Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Tekniker > Maskinbroderi

Notiser

Stängt ämne
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2007-04-03, 16:34   #16
Malin.J Malin.J är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2004
Inlägg: 235
Nu måste jag fråga vad du (Birgitta) lägger in i ordet gulligt? //Malin
Malin.J är inte uppkopplad  
Gammal 2007-04-03, 16:40   #17
xyzavslutat xyzavslutat är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2007
Inlägg: 425
Gulligt är för mig snällt och fint ungefär, men inte alltid ärligt och rakt, ungefär så. Jag är hellre ärlig och rak än gullig. Därmed inte sagt att alla som är gulliga är oärliga.
xyzavslutat är inte uppkopplad  
Gammal 2007-04-03, 16:43   #18
avslutad141023 avslutad141023 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2007
Inlägg: 1 114
Svaret du

gav mig om döskallar, var just att man minsan får betala för sig, tänk på stygns ättarna mm
sedan bad du så mycket om ursäkt på en ganska kantig ton. personligen tycker jag det är lite kul att just du inte kan tro att folk kan vara lite otrevliga, och direkt gör ett nytt påhopp..
samt att man inte alltid behöver vara gullig.

det var inte dej jag avsåg i mitt inlägg, men sannerligen så bekräftade du det jag talar om
avslutad141023 är inte uppkopplad  
Gammal 2007-04-03, 16:47   #19
xyzavslutat xyzavslutat är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2007
Inlägg: 425
Annie, nu har du blandat ihop mig med någon annan tyvärr, visst det är väl lätt gjort för vem som helst, men vill du ge mig adressen till det inlägget? Jag letar själv under tiden...


Tillägg: Har letat utan att hitta något om döskallar, bara min fråga om tribaler, hoppas du hittar adressen till inlägget och skickar den till mig.

Senast redigerad av xyzavslutat den 2007-04-03 klockan 21:47.
xyzavslutat är inte uppkopplad  
Gammal 2007-04-03, 17:16   #20
Avslutat medlemskap Avslutat medlemskap är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2004
Inlägg: 1 418
Angående det där med att erbjuda sig att göra brodyrer elelr annat:

Det är inte tillåtet att "annonsera" på sysidan annat än annonserna, och även de ska följa vissa regler.

Att erbjuda sig att göra en (laglig) brodyr gratis borde vara OK, men jag har också sett erbjudanden om att göra t.ex. seriefigurer.

Att erbjuda något till försäljning genom inlägg i forumet däremot är något helt annat. Vil man göra det får man skicka ett privat meddelande.

Citat från forumreglerna:
Vidare är det inte tillåtet med inlägg där den som postat inlägget, eller närstående, kan tänkas ha ekonomisk vinning av budskapet nu eller i framtiden.
Avslutat medlemskap är inte uppkopplad  
Gammal 2007-04-03, 17:25   #21
xyzavslutat xyzavslutat är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2007
Inlägg: 425
Tack för info, kanske får jag läsa reglerna lite bättre. Jag erbjöd nyligen en medlem, som undrade om någon kunde hjälpa med broderi av en hund, att jag kunde brodera det till henne mot betalning. Vi övergick till att maila till slut, men kanske överskreds reglerna trots allt. Man lär så länge man lever, heter det.
xyzavslutat är inte uppkopplad  
Gammal 2007-04-03, 17:26   #22
avsl090 avsl090 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2007
Inlägg: 901
Nu undrar jag

om jag gjort något otillåtet!

Min dotter fyller år och jag letade reda på en person som jag hade broderat sånt motiv som jag vill ha och kontaktade henne privat med en fråga om hon kunde tänka sig att brodera ett märke åt mej (mot betalning givetvid). Jag har själv ingen broderimasikin och kan alltså inte göra själv.

I övrigt så tycker jag att har man företag och syr/borderar för att tjäna pengar så skall man betala för stygnsättningar (de är avdragsgilla) man skall betala för saker som andra gör och inte förutsätta att andra gör stygnssättningar gratis som du skall tjäna pengar på.

så tycker jag
avsl090 är inte uppkopplad  
Gammal 2007-04-03, 17:37   #23
Avslutat medlemskap Avslutat medlemskap är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2004
Inlägg: 1 418
Annette:
Sköter du det utanför forumet, som du tycks ha gjort är det mellan er!

Birgitta:
Enligt min mening bröt diskussionen där du erbjöd dig att sälja ett märke mot forumreglerna. Du skulle gjort som Anette och skickat ett privat medelande med ditt erbjudande. Men gjort är gjort och inget att grunna på nu!
Avslutat medlemskap är inte uppkopplad  
Gammal 2007-04-03, 21:38   #24
xyzavslutat xyzavslutat är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2007
Inlägg: 425
Som jag förstår så betyder det kort och gott att pengar inte får cirkulera inom forumet. Det ska skötas privat. Jag kan egentligen inte se någon skillnad, mer än att det ena är ärligt och det andra är falskt, men okej, regler är regler även om dom är luddiga.

Finns här flera som har synpunkter eller tycker att reglerna är luddiga?
xyzavslutat är inte uppkopplad  
Gammal 2007-04-03, 21:44   #25
Avslutat medlemskap Avslutat medlemskap är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2004
Inlägg: 1 418
Citat:
medmera skrev:
Som jag förstår så betyder det kort och gott att pengar inte får cirkulera inom forumet. Det ska skötas privat. Jag kan egentligen inte se någon skillnad, mer än att det ena är ärligt och det andra är falskt, men okej, regler är regler även om dom är luddiga.
Jag ser en stor skillnad, eftersom det ena kan ses som att man annonserar sin verksamhet för andra än den person som bett om hjälp.
Vari ligger det luddiga i den formulering jag kopierade förut?

Citat:
Vidare är det inte tillåtet med inlägg där den som postat inlägget, eller närstående, kan tänkas ha ekonomisk vinning av budskapet nu eller i framtiden.
Avslutat medlemskap är inte uppkopplad  
Gammal 2007-04-03, 21:56   #26
xyzavslutat xyzavslutat är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2007
Inlägg: 425
Det var reglerna som var luddiga, inte din formulering.

Det jag menar är att å ena sidan är t.ex. pengar tillåtet här, fast bakom kulisserna då, å andra sidan är det förbjudet, då framför kulisserna.

Om jag pratar med någon och vi kommer överens om att sälja/köpa något, går sedan ur forumet och mailar privat så vet ju ändå alla som följt med i våra inlägg att vi har en affär tillsammans.
xyzavslutat är inte uppkopplad  
Gammal 2007-04-03, 22:00   #27
Avslutat medlemskap Avslutat medlemskap är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2004
Inlägg: 1 418
Ni ska över huvud taget inte påbörja resonemang med innebörden att något ska byta hand mellan er i forumet. Erbjudande om att sälja/köpa görs genom privat meddelande.

Det var från reglerna jag citerade, och jag tycker de är mycket klara!

Jag håller inte nödvändigtvis med om dem, men så är de nu!
Avslutat medlemskap är inte uppkopplad  
Gammal 2007-04-03, 22:23   #28
xyzavslutat xyzavslutat är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2007
Inlägg: 425
Jag känner ju lika, att jag inte precis håller med om reglerna, men som sagt, regler är regler och naturligtvis till för att efterlevas.

Så här är det alltså:

Det är förbjudet att prata affärer överhuvudtaget i forumet, även minsta lilla affär, inte ett ord om köpa, sälja eller byta någonting.

Uppriktigt sagt så är jag glad att det finns såna som du Åsa, som uppmärksammar alla "lagbrytare" här i forumet. Såna behövs verkligen, för alla som i likhet med mig inte orkar lusläsa alla regler utan bara tar för givet att mycket är tillåtet, som egentligen är totalt förbjudet.

Kanske är denna tråd avslutad nu, jag har förstått reglerna runt detta , tror jag i alla fall...
xyzavslutat är inte uppkopplad  
Gammal 2007-04-03, 22:30   #29
Avslutat medlemskap Avslutat medlemskap är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2004
Inlägg: 1 418
Fast vi "snodde" ju tråden litegrann från Annie, och jag måste säga att jag är jätteupprörd över att forummedlemmar tjatar på henne på detta vis!
Avslutat medlemskap är inte uppkopplad  
Gammal 2007-04-03, 22:32   #30
xyzavslutat xyzavslutat är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2007
Inlägg: 425
Ja, vi "snodde" Annies tråd, det var inte snällt, men jag hoppas att hon kommer tillbaka... så att jag åtminstone får veta vem hon blandat ihop mig med när det gällde döskallar. Kom igen Annie!
xyzavslutat är inte uppkopplad  
Stängt ämne

Ämnesverktyg Sök i detta ämne
Sök i detta ämne:

Avancerad sökning
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 07:30.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons