Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Tekniker > Maskinbroderi

Notiser

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2006-11-21, 19:31   #16
avslutad081031 avslutad081031 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2006
Inlägg: 766
Re: Jag också!

Citat:
Gabriella skrev:
Jag har också handlat av dem! Snabb trevlig service. De skriver "gift" på paketet så jag slapp tullskatten. Det var jag glad för!
Oh, då skulle man ju våga beställa lite.
avslutad081031 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-11-22, 12:13   #17
Gabriella Gabriella är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2006
Inlägg: 9
Smile

Klart du ska göra, de har jättefina grejor. Min erfarenhet är mkt god när det gäller större företag på nätet. De är noga med att sköta sig. Det som kan vara mer vanskligt är när man handlar av privatpersoner.

Lycka till!
Gabriella är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-11-25, 08:33   #18
yvonnebt yvonnebt är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 12
Smile Tips om ABC

ABC är en jättebra säljare det tycker jag med(har köpt från dem flera gånger), dock vill jag ge ett tips på hur du kan handla ändå billigre från dem! Dom säljer ganska mycket genom Ebay! Ebay är ju en auktionssite och man kan göra klipp om man tänker sig för. Jag lade ett bud på 97 koner i fyra olika teman, dom kostar normalt 47$ per tema, Deras utropspris var 79,99$ för allt plus frakt till sverige på 34$. Första gången blev jag övebjuden , men det finns så många set att jag valde att lägg bud på ett en senare dag istället för att trissa upp auktionen. För min del blev altså det totala priset 114$ för 97 koner.Det är alltså från ABC själva man köper och även i mitt fall gick det på 5 dagar inklusive helgen.
Bara som ett tips. Det finns MASSOR med bra grejor för broderi på Ebay, och allt är INTE piratkopierade saker utan väldigt många affärer använder Ebay som ytterligare en försälningskanal.
mvh Yvonne

Senast redigerad av yvonnebt den 2006-11-25 klockan 08:38.
yvonnebt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-12-19, 10:13   #19
avslutad081031 avslutad081031 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2006
Inlägg: 766
Heter de ABC på Ebay också? Hittar förfärligt många säljare på Ebay men jag vill ju gärna bjuda på någon som skriver "Gift" på leveransen - annars vet man ju nästan inte var slutpriset hamnar på.

Ah, hittade dem! Gott!

Senast redigerad av mariatherese den 2006-12-19 klockan 10:20.
avslutad081031 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-01-10, 17:55   #20
avslutad081031 avslutad081031 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2006
Inlägg: 766
Hi hi, nu har jag vunnit en auktion! Nu skall vi se hur resten går...
avslutad081031 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-01-10, 18:19   #21
yllet yllet är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2006
Inlägg: 113
Jag har beställt 260 koner brodertråd,ska bli så spännande med alla färger
yllet är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-01-11, 18:04   #22
avslutad081031 avslutad081031 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2006
Inlägg: 766
Ja, jag skall bara tacka de som tipsat om dem. Det verkar vara mycket god service...
avslutad081031 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-01-12, 20:50   #23
mellie mellie är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2005
Inlägg: 143
Hur hittar ni ABC brodertråd på Ebay? När jag söker på embroidery thread kommer jag bara till en fransk säljare som säljer tråd.
Vad söker ni på?

Hälsn Gunnel
mellie är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-01-12, 21:28   #24
avslutad081031 avslutad081031 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2006
Inlägg: 766
Citat:
mellie skrev:
Hur hittar ni ABC brodertråd på Ebay? När jag söker på embroidery thread kommer jag bara till en fransk säljare som säljer tråd.
Vad söker ni på?

Hälsn Gunnel
Du kan välja kategorin Embroidery Machine Thread och sedan söker du i den kategorin på ABC. Så enkelt är det.
avslutad081031 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-01-13, 16:35   #25
yvonnebt yvonnebt är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 12
Talking ABC

Kul att fler hittar till dem även via Ebay. De är helt klart seriösa och måna om att allt skall fungera. Jag har haft en del mailkonversation med dem också och dom är mycket snabba på att svara. Klart att rekomendera dem.

Det finns hur mycket som helst på Internet.
För er som Quiltar och inte bara vill ha broderitråd utan kanske bomullstråd och på stora bobbiner kan jag rekomendera Marathon Threads Canada. Webadress: www.marathonthreadscanada.com
Dom har också väldigt mycket material av olika slag till klart konkurrenskraftiga priser ÄVEN med frakten inberäknad. Jämfört med Sverige så är det oftast jättebilligt. Dom är också Mycket seriösa. Har inte sett dem på Ebay än men det kan hända att dom finns där också. Jag har i alla fall handlat olika saker från dem vid ett par tillfällen och det har fungerat jättebra. Har även haft telefonkontakt med dem . DOM ringde för att kolla upp en uppgift och för att meddela frakt mm! Jättekul med direktkontakt med dem.
Yvonne
yvonnebt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-01-13, 17:07   #26
Avslutat medlemskap Avslutat medlemskap är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2004
Inlägg: 1 418
Marathon är för övrigt riktigt bra brodyrtråd. De flesta andra lågprisvarianter har jag hört både bra och dåligt om från den stora massan amerikanska användare. Marathon däremot har jag inte hört ett ont ord om.
Tror priserna är lite lägre i USA än i Canade dock, men kanske bättre fraktvillkor från Canada? Har inte sett priserna på Canada-sidan. De måste man visst kontakta dem för att få, eller...?

Senast redigerad av Avslutat medlemskap den 2007-01-13 klockan 17:10.
Avslutat medlemskap är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-01-15, 21:38   #27
yvonnebt yvonnebt är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 12
ABC Tråd

Ja man måste beställa prislista från Canada det tar bara några timmar att få svar från dem.Du får den som en PDF - fil.Priserna är i Canadensiska dollar något lägre än i USA
YVONNE
yvonnebt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-01-16, 08:03   #28
Avslutat medlemskap Avslutat medlemskap är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2004
Inlägg: 1 418
Menar du att priserna är lägre än USA-priser, eller att Canadadollarn är lägre än USA-dollarn? Mina Canadensiska vänner brukar villa beställa från USA, så jag blir lite fundersam...
Men är de bra att ha att göra med kan de få vara lite dyrare för min del! Helt klart värt att kolla, för jag vet att deras produkter är bra! (Och jag har deras färgkartor för brodyrtråd.)

Senast redigerad av Avslutat medlemskap den 2007-01-16 klockan 10:38.
Avslutat medlemskap är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-01-16, 10:13   #29
yvonnebt yvonnebt är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 12
ABC Tråd

Hej jag menar inte att priserna är billigare i Canada utan att Canadensiska dollar är något lägre än USA dollarn

Yvonne
yvonnebt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-01-16, 10:38   #30
Avslutat medlemskap Avslutat medlemskap är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2004
Inlägg: 1 418
Tack för det Yvonne! Jag ska nog ta och be dem skicka prislistan i alla fall, för som dag, är de bra att ha att göra med får de ta lite mer betalt för min del! (Det är däför jag gärna rekommenderar även vårt svenska Solbrodyr till många saker!!)
Avslutat medlemskap är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i detta ämne
Sök i detta ämne:

Avancerad sökning
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 22:05.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons