Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Symaskiner > Allmänt om symaskiner
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Notiser

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2006-02-28, 12:53   #1
Lund Lund är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2006
Inlägg: 15
Ska köpa mig en maskin

Tjena tjena...

Hade tänkte köpa mig en maskin nu vid lön då den andra kostar för mycket att laga.
Jag har ingen som helst kunskap om symaskiner vilket gör det ännu svårare att välja vilken man ska köpa.
Har inte fattat det här med overlock, overlock är väll en sömn? Varför köpa en overlock maskin med bara den sömnen när den finns på vanliga också?
Aja i alla fall så tänkte ja köpa mig en billig ny och har tittat ut några men tänkte fråga här innan ja gör nått köp.

Här är dom ja hittat:


1.
http://www.siba.se/index.aspx?identifier=51852

2.
http://www.onoff.com/se

på onoff får man klicka sig till den själv, finns bara en där.

3.
http://www.elgiganten.se/is-bin/INTE...itle=AEG%20790



Frågan är hur långt räcker en sån där billig maskin?
Jag vill helst inte köpa nån maskin som ja sen får byta ut då ja blir bättre att sy.
Ja vill kunna sy mycket i jeans.


Ha en kanon dag!

Mvh Patrik
Lund är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-02-28, 13:02   #2
Alvan Alvan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2004
Inlägg: 4 168
Det finns något som kallas för overlocksöm på vanliga maskiner. Det är den söm som påminner mest om en riktig overlocksöm som sys på en overlockmaskin. Men den är egentligen inte lik alls. En overlockmaskin använder sig av minst tre trådar. Om du söker på overlock i forumet finns en hel del info vad den är bra till.

För att återgå till det du bör köpa, så är det en rejäl enkel symaskin. Om du ska sy mycket i jeans så behöver du en stabil maskin och många av de billiga maskinerna är inte tillräckligt starka och stabila.

Om jag vore dig så skulle jag antingen satsa pengarna på en begagnad maskin som du köper servad hos en symaskinsåterförsäljare. Eller så skulle jag ta mig till mässan i Sollentuna nu i helgen och försöka hitta en maskin med mässpris på. Jag skulle ta en extra titt på Janomes Easy Jeans som har fått bra kritik av många.
Alvan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-02-28, 13:04   #3
avsl0203 avsl0203 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2006
Inlägg: 1 918
Jag vet inte vilken maskin du tänkt dig köpa på siba då jag bara får fram en vit sida. Själv så har jag köpt min Brother ES2000 på siba och såhär långt så är jag nöjd. Men det beror ju på vad du syr i för material, hur ofta du syr osv. Om du vill sy mycket i jeans så tror jag att du kanske ska titta på en annan maskin än de billiga som vitvarugrossisterna erbjuder.
avsl0203 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-02-28, 13:22   #4
iamia iamia är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2006
Inlägg: 722
Jag tycker att du borde kolla med symaskinförsäljare och köpa en begagnad bättre symaskin än en billig ny. Det kommer kanske jag få göra när min nu hat pajat (kanske iaf). Lägg hellre lite mer pengar på en bra maskin. Jag så på www.blocke.se sökte på symakin. Där finns en Husqarna 6570 selectronic för 2295.- (tror jag) den är suverän att sy jeans med. Den kan jag rekomendera.
Åsa
iamia är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 22:02.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons