Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Tekniker > Maskinbroderi

Notiser

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2005-09-07, 18:29   #16
Rutis Rutis är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2005
Inlägg: 433
Å nu har den nya maskinen kommit, jag har bara kopplat in den. Vågar knappt starta den... =)

Fick en stor låda med broderitråd som kompensation för portot att skicka tillbaka maskinen, i disneyfärger så nu får jag väl sy disneyfigurer
Rutis är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-09-07, 18:40   #17
Rutis Rutis är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2005
Inlägg: 433
Så länge varade den lyckan. Den luktade bränt och slocknade på en gång...
Rutis är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-09-07, 18:53   #18
Avslutat medlemskap Avslutat medlemskap är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2004
Inlägg: 1 418
Nämen!!! Och jag som just skulle skriva och gratta!! Bläh!!!
Avslutat medlemskap är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-09-07, 18:56   #19
Rutis Rutis är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2005
Inlägg: 433
Ja... och han jag köpt den av kommer ju undra vad jag är för en kuf som inte klarar av att koppla in en simpel kontakt i vägguttaget. Man kan ju inte göra fel...

Åh jag är så vansinnigt besviken. Det är nog inte meningen att jag ska få brodera...

Rutis är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-09-07, 21:48   #20
Davidedesign Davidedesign är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2005
Inlägg: 16
Neej, jag tycker nog att Du ska vända på steken: vad är det för kuf som sålt maskinen till Dig??
Det är väl självklart att det inte är Ditt fel! Kollar dom inte maskinerna innan dom levererar??
Stå på Dig och ge inte upp drömmen om brodering, det kanske är meningen att Du ska bli RIKTIGT sugen innan Du kommer igång ;-)

/Elisabeth
Davidedesign är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-09-07, 21:55   #21
Rutis Rutis är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2005
Inlägg: 433
Jo, den hade faktiskt varit uppackad och provad så att den startade i alla fall innan den skickades iväg.

Det är väl nån på posten som använt den till att lira basket med på rasten eller så...

Det var ju jättelätt att få den bytt första gången, hoppas bara det är lika lätt andra gången. Annars får jag väl bygga en mobil av alla mina fina disneytrådar... ;-)

Å jag som redan hunnit bli jättesugen. Även om jag kommer få en som funkar så kommer jag ju vara rädd jättelänge att den ska paja. Tur man har morfars gamla gröna Husqvarna Automatic 21E kvar, den maskinen kan man ju lita på!
Rutis är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-09-07, 22:00   #22
Alvan Alvan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2004
Inlägg: 4 168
Nä fy va trist. Kan du inte häva köpet och köpa någon annanstans? Om det inte funkar nästa gång så är det i alla fall din rätt att häva köpet (tror i alla fall det gäller i övriga EU också)

Hoppas att det funkar bättre denna gång.
Alvan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-09-07, 22:03   #23
Davidedesign Davidedesign är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2005
Inlägg: 16
Antar att försäljaren blir tvungen att skicka maskiner till Dig ända tills Du får en som fungerar - eller att Du häver köpet som föregående talare sagt. Ja, man ska nog aldrig göra sig av med morfäders gamla symaskiner, det är pålitliga grejer!

Håller tummarna och förstår verkligen Din frustration!

/Elisabeth
Davidedesign är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-09-07, 22:24   #24
Rutis Rutis är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2005
Inlägg: 433
Jo, jag kan väl häva köpet. Men servicen har varit bra å fortsätter de att serva på samma nivå så kommer detta nog att lösa sig. Det är bara det att väntan blir ju jobbig. Men det kanske är meningen att jag ska ägna mig åt att vara utomhus nu medan det är fint väder och vänta med broderandet tills det blir kall höst?

Jag försöker se det positivt...
Rutis är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-09-07, 22:36   #25
Davidedesign Davidedesign är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2005
Inlägg: 16
Helt rätt inställning, det kommer att fixa sig!

Och visst är det skönt att njuta av bonus-sommaren vi haft! När kvällarna blir långa och mörka (snart) passar det bättre att sitta framför symaskinen (och datorn för den delen!).

/Elisabeth
Davidedesign är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-09-27, 20:05   #26
Rutis Rutis är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2005
Inlägg: 433
Nu en månad efter jag skrev första inlägget i denna tråd har jag avslutat mitt första broderi, hade nog gått fortare att göra det för hand
Rutis är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-09-27, 20:21   #27
Alvan Alvan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2004
Inlägg: 4 168
Hi hi ja antagligen. Går det bra nu då, eller du har kanske inte hunnit göra så mycket än?
Alvan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-09-27, 20:36   #28
Rutis Rutis är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2005
Inlägg: 433
Ja, nu har ju tråden bara trasslat 3 ggr, så då måste man väl anse det som bra. Men som sagt, jag har ju bara gjort mitt första broderi, nu sitter jag som bäst och letar efter vad nummer två ska bli

Men hela tiden när maskinen jobbar så har jag hjärtat i halsgropen och undrar om den ska ge upp och stanna. Det kommer nog sitta i ett tag...
Rutis är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-09-27, 21:26   #29
Gidget Gidget är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2005
Inlägg: 718
Vad kul att du äntligen fått ett broderi. Jag väntar med spänning på fortsättningen eftersom jag funderar på att köpa samma maskin. Vad var det för fel har du fått reda på det? Vi är många som håller tummarna och ser fram mot bilder på dina broderier.
Gidget är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-09-27, 22:16   #30
Rutis Rutis är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2005
Inlägg: 433
Näe, jag vet inte vad som varit fel, men jag gissar på att det var något produktionsfel i den serien, för nu har jag fått en maskin som nog varit demoex och är antaligen från en annan serie. Men maskin nr två var det i alla fall en lödning som "brann". Mannen min sa att han kände igen lukten...

Jag blev supernöjd med broderiet, men jag bråkar lite med trådspänningen på vanliga sömmar, tycker att övertråden dras ner lite väl mycket på undersidan av tyget. Alltid är det något, man ska väl aldrig få vara helt nöjd. Men nu kan jag ju i alla fall använda den så nu tänker jag köra ett tag och se vad som händer med trådspänningen. Annars får jag väl bära iväg den till någon symaskinsreparatör i närheten. Kanske är jag petig, men har jag lagt 15000 på en maskin så tycker jag ändå att man kan ha rätt höga krav
Rutis är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i detta ämne
Sök i detta ämne:

Avancerad sökning
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 21:20.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons