Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler
Gammal 2008-02-25, 21:22   #1
MaFr MaFr är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2006
Inlägg: 59
5000:-

Vad rekomenderar ni för symaskin för 5000:-?
MaFr är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-02-26, 00:21   #2
millyudden millyudden är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2003
Inlägg: 183
Hej!!
Jag skulle köpa en Janome DC 3050 men den kostar nog lite mer än 5000 men det är en jättebra symaskin. Jag köpte min på syfestivalen där jag fick ett bra pris det var en demomaskin som användes där bara dom dagarna så den var minimalt använd. Jag sålde den när jag köpte min Janome 6600 min kompis Lotta gjorde samma sak men vi saknar den lilla godingen lika mycket vi två.
millyudden är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-02-26, 07:10   #3
JohannaSoreke JohannaSoreke är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2004
Inlägg: 714
Jag är helsåld på mina Bernina! De har pressarfötter som jag inte tror att någon annan har och de håller i evigheter! Mina maskiner har gått i snart 20 år (utan service!) (Fast jag smörjer o städer dem så gott jag kan själv!)

Jag saknar nya helmekaniska maskiner, min elektroniska verkar ha problem med kretskortet och då blir det inte billigt!
Men de kanske inte ska hålla mer än så många år?!

Dessutom har mina maskiner "qiultbord" och spolkapsel som man kan trä så stygnen inte går upp i vissa arbeten. Det blir liksom knutar på undertråden då!

Kolla runt vad du kan tänka dig för finesser, tillbehör, vad du ska sy (en del maskiner klarar inte kraftiga tyger eftersom de är så plastiga!).

Sist jag köpte gick jag runt med måttband o mätte "friarmen" eftersom jag skulle sy barnkläder och behövde kunna trä dem på maskinen. Det var inte lätt att hitta nåt kan jag säga!!

Så kan du hitta en relativt ny Bernina begagnad är det som att köpa en ny och då kommer du undan billigt! Lycka till!
JohannaSoreke är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-02-27, 12:01   #4
Pssst Pssst är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: apr 2006
Inlägg: 444
Beror på vad du ska ha den till. Jag skulle köpt en Janome Easy Jeans. Den är rejäl, stark och har 5 års garanti. Jag har bloggat om den.
Pssst är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-02-27, 20:35   #5
Nima Nima är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jun 2005
Inlägg: 523
Jag har precis varit runt med äldsta dottern och tittat på symaskiner i prisklassen 5000:-. Det blev en Janome Easy Jeans. Jag blev mycket imponerad av den maskinen när vi provsydde på den. Den klarar mycket tjockt väldigt bra, men den är precis lika bra på tunnt tyg. Kändes inte plastig som en del andra maskiner i den prisklassen.
Just nu var det kampanj på den så den kostade ca 5200 tror jag det var.

Nima
Nima är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i detta ämne
Sök i detta ämne:

Avancerad sökning
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 21:47.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons