Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Allmänt forum

Notiser

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2009-10-09, 16:34   #16
Britt-louise Britt-louise är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jun 2006
Inlägg: 78
Jag var inte på mässan i våras men, förra hösten var jag där.Entren låg på ett annat ställe då och det var bara symässa. Det var rörigt i entren men inte som idag mässhallen kändes luftigare och det var inte så trångt,.
Britt-louise är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-10-09, 17:34   #17
goldwing goldwing är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2004
Inlägg: 106
Thumbs down Bedrövlig symässa

Det tog tjugo minuter att snigla sig igenom hela parkeringsområdet till en grusparkering i ett skogsområde. Sedan 10 minuter att gå tillbaka till mässan. När jag fick se köerna framför entren så tänkte jag nästan vända. Där stod vi och frös i 1½ timme innan vi kom in i den trånga entréhallen. Då hade all förväntan runnit av mig. Köpte bara lite mellanlägg. Jag upplevde det som trångt överallt. För lite bord och stolar i restaurangen.

Uppmaning till dem som skall åka dit, klä er riktigt varmt.

För mig var det tredje och sista gången på symässan i Kista.
goldwing är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-10-09, 17:59   #18
HAGABRODYREN HAGABRODYREN är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2005
Inlägg: 210
Håller med andra skrivare en dålig mässa litet utbud,dyrare produkter som t.ex.brodertråd ( finns att köpa på andra ställen billigare). Ett köande som inte är värt priset oorganiserat i kassorna. Förra gången blev jag besviken och efter den här gången är jag ännu mera besviken. Så det är synd om de som ställer ut att köplusten för svinner. Skärpning eller lägg ner detta.
HAGABRODYREN är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-10-09, 19:21   #19
LillaMian LillaMian är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2007
Inlägg: 386
håller med om att det var sådär. Parkeringsmöjligheterna var värdelösa, sen jätteköer till både parkeringsautomat och in på mässan. Även sidoingången som öppnades för barnvagnar och rullatorer fick folk för sej att de skulle köa i Kaos

mässan verkade mindre än i sollentuna iaf. Hade det inte varit så mycket folk hade det nog tagit max 15 min att gå igenom allt.
jag fick iaf tag i tygerna jag gick dit för. Så på det sättet så är jag inte så besviken men hade jag velat ha mer hade jag varit det. Tror nog att man har nytta av mässan om man vill kolla in olika symaskiner också men jag ska inte skaffa någon just nu...tyvärr
LillaMian är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-10-09, 20:01   #20
Christina1 Christina1 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2008
Inlägg: 37
Tråkigt

Jag var där kl 16 idag. Der var ingen kö då.Tyvärr inte mycket där som gav mig inspiration. Letade roliga tyger att sy kläder till mig av. Jag gick snabbt därifrån.

Roligare att gå på Kilotex.
Christina1 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-10-09, 20:19   #21
BodilN BodilN är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2005
Inlägg: 470
Åh vad synd att mässan verkar ha "floppat", jag tänkte gå imorgon och jag har längtat till mässan. Det är synd med både Syfestival och Antik- och kuriosamässa på samma gång, egentligen skulle jag vilja gå på båda. Var det gemensam kö till båda mässorna? Hittade ni några från Sysidan?
BodilN är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-10-09, 22:27   #22
Britt-louise Britt-louise är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jun 2006
Inlägg: 78
Ja, det är gemensam kö till båda mässorna. Jag träffade ingen från sysidan.
Britt-louise är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-10-10, 06:57   #23
AnnLindahl AnnLindahl är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2008
Inlägg: 269
Va´ledsen jag blir, har verkligen sett fram emot att få åka till symässan i Kista. Vi är ett gäng från Västerås som ska åka dit idag som planerat men känner mig redan besviken och det är jag som har dragit med mig andra för att åka dit. Men det är väl bara att åka man får väl se det som en utflykt......
AnnLindahl är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-10-10, 08:21   #24
HAGABRODYREN HAGABRODYREN är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2005
Inlägg: 210
Det kan vara så att fredag är en dålig dag för oss besökare.
Många bussar och som väninnor så åker man nog helst en fredag sen vill man ju ge familjen sitt. Om man som jag reser utifrån så har man ju lite restid också. Men nog tror jag att man hittar det man söker speciellt quilttyger och garn.
HAGABRODYREN är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-10-10, 08:22   #25
Sophia Sophia är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jun 2006
Inlägg: 587
Det brukar visst vara mest folk på fredagen och minst på söndagen. Jag struntar i att åka dit i år. Får se hur det blir till våren.
Sophia är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-10-10, 09:18   #26
Erika Erika är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2004
Inlägg: 60
Hade tänkt åka, men hittade inget sällskap, funderade på att åka själv som jag gjorde i våras. Men beslutade mig för att inte åka med minnet av mässan i våras som jag inte tyckte höll måttet vare sig parkering, lokaler och utbud. Skönt att höra att jag gjorde rätt val (utifrån fredags besökarna)

Snälla ni som har kritik på mässan, köandet, parkeringen, utbudet etc. meddela detta till mässarrangören, hur skall vi annars få ändring på det.
Erika är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-10-10, 11:54   #27
Bellasmamma Bellasmamma är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2009
Inlägg: 7
Kön var hysterisk, precis som ni säger! Jag hade barnvagn med ledset barn vilket inte var kul. Tyckte nästan ännu mer synd om gamlingar med rullatorer och andra handikapp...

Mässan var som den brukar, tycker jag. Jag köpte tyger från Mjuka tyger (bra att slippa deras internetförsäljning! Kaos i deras kö, dock), e-slöjd, Jny design, MG med flera. Hann inte kolla så mycket garner men upplevde att det kanske var lite mindre försäljare i år än i Sollentuna.

Om man pysslar med lite av varje (tyg, garn, papper, pärlor) är mässan kalasbra och värd entrepriset. Om man bara har en hobby tror jag man hellre shoppar på nätet och spar entrepriset! Tråkigt att mässan arrangeras så dåligt, när utställarna betalar massor för att ställa ut och besökarna har höga förväntningar.
Bellasmamma är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-10-10, 13:07   #28
monicka monicka är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2007
Inlägg: 335
Jag var där klockan två på fredagen. Då var det ingen kö. Inne på mässan var det trångt mellan utställarna och jag fick aldrig riktigt ordning på numreringen av gångarna; hade skrivit upp innan vilka tygmontrar jag skulle besöka. Nu hittade jag dem i alla fall, det kändes som mycket mindre utställare?

Anledningen till mitt besök är ju att fylla mina tyghyllor med jersey, för det är så svårt hitta snygga jerseytyger i Sthlm, tycker jag! Och ibland vill man känna lite på tyget, det är ju svårt på internet!

Så det blev några från MG tyger förstås och ett mönster från Svenska mönster plus ett tyg där också. Och fudge...(som man äter...)

Nu ska jag bli nostalgisk! För ungefär tio-tolv år sedan var jag ofta i Sollentuna. Då var det mycket utställare som hade med tyg och garn att göra, man kunde verkligen fynda, t ex overlocktråd brukade jag köpa på mig. Jag och min dotter brukade ha matlåda och kaffe med och det fanns alltid sittplats. Och det brukade vara modevisning! DET är vad jag kallar Syfestival! Då kunde jag verkligen avsätta en hel lördag för mässan, igår gjorde jag den på en timme...

Kö brukade det självklart vara vid öppning i Sollentuna också, men kanske inte så oorganiserat. Det kan ju inte vara någon nyhet för arrangörerna att många kommer på morgonen, att man inte har tillfälliga extra kassor, säg fram till tolv?

Och igår hade jag faktiskt en jättestor orange tygbit på mig men såg ingen fler orangemärkt! (Men jag tog mig ju igenom rätt snabbt,hihi)

Synd att den inte är bättre, vi är ju så många som skulle vilja gå runt och njuta...istället för att bli irriterade!

/M
monicka är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-10-10, 13:16   #29
snowfrog snowfrog är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2007
Inlägg: 40
Och jag är riktigt nöjd med mitt besök på mässan. Håller dock med om att det var på tok för dåligt organiserat vid ingången, hemska köer. Vi åkte bussresa, och hade därmed bussbiljett och gick då i egen kassa, som gick mycket fortare. Men det var en gräslig trängsel. Väl inne på mässan fick jag tag i det mesta som stod på min lista (utom sybehör, det fanns inget att uppbringa tror jag...) och hade en mycket trevlig dag tillsammans med min syster. Trängseln inne på mässan lättade framåt eftermiddagen och de sista timmarna strosade vi lätt runt och hade det skönt.
snowfrog är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-10-10, 13:20   #30
snowfrog snowfrog är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2007
Inlägg: 40
Glömde en sak. Jag är jätteglad över att det var mycket mindre scrapbooking och pärlor än det varit innan för sådant intresserar mig inte alls och jag förstår inte vad det har på syfestivalen att göra över huvud taget.
snowfrog är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Taggar
syfestivalen

Ämnesverktyg Sök i detta ämne
Sök i detta ämne:

Avancerad sökning
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 05:49.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons