Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Allmänt forum

Notiser

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2007-03-04, 08:43   #31
HAGABRODYREN HAGABRODYREN är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2005
Inlägg: 210
Mässan

Håller med er andra att innehållet är lite tunt när det gäller tyger och sömnad. Beträffande HQ så är utvecklingen tunn med nyheter. Så hur det kommer att gå i fortsättningen för dom kan man ju undra.

I alla andra montrar blir man ju väldigt bra bemött.
Kanske är det en försäljningstaktik ???????

Jag är i alla fall nöjd med min Desiner 1 jag har sytt hårt med den i 5 år inget fel än så länge.

Hälsar Anita.
HAGABRODYREN är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-03-04, 08:56   #32
barkle barkle är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2004
Inlägg: 454
Hoppade själv över i år, men alla tidigare gånger jag varit där har HQ haft flera olika montrar med representanter från olika HQ-försäljare. Man kanske inte ska dra alla över en kam!?
barkle är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-03-04, 09:33   #33
ChessMan ChessMan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2003
Inlägg: 305
Jag är oxså nöjd med min maskin ... det är inte det.

Men jag tyckte det känndes fel på många sätt i HQ montrarna... omodernt och det känndes bl.a en tryckt stämmning på personalen.
En tanke från mig blev att de själv kännde pressen att de inte hänger med i utveklingen...??
För som sagt det var ganska tomt i montrarna och jag besökte alla....för att hitta någon som jag kännde mig hemma hos.,..

Eliza
ChessMan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-03-04, 09:59   #34
MadWomanInBlack MadWomanInBlack är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2004
Inlägg: 724
Jag håller med om att det var väldigt mycket saker som inte hade med sömnad att göra därborta. Överraskande mycket, men eftersom det var min första syfestival så tyckte jag ändå att det var rätt kul. Kom hem med nio nystan garn, en massa sytillbehör, pärlor och en kinesisk knappknut rikare Hade jag haft mer pengar skulle jag nog ha snokat runt mer hos frivoliteterna, men det får bli en annan gång.
MadWomanInBlack är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-03-04, 10:30   #35
avslutad081031 avslutad081031 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2006
Inlägg: 766
Ah! Nu förstår du kanske vad jag menade... Jag var inte missnöjd med symässan i november förra året. Men precis som du nu beskriver så bjöd den inte på det jag hade förväntat mig.

Jag kommer nog aldrig att åka till Stockholm med enda syfte att gå på symässan iallafall.

Det finns ju hobbymässor så man kan ju verkligen undra varför scrapbooking får ta så stor plats på en sy-mässa?
avslutad081031 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-03-04, 10:50   #36
MadWomanInBlack MadWomanInBlack är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2004
Inlägg: 724
För en som vet väldigt lite om symässan: Hur har det sett ut föregående år? Mer tyger, mer garn, något annat?

Jag hörde av en kvinna där som sa att syfestivalen ska flytta till Kista till nästa gång. Någon som vet något om det?
MadWomanInBlack är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-03-04, 11:14   #37
Evalen Evalen är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2006
Inlägg: 469
Ja det stämmer att mässan nästa gång blir i Kista.
Evalen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-03-04, 13:18   #38
freja71 freja71 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2004
Inlägg: 926
Hejsan alla.

Jag var också där men träffade tyvärr inte någon från sysidan trots en orange t-shirt med texten "Sysidan"på (snyft)
Jag håller med om att SYmässan snart inte gör skäl för namnet. Det var väldigt mycket annat där.
Det var rätt mycket folk på Lördagen, då jag var där och säkert 99,9 % kvinnor.
Jag köpte en hel del korsstygnsbroderier och lite garn (Dany soft-känner någon till det?)
Kunde heller inte låta bli att köpa skottsk konfekt (mums)
Ni som ska dit idag - hämta pengar innan mässan. Kön till bankomaten där sträcker sig halvvägs till Kina!
Annars var mässan lik den i November.
Väl mött nästa gång.
Mvh
Ann

Senast redigerad av freja71 den 2007-03-05 klockan 16:55.
freja71 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-03-04, 14:03   #39
ChessMan ChessMan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2003
Inlägg: 305
Ha ha... Ja bankomatkön var inte att leka med!
Jag lyckades faktiskt komma dit en av de millesekunder som det inte fanns en enda person vid bankomaten... !! Annars så ringlade sig kön likt en orm hela dan....

Undra hur mycket pengar som cirulerade där på mässan under dagen.... nää .. det vill man nog inte veta!

Eliza
ChessMan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-03-04, 14:35   #40
HAGABRODYREN HAGABRODYREN är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2005
Inlägg: 210
mässan

Jag undrar bara varför inte HQ gör mera reklam och
hänger med i utvecklingen? Man kan inte hela tiden sälja på sitt namn. Och blir det nått nytt så verkar
det så avanserat och invecklat. Man ska ha tur om man får tag i en support. Trots detta så är jag mycket nöjd med DS1.
HAGABRODYREN är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-03-04, 16:47   #41
Rutis Rutis är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2005
Inlägg: 433
Kan varmt rekommendera att gå på söndagen, knappt kö varken till bankomat, fika eller toa! :-)
Rutis är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-03-04, 19:34   #42
avsl0203 avsl0203 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2006
Inlägg: 1 918
Jag tyckte att syfestivalen var okej men inte mer. Den gav liksom inte den där känslan jag fått förut. Gillade när de hade mer action liksom. Att någon mer eller mindre känd syprofil visade/demade något. Mer tyger att frossa i framför allt, Eller var det någon del av mässan som jag missade?
Fyndade trots allt en hel vagn med sypryttlar som nu ligger på kö till tvätt eller väntar på att få sorteras in i rätt låda.
avsl0203 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-03-04, 21:04   #43
Andy Andy är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2004
Inlägg: 239
Mässan/Festivalen hålls två gånger per år. Jag tror dessvärre att nyutvecklingen inte är så stor att det räcker till att fylla dessa båda tillfällen.
Andy är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-03-04, 21:19   #44
johannajanzen johannajanzen är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2005
Inlägg: 380
Ang. flytt till Kista

Sollentuna mässan riskerar att helt flytta ur nuvarande lokaler då hyreskontraktet går ut och det inte finns planer att förlänge det just i dessa lokaler. Därför kommer troligtvis mässans verksamhet flytta till Kista, tvärs över E4:an och i Stockholms stad. Vi Sollentuna bor känner lite sorg då mässan betyder mkt för kommunen.

Och därmed flyttar även Syfestivalen med, håller med om att det blir mer och mer som en hobbymässa och mindre fokus på tyg och sömnad. Fick inte heller "wow"-känslan som jag normalt brukar få. Lyckan är dock gjord, en vännina fick tag på en symaskin och hon är super lycklig! :-)
johannajanzen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-03-05, 06:44   #45
Bibbi Bibbi är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2004
Inlägg: 1 995
Andy har rätt!

Ämnet utvecklas inte så fort att 2 mässor om året
skall bli intressanta.
Utställarna måste få igen något också (ekonmiskt)
De gör stora satsningar i tid och pengar,
Det är inte gratis att vara med som utställare.

Halvdann satsning av utställare = tråkig
mässa = missnöjd besökare

1 gång om året räcker /Bibbi
Bibbi är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i detta ämne
Sök i detta ämne:

Avancerad sökning
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 03:32.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons