Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Allmänt forum
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Notiser

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2009-05-26, 09:52   #46
Jimipe Jimipe är inte uppkopplad
Forumvärd
 
Medlem sedan: aug 2006
Inlägg: 1 011
Jag tycker faktiskt inte särskilt synd om Kenley. Hon är så pass taskig själv mot alla andra att jag inte tycker att det är särskilt konstigt att de inte är så trevliga tillbaka. Men, mobbing, nej... Inte alls. Hon hävdar att det var Leannes fel att det inte gick bra för henne när hon skulle göra hiphop, detta trots att t.om. Tim hade försökt förklara för henne att hon inte följde just hiphop-biten.

I början gillade jag verkligen hennes grejer, men, vartefter tycker jag att det har känts som om hon enbart gjort sin grej utan att ens försöka vilja utvecklas och prova på nya områden. Allt hon gör ser i stort sett likadant ut, oavsett vilka instruktioner de har fått.

Det är inget fel med att följa en viss stil, men, ska man tillhöra toppen där så tycker jag att man bör vara mer flexibel, mer innovativ och mer, tja, designer.
Jimipe är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-05-26, 10:00   #47
ichigo ichigo är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 3 988
Jag tycker ändå att det är fel att göra på det sättet mot Kenley. Mobbning och utfrysning skall aldrig försvaras.
ichigo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-05-26, 10:02   #48
StarLiza StarLiza är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jun 2006
Inlägg: 41
Detta avsnitt var deltagarna inget vidare tycker jag. Det vara bara den kvarvarande killen som levererade, jo, den lavendelfärgade klänningen var synnerligen fin med, åtminstone framtill.

Ang Kenley.
Tycker nog hon får stå sitt kast, hon kan ju överhuvudtaget inte ta kritik alls. Hon himlade ju med ögonen åt domarna osv. Lite ödmjukhet vore nog på sin plats ibland.
StarLiza är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-05-26, 10:03   #49
Jimipe Jimipe är inte uppkopplad
Forumvärd
 
Medlem sedan: aug 2006
Inlägg: 1 011
Mobbing och utfrysning är aldrig okej, nej. Men, jag uppfattar det inte som mobbing eller utfrysning. Jag tycker inte att de är elaka heller. Uppenbarligen så pratar de ju fortfarande med varandra och jag tycker inte att någon av de andra tre säger några elaka saker. Jag tycker inte att de andra undviker att vara i samma rum, inte svarar på tilltal eller liknande. Är det något sådant som sker tycker jag snarare att Kenley är den som mobbar, även om jag inte tycker att det hon gör riktigt kan klassas som det heller.

Det är det som är skillnaden mellan dig och mig här, att vi ser olika beteenden. Inte att jag tycker att mobbing och utfrysning är okej.
Jimipe är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-05-26, 10:06   #50
ichigo ichigo är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 3 988
Men skillnaden är ju att mobbaren ofta är den som inte tycker att de mobbar, medan den som är mobbad tycker att det är så.

Ursäkta mig för att jag försvarar Kenley, men jag får bara minnen från min uppväxtsperiod.

De kanske inte mobbar direkt, men man kan ju se att de hånar och pratar skit om Kenleys saker, medan de hjälper varandra. Och de fryser ut Kenley, det är väl uppenbart?
ichigo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-05-26, 10:12   #51
Jimipe Jimipe är inte uppkopplad
Forumvärd
 
Medlem sedan: aug 2006
Inlägg: 1 011
Jag vet hur det är också...

Fortfarande tycker jag att den som är elakast är Kenley. Hon hånar de andra, hon pratar skit om dem osv. Hon är ju till och med nästan elak mot Tim! Klart att de inte vill hjälpa henne! Jag skulle inte heller vilja hjälpa någon som betedde sig som så mot mig. Framför allt inte när det är en tävling där man inte på något sätt egentligen borde hjälpa någon annan.

Nåja, jag tror inte att någon av oss blir gladare av den här diskussionen så jag tror att jag lämnar den nu. Däremot så återkommer jag gärna för att prata om andra saker kring programmet!
Jimipe är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-05-26, 10:22   #52
ichigo ichigo är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 3 988
Jag lägger också ner, jag känner mig så ledsen nu med dåliga minnen som flyter upp igen.

Diskuterar gärna det andra dock! Så att det blir ontopic för syforumet.

Jag ser mycket fram mot kollektionerna!
ichigo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-05-26, 10:27   #53
Jimipe Jimipe är inte uppkopplad
Forumvärd
 
Medlem sedan: aug 2006
Inlägg: 1 011
Det gör jag med! (Kollektionerna alltså) Det brukar vara så kul och intressant att se vad de lyckas med när de har tid att göra klart saker och ting och faktiskt möjlighet att tänka igenom allt och inte bara stressa klart det hela. Kommer ni ihåg han som draperade allt förra året? Han lyfte sig ju verkligen med sin kollektion och visade på en ordentlig mångfald jämfört med i själva tävlingen. Jag skulle gissa på att även Kenley kommer att kunna göra samma sak, och då kommer det verkligen bli intressant att få se hennes saker!
Jimipe är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-05-26, 10:33   #54
ichigo ichigo är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 3 988
Ja det blir alltid bättre när de har tid. Men vissa arbetar istället bättre under press och inom bestämda ramar. Det är intressant det.

Jag hatar att arbeta under press och ha deadlines så jag skulle inte klara det där, men ibland tycker jag det blir lättare att komma på saker om man ska arbeta inom vissa ramar.

Och kollektionerna visar ju också mer om hur de är som designers! Någon sorts röd tråd.

Jag älskar ju retro så jag blir glad om Kenley gör mycket retro, men det kan ju lika gärna bli flopp som senast, hon borde göra det hon är bra på. Det är ju ungeför som med Korto, när man tvingar sig själv att göra någonting man inte är så blir det inte så bra. Men det är ju inte så lätt, ibland hatar domarna att man håller till en viss stil, ibland skall man göra det... usch jag skulle inte klara långt där! Bara tanken på att sy plagg utan mönster i några timmar! Jag som tar ca 1 månad på mig för att rita mönster och sy utifrån det.
ichigo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-05-26, 11:51   #55
Carex Carex är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2008
Inlägg: 102
Det ska bli så spännande att se kollektionerna, jag gillar alla fyra som är kvar, även om jag nog tycker att Korto är duktigast på att sy rent tekniskt.

När alla är pressade och trötta flyger nog både ett och annat ogenomtänkt uttalande ut, och TV är ju inte sena att hänga på...
Carex är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-05-26, 11:55   #56
Jimipe Jimipe är inte uppkopplad
Forumvärd
 
Medlem sedan: aug 2006
Inlägg: 1 011
Jag tror att jag skulle tycka att det var riktigt kul, även om jag inte riktigt anser att jag håller deras nivå. Det är ett tag kvar. :P Innan skolavslutningen förra året kom min lillasyster på dagen innan hennes avslutning att jag skulle sy en klänning åt henne. Och, tja, visst blev det stressigt, men, på en eftermiddag lyckades jag köpa tyg, göra mönster och sy ihop det hela så att det passade hyfsat i alla fall. Visserligen får man lägga ner lite av perfektionismen, det kommer inte att se helt perfekt ut när man har så lite tid, men, det går absolut.

Samtidigt så är det väldigt skönt att ha mycket tid på sig och verkligen kunna fundera ut hur man vill ha saker. Och våga ge sig på saker en bra bit över det man är van vid.

Jag skulle också säga att Korto är bäst tekniskt. Rent designmässigt intressantast tycker jag nog Leanne är. Och, stilmässigt, vad jag skulle kunna tänka mig ha på mig och trivas i kommer nog Kenley. Killen kommer jag faktiskt varken ihåg namnet på eller har någon bra bild av vad han har som "signatur"...
Jimipe är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-05-26, 14:15   #57
leningrad leningrad är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2003
Inlägg: 1 081
Jag tycker nog snarare att det är tvärtom. Maken till social inkompetens får man nog leta efter ...

Men nu är det spännande. Tror nog att Korto, Jerell och Leanne har mycket kul i bakfickan men Kenley är för förutsägbar.
leningrad är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-06-09, 12:08   #58
BodilN BodilN är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2005
Inlägg: 470
Såg ni sista delen igår? Jag hade tänkt att vänta till reprisen men var nyfiken och satt uppe och tittade "mitt i natten". De visade så fina kläder igår. Det var roligt att se de olika stilarna. Jag upplevde det som väldigt jämnt men jag "ser" inte alltid, amatör som man är. Jag har för mig att hon som vann igår var nära att åka ut i början av serien men jag minns kanske fel.
BodilN är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-06-09, 12:14   #59
leningrad leningrad är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2003
Inlägg: 1 081
Hon, Leanne, var väl inte så "framåt" i början. Det var ju spännande att de hade så olika stilar, och att Kenley faktiskt funderade lite grann på att ändra sin attityd var ju roligt.
Jag tror ju inte att Korto och Kenley direkt har förlorat utan det finns nog modehus som slår dem en signal.

Så dystert dock, att här sitter en annan med massor med idéer men har liksom inte kunskaperna om hur dessa ska förverkligas. Jag blev en gång ombedd göra lite färgskisser på korsetter till en bröllopsstass - jag kan ju inte rita!!!!!
leningrad är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-06-10, 18:52   #60
svirr svirr är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2009
Inlägg: 147
Jag har precis sett sista avsnittet. Vem tyckte ni var bäst? Jag höll på Korto, tyckte mest om hennes kollektion. Leanne var också bra (första outfiten var ju underbar), men det blev lite väl mycket vågor/blomblad. Kenleys klänning som hon målat massor med blommor över hela tyckte jag var nästan gräslig...
svirr är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 18:29.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons