Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Allmänt forum
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Notiser

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2009-12-27, 16:17   #31
avslutatmedlskap1005 avslutatmedlskap1005 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2008
Inlägg: 92
Smile

En liten påminnelse om Project Runway kl 19 på TV3
ikväll till alla som vill titta.
avslutatmedlskap1005 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-12-28, 18:55   #32
mussetis mussetis är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2008
Inlägg: 64
trevligt program men fula kläder

de är duktiga, skickliga men gör ofta ganska fula kläder! tycker jag. ingen av dem, speciellt inte elle-damen med cockerspaniel-håret, har någon egentlig smak tycker jag. för amerikanskt, för mkt jcrew, för lite estetik.
mussetis är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-12-29, 07:22   #33
mariatherese mariatherese är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2009
Inlägg: 470
Vad är estetik i klädsammanhang?

Jag tycker många av dem gör riktigt fina kläder som är runway men ändå användbara. Men däremot kan jag inte för mitt liv förstå domarna. Som den gången (var det förra gången) då de skulle vara team och han gjorde två verkligen urfula kläder och vinner. Alltså den där gröna skapelsen med en kissfläck på i grön neopren. Den var varken snyggt gjord, hade passform, gyllene proportioner, diagonell konstruktion eller något annat som imponerade. Jag fattade ingenting.

Ibland misstänker jag att man "sparar" några helt utflippade personligheter för att det skall bli "bättre tv".
mariatherese är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-12-29, 08:50   #34
leningrad leningrad är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2003
Inlägg: 1 081
Våra diskussioner handlar ju mycket om tycke och smak, men lyssnar man på domarna handlar det ju inte om att göra vackra kläder utan kläder som speglar designerns "signatur", plaggets användbarhet och hur man faktiskt svarat upp mot den uppgift man fått.
Jag tycker nog det här programmet är hyggligt rensat från "psykopater som rör runt i grytan" även om vi sett en och annan. Det är ju kreationerna som är det viktiga och det gör ju att vi skonas från de värsta stollarna.
leningrad är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-12-29, 11:02   #35
avslutatmedlskap1005 avslutatmedlskap1005 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2008
Inlägg: 92
Instämmer med Magnus (Leningrad).
avslutatmedlskap1005 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-12-29, 12:20   #36
ichigo ichigo är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 3 988
Jag tycker också ofta att det är fula eller tråkiga kläder, men man ska tänka på att de har extrem tidspress på sig och inte heller får ha med sig sina mönster+böcker och måste göra allt från scratch. Så det är lite ihophöftat ibland.

tycker ofta att det är mycket draperingar, ärmlösa klänningar eftersom det är enklast att göra.

Man ser också att de syr med vit tråd allihopa. Tejpar, nålar, limmar ihop.

Det är lite tråkigt eftersom jag gillar själva konstruktionen mycket. Skräddade detaljer, proffsiga sömmar ja ni vet vad jag menar.

Ibland ser man att någon försöker sig på det och då blir man glad.

Jag förstår att de inte kan ha det rent tekniskt eftersom det skulle ta så lång tid att filma om deltagare fick mer tid på sig, och då blir det dyrare att producera serien.

Ni förstår, vissa har inte ens symaskin hemma tydligen.
ichigo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-12-29, 14:52   #37
mariatherese mariatherese är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2009
Inlägg: 470
Jag följde inte ens Robinson på den tid då det begav sig och har aldrig följt en endaste dokusåpa (bortsett från project runway som jag har sett varje säsong av) så det är möjligt att jag har en lägre känslighetströskel för tokstollar i tv... men enligt min måttstock så tycker jag det ibland känns som lite försiktigare personligheter åker ut till förmån till de som är så färgstarka att det är borderline ren galenskap.

Kan någon då förklara för mig vad som var tråden eller poängen med den nedkissade neoprenen? Hur vann han med den? Den skulle väl dessutom passa ihop med stranddräkten som i princip bara var ett drapperat tyg som satt ihop med ett bälte (vilket vi sett typ 20 gånger förut i serien och bättre genomfört dessutom).
mariatherese är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-12-29, 15:10   #38
mussetis mussetis är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2008
Inlägg: 64
menar inte direkt att klaga för de är väldigt skickliga tekniskt och kreativa, jag skulle aldrig klara av det de gör på den korta tiden. och det är hursom roligt att se på vad de än gör för stolliga eller fina kreationer.. den personliga touchen är ju det kuliga. kanske tänker jag från ett målar-perspektiv (utbildad i konst) men jag tycker de ofta har konstig formkänsla, för mkt safe amerikansk förort somsagt, för lite avantgarde/idehistoria/konst/galenskap/lek, och tråkiga ideer/färger är regel mer än undantag, snobbigt kanske men jag tycker faktiskt det. precis som om jag kunde göra det bättre haha, men i tvsoffan kan man ju alltid tycka till.
mussetis är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-12-29, 15:41   #39
leningrad leningrad är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2003
Inlägg: 1 081
den personliga touchen är ju det kuliga Precis! Det ger en viss krydda, men samtidigt är det ju det utförda arbetet som bedöms, i motsats till Paradise Hotel, Big Brother och andra såpor där en psykotisk personlighet värderas högt.

Jag tycker att man i princip utsett "rätt" vinnare genom åren, och visst är ju dessa ofta stora personligheter. Men vi har ju också sett andra stora personligheter ramla ut nästan innan tävlingen börjat.
Kan det vara så, att domarna har lite på känn vem som har störst chans att vinna och kanske låter udda människor som inte kan vinna vara med lite längre för att skapa lite .... dynamik i gruppen?! Tycker mig ha sett det i den där Byra Tanks modelltävling.
leningrad är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-01-18, 18:49   #40
leningrad leningrad är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2003
Inlägg: 1 081
OJDÅ!!!! Helt oväntat. Jag trodde Irina och Gordana skulle vara i botten ... Hade ju dessutom förväntat mig att Gordana skulle åka ut. Har en känsla av att hon inte vågar ta ut svängarna riktigt.
leningrad är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-01-18, 19:24   #41
ichigo ichigo är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 3 988
Jag tyckte att skjortklänningen var intressant. Men ja ibland tycker man precis tvärt mot domarna.
ichigo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-01-19, 15:30   #42
Fastlove Fastlove är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2007
Inlägg: 103
Jag är ju så jäkla "duktig" så för andra säsongen i rad har jag lyckats snubbla över vem som vinner utan att försöka! Klantarsel... Men jag kan njuta av serien ändå, såklart, men det är inte direkt spännande när man vet vilka som går vidare till Bryant Park och vem som vinner. Men det är skitkul att höra vinnaren sitta i programmet och trasha sina medtävlare och vara allmänt arrogant - kul för denne att vinna sen och bli kändis när hela världen vet hur oschysst och falsk h*n är innerst inne... *fniss!*
Fastlove är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-01-19, 18:44   #43
ichigo ichigo är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 3 988
Skriv inte för mycket, tack. Vi vill gärna ha kvar spänningen.
ichigo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-01-23, 16:55   #44
mariatherese mariatherese är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2009
Inlägg: 470
Synd att fel person åkte ut idag. Den ena av de två klänningarna med krås var riktigt fina...
mariatherese är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-01-23, 17:58   #45
avslutatmedlskap1005 avslutatmedlskap1005 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2008
Inlägg: 92
Skjortklänningen var jättefräsch med riktigt snygga manchetter.
Snyggt! Klassiker står sig helt klart.
Plockade fram ett ungefär likadant mönster ur mina gömmor - en
Vogue Design av Calvin Klein som ritades för c:a 20 år
tillbaka i tiden, suverän konstruktion och couturesömnad.
Sydde den då i marin crépe de chine och kommer att sy upp den
igen.
Ska bli kul att se vad det blir för "challenge" i morgon!
avslutatmedlskap1005 är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 03:52.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons