Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Allmänt forum
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Notiser

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2011-09-11, 12:52   #31
Jo. Jo. är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2010
Inlägg: 53
"byggsats nattlinne"

Citat:
SvandisRos skrev: Visa inlägg
tänkte jag sy till alla barn/tonåringar.

Helst hade jag velat ha dem i flanell men jag tycker att utbudet är så knapert. Så jag har valt att sy i 100% bomull och hoppas det blir lika mysigt.

Men tips mottages tacksamt om ni vet om någon som säljer mönstrad flanell (Stoff & Stil har 3 olika rutiga..) men jag skulle vilja kunna välja fler olika då detta är barn från 4 år till 24 (vuxna)
tyg.se som sagt, jag har några flanellprover på väg hem därifrån just nu... min pyjamasidé är att skaffa ett enkelt mönster på nattlinne till yngsta tjejen och ge henne det ihop med tillklippta tygbitar som hon bara behöver sy ihop. voilá - så har hon sytt ett nattlinne "alldels själv"
Jo. är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-09-11, 19:10   #32
Raffa2 Raffa2 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2011
Inlägg: 2
Min svärmor, som är en fena på skånskt yllebroderi, har länge försökt få mig att prova och när vi var på Vävdagarna i Glimåkra sist så hittade vi en guldmonter. Fingerfärda i Lund hade en monter med bl a en alldeles ljuvlig liten gammaldags vadmalsnalle. Jag har köpt den, ett kit med utklippta delar, garn, beskrivning och tillbehör. Lättsydd för nybörjare och bara så charmig. En riktigt go mormorspresent till lilla barnbarnet. Googla på internet butik Fingerfärda. Jag lovar - den är helt ljuvlig!
Raffa2 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-09-12, 00:16   #33
Livsglad Livsglad är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2009
Inlägg: 203
Fingerfärdas produkter är fantastiska, jag instämmer till fullo! Tjejerna är trevliga och har fina mönster med humor likväl som klassiskt allmoge. De har en fantastisk monter varje år på Slöjdmässan i Hjo.
Livsglad är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-09-20, 20:28   #34
avslutad160201 avslutad160201 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2009
Inlägg: 50
Förra veckan såld Coop-butiken där jag bor ut halvliters syltburkar för en tia styck. Jag köpte 20 stycken och började fundera på vad jag kan ha dem till.
Efter en stunds tänkande så kom jag på att formen var utmärkt till att virka ugglor och klä burken med. Sedan kan jag använda burken som presentförpackning till julklapparna. Min barn får tex nu för tiden bara pengar av mig, kul att stoppa burken full med dem i olika valörer.
En grannfru får alltid ischoklad när jag gjort det. Hon nämnde en gång att hon blivit för gammal och skakig för att hålla på med vattenbad och att det var ischokladen hon saknade mest till jul så en uggleburk med sånt är ju given till henne.

Skulle någon present bli för stor för uggleburkarna så får den väl komma med som en andra julklapp.


Vimplar med påklistrad filttext med God Jul på skall jag göra och sälja i affären där jag arbetar. Tack för det tipset!
avslutad160201 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-09-21, 08:49   #35
MsChilly MsChilly är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2008
Inlägg: 97
Uggleburk

Åh, jag önskar jag kunde virka! Min mormor hade älskat en uggleburk! Hon samlar på ugglor av alla de slag.
MsChilly är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-09-21, 09:01   #36
Ann-Marie Ann-Marie är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2003
Inlägg: 1 649
Hur virkar man ugglor?

[QUOTE=lillangbg;159534]Förra veckan såld Coop-butiken där jag bor ut halvliters syltburkar för en tia styck. Jag köpte 20 stycken och började fundera på vad jag kan ha dem till.
Efter en stunds tänkande så kom jag på att formen var utmärkt till att virka ugglor och klä burken med. Sedan kan jag använda burken som presentförpackning till julklapparna. Min barn får tex nu för tiden bara pengar av mig, kul att stoppa burken full med dem i olika valörer.


Hur virkar du ugglor? Har du någon bild?
Ann-Marie är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-09-21, 17:49   #37
avslutad160201 avslutad160201 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2009
Inlägg: 50
Uggleburkarna har jag inget mönster till eftersom jag gör dem på frihand men en bild skall jag väl kunna åstadkomma, förhoppningsvis till i morgon kväll.

Dessa är jättepopulära, jag har dem till försäljning och de går åt lika fort som jag hinner göra dem. Fast nu tycker jag att jag har fått en väldigt bra burk också, förut använde jag mig av tex nutellaburkar och så vidare men eftersom jag inte äter nutella så brukar det gå långt mellan varven när nån i syföreningen har tömt en sån. De blir ju finast om man har ett högre lock än vanliga syltburkar har.

Jag tänkte fota en burk i kväll men insåg att jag måste ladda batterierna till kameran först så jag hoppas att jag kan fixa det i morgon efter jobbet.
avslutad160201 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-09-26, 13:10   #38
Jo. Jo. är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2010
Inlägg: 53
julkalender

jag funderar på att kanske sy ihop någon form av julkalender i år. det är garanterat folk här som har gjort det tidigare - hur brukar ni göra?
Jo. är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-09-26, 17:31   #39
avslutad160201 avslutad160201 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2009
Inlägg: 50
Äntligen hittade jag sladden till kameran också =)

Så här ser mina Uggleburkar ut:
Bifogade bilder
 
avslutad160201 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-09-26, 19:43   #40
Ann-Marie Ann-Marie är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2003
Inlägg: 1 649
Vad söta, tack för fotot.
Ann-Marie är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-10-10, 14:58   #41
Moran Moran är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2011
Inlägg: 214
[QUOTE=Ann-Marie;159551]
Citat:
lillangbg skrev: Visa inlägg
Förra veckan såld Coop-butiken där jag bor ut halvliters syltburkar för en tia styck. Jag köpte 20 stycken och började fundera på vad jag kan ha dem till.
Efter en stunds tänkande så kom jag på att formen var utmärkt till att virka ugglor och klä burken med. Sedan kan jag använda burken som presentförpackning till julklapparna. Min barn får tex nu för tiden bara pengar av mig, kul att stoppa burken full med dem i olika valörer.


Hur virkar du ugglor? Har du någon bild?
Hej,
Här hittar du ett mönster till Uggleburkarna,

http://tinglas.blogg.se/2009/may/utkast-2.html
Moran är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-11-07, 20:33   #42
Jo. Jo. är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2010
Inlägg: 53
Tallriksvärmare

Apropå vetekuddar så snubblade jag just över dessa: http://www.smartasaker.se/tallriksvarmare.html

det är ju i princip bara platta vetekuddar som man värmer ovanpå en tallrik, smart och enkelt! och en enkel match att sy själv tänker jag...
Jo. är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-11-08, 15:39   #43
SarahP SarahP är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2011
Inlägg: 24
Jag tycker om att fixa inför julen! Jag gör massor. Först är det storstädning som jag avskyr, men jag vill städa hemmet. Allt. I år får www.groupon.se stå för storstädning, skönt. Sen börjar jag byta tygerna mot juligare färger och motiv. Sedan planerar jag julbaket och middagen som hålls med vännerna i mellandagarna. Och julklappar ska fixas ihop, och varje jul är det några klappar som ska göras för hand. Jag tycker om allt det här även om det egentligen innebär massor med stress. Julen är bästa tiden på året! Även om den innebär en del stress.
SarahP är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-11-08, 15:45   #44
SarahP SarahP är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2011
Inlägg: 24
Citat:
lillangbg skrev: Visa inlägg
Förra veckan såld Coop-butiken där jag bor ut halvliters syltburkar för en tia styck. Jag köpte 20 stycken och började fundera på vad jag kan ha dem till.
Efter en stunds tänkande så kom jag på att formen var utmärkt till att virka ugglor och klä burken med. Sedan kan jag använda burken som presentförpackning till julklapparna. Min barn får tex nu för tiden bara pengar av mig, kul att stoppa burken full med dem i olika valörer.
En grannfru får alltid ischoklad när jag gjort det. Hon nämnde en gång att hon blivit för gammal och skakig för att hålla på med vattenbad och att det var ischokladen hon saknade mest till jul så en uggleburk med sånt är ju given till henne.

Skulle någon present bli för stor för uggleburkarna så får den väl komma med som en andra julklapp.


Vimplar med påklistrad filttext med God Jul på skall jag göra och sälja i affären där jag arbetar. Tack för det tipset!
Det där var en jättebra idé. Jag skulle inte vilja ha en sån uggla ståendes i bokhyllan (eller ja, vart ställer man den?), men som presentförpackning fungerar det ju jättebra.
SarahP är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-11-08, 20:22   #45
Ann-Marie Ann-Marie är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2003
Inlägg: 1 649
Citat:
Jo. skrev: Visa inlägg
Apropå vetekuddar så snubblade jag just över dessa: http://www.smartasaker.se/tallriksvarmare.html

det är ju i princip bara platta vetekuddar som man värmer ovanpå en tallrik, smart och enkelt! och en enkel match att sy själv tänker jag...
Smart idé! Men hur mycket vete ska man lägga i så det inte blir för tjockt men ändå blir varmt tror ni?
Ann-Marie är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 10:21.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons