Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Allmänt forum
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Notiser

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2006-03-03, 20:53   #31
Miao Miao är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2004
Inlägg: 285
Hej hej, jag var där idag och handlade. jag fyndade 4 olika kort till broderimaskinen för under 1000 lappen. Garener fanns det gott om till bra priser. Mohair från 15 till 50 kr nystanet bla.

De som alltid är där och säljer allt till sömnaden hade som vanligt kö och trängsel omkring sig. Men man kan ju knuffas om man åkt tunnelbana i Sthlm

Det var mycket quilt som vanligt, men ´jag måste säga att jag tyckte den var bättre än förra året i alla fall.
Miao är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-03-03, 21:46   #32
Fleeca Fleeca är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2004
Inlägg: 120
OK, men då låter det som om det är värt ett besök! Tack för din rapport!

Mvh Helene
Fleeca är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-03-04, 17:04   #33
freja71 freja71 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2004
Inlägg: 926
Hejsan.
Jag har just kommit hem från festivalen och där finns väldigt mycket för alla er som quiltar.
Bra priser på symaskiner men det var färre montrar än jag väntat mig.
Synd att inte fler mönsterföretag t.ex Burda och Neue mode var där. Svenska mönster fanns dock på plats.
Jag hade velat se lite fler klädtyger. Tygvaruhuset var där med en hel del stuvar och Simbra siden fanns på plats, men annars var det mest quilttyger.
Det var ändå intressant att vara där och va´ kul det vore om vi på sysidan också hade en monter för att inspirera andra
Mvh
Ann
freja71 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-03-04, 19:24   #34
BodilN BodilN är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2005
Inlägg: 470
Hej!
Jag var på syfestivalen idag och hittade några roliga knyppelmönster så nu får jag sätta fart på knyppelpinnarna. Det fanns mycket skoj att titta på där, mycket garner och lapptäckstyger. Isabell Halling från Zickzack var där och berättade om att sy. Det var skoj att höra henne, hon är full av idéer.
BodilN är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-03-04, 20:43   #35
HAGABRODYREN HAGABRODYREN är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2005
Inlägg: 210
syfestival

Har just kommit hem efter att suttit fast i denna kö efter seriekrocken vid Märsta det tog 4timmar att komma till Gävle. Så mycket nytt var det väl inte men ett fiffigt fodral att ha sina trådrullar i var mitt bästa fynd.
HAGABRODYREN är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-03-04, 20:58   #36
HelenD HelenD är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 354
Jag tycker att det är mindre tyg än tidigare år. Saknade ett par försäljare som har varit med tidigare. Köpte några lapptäckstyger så jag kan sy klart det jag har planerat för i några år nu. Lite resårband, 10 meter vliesofix och endast ett impulsköp - svart lycra med stora röda blommor och gröna blad till en baddräkt. När pengarna tog slut blev det lika tråkigt som tidigare år!!!

Min tygtokiga kompis befinner sig på andra sidan jordklotet så jag var där enbart för att köpa det jag behöver för det kommande halvåret. Ska fortsätta tentaplugga nu men behövde en paus för att se något vackert. Det har varit en jobbig vecka på skolan där jag vikarierar.

Fattar inte hur det kan finnas så många tyger och färgnyanser som inte passar ihop med de jag ska ha till mitt lapptäcke.
HelenD är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-03-04, 21:46   #37
ElisabethS ElisabethS är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2005
Inlägg: 877
Jag var där i fredags men tyckte hela mässan var lite tam. Inget speciellt uppseendeväckande.
Visst är det otroligt vackra handarbeten som visas men jag tycker det känns lite repris med lite mindre utställare än tidigare år.

Känns lite tjatigt med alla dessalapptäckesmontrar tycker jag.
Fyndade dock en elektrisk masageapparat Hade jag haft pengar så hade jag släpat hem deras massagestol också, men 15000 var lite för mycket för min kassa :>

Det fanns en monter som verkligen var fängslande.
Shirley Tommos HOOKYarbeten. Ett nygammalt trasmattsarbete. Vilken härlig gammal teknik. Jag provade att hoka i den stora mattan som skall skapas av mässbesökare.

Den som skolbarn gjort, 7-9 år var ett mästerverk. Våra barn är så begåvade om dom bara får tillfälle och en bra handledare. Synd att den mattan inte finns kvar.

Ni som besöker mässan i morgon. Besök hennes monter. Den är bredvid vävstolarna.

ElisabethS

Senast redigerad av ElisabethS den 2006-03-04 klockan 23:28.
ElisabethS är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-03-04, 22:35   #38
Stinas Stinas är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2005
Inlägg: 147
var det några bra priser på Berninas overalockmaskiner????
Stinas är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-03-05, 01:27   #39
lilcar lilcar är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2005
Inlägg: 52
Smile

var på mässan i fredags och håller med dig att det saknades en del av dom gamla vanliga försäljarna, men fick med mig en del fina påsktyger hem som skall bli till påsklöpare.
lilcar är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-03-05, 09:06   #40
HelenD HelenD är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 354
Bra priser på alla olika sorters symaskiner.
Janomes brodermaskin 200E ca 2500 kr billigare än normalt. Kollade inga andra priser men de enklaste overlockarna brukar vara ca 1000 kr billigare än i affärerna.
HelenD är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-03-07, 20:50   #41
Stinas Stinas är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2005
Inlägg: 147
Jaha...så har man då varit på mässan...den var helt ok. Köpte hem lite förbrukningartiklar och lite snygga trikåtyger...ska sy en Tigertröja till den ena hunden att ha på sig när det blir lite kyliga kvällar under våren.....
Sen köpte jag en Bernina 700D overlock.....priset var helt ok. .....så nu levereras den till dörren framåt helgen....hm...kan det inte bli helg på en gång
Stinas är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-03-07, 22:12   #42
Jaja Jaja är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2005
Inlägg: 39
Jag var där i fredags, gjorde en jättetygbeställning av korps handelsbod (de vikingaklädda) och tittade på en av genesis modevisningar. Genesis hade förbättrats avservärt, både koreografiskt och sceniskt (dräktmässigt var de ungefär som vanligt ) men framförallt hade hela deras föreställning fått ett jättelyft tack vare ny konfrancier.
Jag tror det vore roligt med större publik på deras visningar!
Jaja är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 11:41.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons