Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Allmänt forum

Notiser

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2009-11-19, 10:04   #46
ankan ankan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2004
Inlägg: 728
Svar på mail idag.

"Det är så att dessa båda tidningar utkommer inte samtidigt, som jag skrev till dig tidigare har jag skickat nr 11 av din sömnadstidning den 17/11. Vi har vårt kontor och lager i Danmark så du skall nog få din tidning i dag eller imorgon. I fortsättningen kommer Sömnadstidningen varje månad omkring den 20-25:e.

Du blir inte debiterad för stickmagasinet."

Sticktidningen jag fick igår låg i ett vitt kuvert med avsändaradress Danmark. Inte inplastad som de ordinarie leveranserna brukar vara.

Fortsättning följer...
ankan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-11-19, 11:44   #47
snowfrog snowfrog är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2007
Inlägg: 40
Jag är verkligen glad att jag sa upp min prenumeration innan detta strulande började. Hade jag råkat ut för det som många av er här beskriver hade jag kontaktat Sverker och Plus. Så här ska det ju verkligen inte få gå till.
snowfrog är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-11-19, 12:37   #48
Zentibir Zentibir är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2008
Inlägg: 117
äntligen....................

Tror jag att jag fått slut på allt strul, hoppas i alla fall...
Hade betalt i förskott för ett kvartal nummer 9-10-11.
Blev först sur när dom gjorde två tidningar av en och skulle ha dubbelt (nästan i alla fall) betalt för två tunna ex. Fult, tycker jag!
Men jag hade bara nr 11 kvar, så jag tog det.
Sa upp symagasinet på nätet, vilket fungerade. Har förstått att andra haft problem. I dag kom en räkning på tidningen + 15 kronor i avgift. Nu blev jag inte bara sur utan arg och fick sitta i telefonen med hemsk musik i örat jag vet inte hur länge.Till slut kom jag fram och dom påstår att det är rätt! Sen påstår dom att jag inte alls betalt för de tre senaste numren???
Efter mycket väntade och tjafs hit och dit så fick jag kasta räkningen, Förvissade mig om att prenumerationen är uppsagd.
Stickmagasinet nr 11 har också kommit. Den ska jag betala extra för, vilket sätt! Kunde inte säga upp den på nätet, gick inte att logga in så den sa jag upp med ett vykort. Förvissade mig om att även den är upsagd!
För övrigt så tycker jag dessa tidningar är enkelspåriga och det finns sällan något nytänkande. Hoppas slippa mer strul nu, vill ha lugn och ro inför julen! //BiZen
Zentibir är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-11-20, 10:25   #49
ankan ankan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2004
Inlägg: 728
Igår kom äntligen sömnadsmagasinet nr 11. Jag kände mig besviken på innehållet och tänker ta emot nr 12 också innan jag bestämmer hur jag skall göra.

AoH är den enda tidningen som har mönster till både barn och vuxna. Alternativen Burda eller Ottobre har separerat barn och vuxen numren.

Finns det fler? Jag köpte några nr av Kreativa Kvinnor men tyckte inte den var så kul.

Jag är mycket en humörsömmerska och behöver ibland lite push för att sätta igång.
ankan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-11-20, 19:56   #50
Jo_1 Jo_1 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2008
Inlägg: 125
Citat:
ankan skrev: Visa inlägg
Igår kom äntligen sömnadsmagasinet nr 11. Jag kände mig besviken på innehållet och tänker ta emot nr 12 också innan jag bestämmer hur jag skall göra.

AoH är den enda tidningen som har mönster till både barn och vuxna. Alternativen Burda eller Ottobre har separerat barn och vuxen numren.

Finns det fler? Jag köpte några nr av Kreativa Kvinnor men tyckte inte den var så kul.

Jag är mycket en humörsömmerska och behöver ibland lite push för att sätta igång.
Burda har inte separerat mönstren? Så sent som i sista numret var det med mönster för barnkläder (bla morgonrockar). De har dock inte bebismönster så ofta.
Jo_1 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-11-20, 20:43   #51
AnnLindahl AnnLindahl är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2008
Inlägg: 269
Citat:
myself skrev: Visa inlägg
Kom du in på sidan för uppsägning av "Sömnadsmagasinet"? Jag försökte men det var stört omöjligt, däremot gick det att logga in på sidan för "Stickmagasin", där sade jag upp min prenumeration på den tidningen. Upptäckte också att det är olika pren.nr på tidningarna.Men, som jag brukar säga, "varför göra något enkelt när man kan krångla till det". Det är banne mej skandalöst av de som sköter tidningen att agera som de gör.
Jag kom tydligen in på sidan för stickmagasinet för idag fick jag bekräftelse på uppsägningen oc en räkning på 54,50 kr.
AnnLindahl är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-11-21, 05:46   #52
AnnLindahl AnnLindahl är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2008
Inlägg: 269
Citat:
myself skrev: Visa inlägg
Kom du in på sidan för uppsägning av "Sömnadsmagasinet"? Jag försökte men det var stört omöjligt, däremot gick det att logga in på sidan för "Stickmagasin", där sade jag upp min prenumeration på den tidningen. Upptäckte också att det är olika pren.nr på tidningarna.Men, som jag brukar säga, "varför göra något enkelt när man kan krångla till det". Det är banne mej skandalöst av de som sköter tidningen att agera som de gör.
Nu har jag sagt upp sömnadstidningen också.....Det gick bra på deras hemsida..
AnnLindahl är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-11-24, 19:45   #53
FannyN FannyN är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2009
Inlägg: 207
Citat:
AnnLindahl skrev: Visa inlägg
Nu har jag sagt upp sömnadstidningen också.....Det gick bra på deras hemsida..
KL

Jag har nu tittat i tidningen efter att lånat massor av gamla nummer. Det är ju typ samma mönster i alla! Och en del ideer och tips är så fula och töntiga så de skulle passa i en skämtfilm.
Jag skulle aldrig prenumerarera på den. De borde byta ut sina designers till den typen som stoff och stil har!

Sen stör det mig gruvligt att den är så sexistisk. Sticka den här tröjan till man och han kommer att bli så glad.. kräääk
Han får väl sticka själv eftersom det aldrig står sticka den här till din kvinna..

Överhuvudtaget är texterna så fjantiga och töntiga så man blir illamåående.
FannyN är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-11-26, 10:24   #54
Gidget Gidget är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2005
Inlägg: 718
Jag är en av dem som tycker om Allt om handarbete (sömnadsmagasin) och använt många av deras mönster både rakt av och lite omgjorda och är glad över att de delat upp dem. Jag fick nr 12 för ett par dagar sedan och blev inspirerad och glad. Det första jag sydde var en jumpsuit till mig själv och sedan håller jag på med en "tomtedräkt" till mitt ena barnbarn nu. Det var roligt att de hade mönster för flickor upp till 14 år i detta nummer.
Tyvärr så har jag på dessa 4 plagg hittat små felaktigheter när jag skulle rita av mönstren. Jag lyckades lösa det ändå men tänkte tala om det för dem.
Det enda sättet var att vänta i telefonkö ca 30 minuter, men de blev mycket tacksama för att jag påpekade detta. Jag sa att eftersom jag bara gjort dessa 4 plagg så kan det ju finnas fel även på andra plagg också och jag tycker att det vore bra om de kunde ordna en e-mail så man snabbt kan meddela dem detta och annat också, och det var på gång sa de. Vi får väl se om det kommer någon snart.
Gidget är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-11-26, 10:45   #55
AnnicaW AnnicaW är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2008
Inlägg: 28
Jag har också vid ett tidigare tillfälle pratat med Allt om handarbete när det var ett fel på ett mönster att dom kunde skriva det i nästa nummer eller via mail men det har inte kommit ännu så hoppas de kommer till skott om det nu.
AnnicaW är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-12-07, 17:55   #56
solingnes solingnes är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2005
Inlägg: 100
Nu är det färdigt igen!!!

Nu måste man gå och irritera sig över Allt om Handarbete....igen!
Jag sa ju ifrån mig sticktidningen i oktober, får en sticktidning i november med en räkning på 474 kr för ett helår, kommer fram på kundtjänst efter en vecka, får veta att det var deras fel och att allt var fixat.
Idag kommer "betalningspåminnelse 1" på sticktidningen: 39.50 plus en påminnelse avgift på 65 kr!!
Vad i all världen håller dom på med?
Är det nån fler som råkat ut för samma sak...?
Tror jag att jag säger upp bekantskapen med dom...!
solingnes är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-06-03, 12:28   #57
Gidget Gidget är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2005
Inlägg: 718
Nu kan vi sluta irretera oss på dem

Jag har inte fått nr 6/2010 så idag ringde jag för att höra varför och det enda svar jag fick var av telesvar som sa "Jag beklagar men företaget har stängt" så var det med det och de pengar man redan betalat för prenumerationen lär man nog inte se röken av.
Gidget är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-06-03, 12:32   #58
ulindh ulindh är inte uppkopplad
admin
 
Medlem sedan: sep 2003
Inlägg: 792
På hemsidan står det att tidningen är försenad men de kanske har andra problem så det kanske dröjer ännu längre vem vet: http://www.somnadsmagasin.se/
ulindh är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-06-03, 12:34   #59
Katy Katy är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2006
Inlägg: 2
Question

Helt otroligt om inte företaget finns mer. Har haft problem med dem i flera år. Betalt abonnemang för halvår, men de skickar räknar på 37:50, 48:50. Olika summor varje gång. När man ringer säger de att det skall jag inte betala. Varför då skicka ut en räkning. När jag nu äntligen fått rätt på detta så finns inte företaget. Måste kolla detta, verkar int klokt.
Katy är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-06-03, 13:02   #60
Mysungar Mysungar är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2008
Inlägg: 6
Fick Stickmagasinet nr 5 idag, med en räkning på helårsabonnemang. Grejen är att jag sa upp min prenumeration när de delade upp tidningen och alltså inte haft den på ett bra tag!! När jag ringde för att fråga vad de sysslar med är det bara en telefonsvarare som meddelar att företaget är stängt... Känns som de är ute efter att lura till sig pengar!!
Mysungar är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i detta ämne
Sök i detta ämne:

Avancerad sökning
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 06:09.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons