Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Allmänt forum
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Notiser

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2008-03-03, 09:02   #31
Pssst Pssst är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: apr 2006
Inlägg: 444
Jag var där, främst för att boka min Frankrikeresa där jag och två väninnor ska gå kurs i overlocksömnad på en Babylock! Jag har velat gå den i 2 år, men ville inte åka ensam. Nu är vi i alla fall på väg.

Var på sysidans monter, den var lite svår att hitta genom mässprogrammet.

Sedan var vi på Janomes workshop och sist men inte minst har jag fyndat hos Svenska mönster. Kom på en bra idé. Stina kommer ut med ett nytt kappmönster snart och vi är tre tjejer som vill sy den, så jag ska hyra en lokal fredag-söndag där vi kan träffas och sy den, alla som vill är välkomna. Även Stina ville vara med, så det kommer att bli jättekul!
Pssst är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-03-03, 10:13   #32
monicka monicka är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2007
Inlägg: 335
Mycket folk var det! Jag lyckades iaf köpa trikåtyger bl a på MG och Eslöjd. Jag är jätte,jättenöjd! Snygga trikåtyger tycker jag annars är så svårt att hitta i Stockholm,tyvärr! Var självklart förbi sysidans monter, inte heller jag lyckades träffa någon annan medlem - förutom Ulrika då.
Ilade snabbt förbi scrap bookingen, som säkert är hur kul som helst, fast kanske inte så mkt tyg och tråd och sy! och jag kan inte skaffa en hobby till...har nog med det jag gör redan!
Men inspiration och skaparglädje tycker jag att festivalen ändå ger, så kul var det, tycker jag som missat den i ett par år. /M
PS. Missade svenska mönster...Jag hade tänkt mej en kappa/trench i vår. Hur hade du tänkt gå tillväga? Kunde man vara med (om man är ledig...)? /DS

Senast redigerad av monicka den 2008-03-03 klockan 10:17.
monicka är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-03-03, 14:18   #33
BodilN BodilN är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2005
Inlägg: 470
Det var en rolig mässa men jag gillar ju pärlor och scrapbooking också så det hittade jag en del av men jag köpte också broderitidningar och broderigarn. Jag tittade också in till Sysidan och träffade både Ulrika och Christer men ingen sysidemedlem.
BodilN är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-03-03, 23:33   #34
bunden_dräll bunden_dräll är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2008
Inlägg: 5
Vi får försöka hitta på något system så att man kommer lite mer samlat och träffar på varann vid sådana här tillfällen... Ett varmt tack till Ulrika och Christer som har lagt ner en hel massa arbete före, under och efter mässan, det var mycket släpande med symaskiner och material och det var många timmar att hålla symaskinerna redo! tack också till lilla Karin som lärde ut fingervirkning och påtning.
bunden_dräll är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-03-04, 00:07   #35
avsl0203 avsl0203 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2006
Inlägg: 1 918
Jag säger samma som Gerd, ett stort tack till Ulrika och Christer att ni ordnade en sysídanmonter
avsl0203 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-03-04, 08:11   #36
BodilN BodilN är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2005
Inlägg: 470
Ja, jag vill också tacka Ulrika och Christer för att Sysidan var med på Syfestivalen.
Missade det i mitt förra inlägg Hoppas att Sysidan är med på nästa mässa.
BodilN är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-03-11, 20:10   #37
annan65 annan65 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2007
Inlägg: 169
En fråga till alla er som var på mässan: Kommer ni ihåg, eller har någon ett mässprogram kvar? Jag och Meg B. stannade till och handlade lite tillbehör hos några som hade väldigt mycket stickor, bl många olika storlekar, olika träfabrikat inte bara bambu, utan nåt svart trä också och framför allt, väldigt mycket annat kul till stickning. Flätstickor, maskhållare med avtagbar plupp i båda ändar, virknål med lampa och en massa annat kul. Kommer någon ihåg vad de heter? De hade sin monter direkt på högersidan, utefter väggen och ganska långt upp i lokalen. Har tyvärr slarvat bort programmet. Skulle så gärna få kontakt med dom, för jag ångrar så att jag inte handlade mer av dom!! Hoppas nån kan hjälpa mej....
annan65 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-03-11, 21:07   #38
AnnaPP AnnaPP är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2005
Inlägg: 121
Japp, mässprogrammet finns kvar här!
Till höger och efter Ullas Café så låg Garnhuset, Maj-Lis Stickhörna, Stäkets Hantverk & design och sist Mattvävsboden. ringer det någon klocka? Kolla här under utställarförteckningen: http://www.syfestivalen.se/
AnnaPP är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-03-11, 21:10   #39
AnnaPP AnnaPP är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2005
Inlägg: 121
Windstopper är ju inte min grej, jag kikade lite på quilttygerna. Och när jag kollar mässprogrammet så verkar de heta Tygknallen, kan det stämma?
För kontaktinfo se under utställningsförteckningen: http://www.syfestivalen.se/
AnnaPP är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-03-11, 21:11   #40
monicka monicka är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2007
Inlägg: 335
Jag har faktiskt ett mässrogram. Jag är urkass på sticka...så jag tittade inte på garner och sånt, hade bara tyger för ögonen...har dessutom grymt dåligt lokalsinne...
Men jag kan skicka mitt om du vill och inte nån annan vet vad du söker. /M

Vad bra, fler alerta och med bättre minne!
monicka är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-03-11, 21:19   #41
Ilsefin Ilsefin är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2004
Inlägg: 264
Spontant låter det som att det är Stäkets hantverk (http://staketshantverk.scorpionshops.com/) du söker?

Om man kom in från huvudentrén och gick rakt fram i den "högraste" gången (passerar bla ett Ullas café på vägen) så höll de till näst längst ner i den gången.

De säljer bla stickor i ädelträ (de svarta är i ebenholts), sjalnålar, massor med sticktillbehör och fina handfärgade garner.

/Ilsefin
Ilsefin är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-03-12, 06:34   #42
avsl0203 avsl0203 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2006
Inlägg: 1 918
Ja det är mycket möjligt att de hette så
avsl0203 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-03-12, 10:05   #43
Nefertari Nefertari är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jun 2007
Inlägg: 532
Sökte runt lite på ett friluftforum

Enligt några där så ska det finnas en butik som heter Seeme som säljer windstopper på metervara.

Tfnnr: 019-611 79 82.

Har dock inte hunnit ringa dit själv men om det är någon som gör det så kan ni väl rapportera hit!

Har för mig att jag skrivit om detta tidigare??
Nefertari är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-03-12, 18:30   #44
annan65 annan65 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2007
Inlägg: 169
Jaaaa!! Tack så jätte mycke!! Det var dessa jag sökte! Jätte tack för hjälpen Kram på er!
annan65 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-03-13, 01:26   #45
ElisabethS ElisabethS är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2005
Inlägg: 877
[QUOTE]Ilsefin skrev:
Spontant låter det som att det är Stäkets hantverk
De säljer bla stickor i ädelträ (de svarta är i ebenholts), sjalnålar, massor med sticktillbehör och fina handfärgade garner.


De säljer också "marinoull" och det är inte bra alls. En sådan butik ska man absolut inte handla av. En bojkott är mer på sin plats.

På "Djurskyddet" finns all information som behövs.
Obs. Mycket starka bilder.

http://www.djurskyddet.se/aktuellt/n...8/20080218.asp
Obs, mycket starka bilder.

Senast redigerad av ElisabethS den 2008-03-13 klockan 01:32.
ElisabethS är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 02:49.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons