prövar här. Har bestämt mig för att lära mig sy, och startar mer eller mindre från noll.

Jag har dock redan en symaskin (plastig, modern, mesig och utan karaktär) som jag ämnar ersätta med något bättre, stabilare, mer robust, grabbigare och med massor av karaktär. En som man kan fixa och serva själv utan att behöva uppsöka någon reparatör eller datanörd.

Med andra ord en maskin i gjutjärn med några år på nacken, och som är tillverkad för att hålla längre i evigheter. Jag har nämligen hittat en Singer 201:a från 1946 på Blocket, som jag hoppas skall bli min vän och hjälpa och guida mig på vägen genom sömnadskonstens irrgångar. Och uppstår några frågetecken eller problem, så hoppas jag att all kunskap på Sysidans forum skall hjälpa mig hitta rätt.
Jag ser fram emot medlemskapet på forumet, och hoppas ni har överseende med en manlig nybörjare som mest kommer att läsa och lära till en början.

Hälsningar
EsseHom är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-04-12, 14:37   #2
BodilN BodilN är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2005
Inlägg: 470
Välkommen hit! Här finns massor med information, annars är det bara att fråga, det är alltid någon som har svar
BodilN är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Taggar
singer 201


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 00:41.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons